Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

CITROËNY C3 WRC PRZEŁAMUJĄ LODY.

dokument
pobierz +

Na odcinku testowym przed Rajdem Szwecji Citroëny C3 WRC zaprezentowały swoje możliwości. Ich kierowcy Craig Breen i Kris Meeke uzyskali, odpowiednio, drugi i czwarty czas. Zespół w pełni jest gotów do startu, który odbędzie się w czwartkowy wieczór w Karlstad.

- Odcinek testowy przed Rajdem Szwecji został rozegrany na trasie liczącej 7,23 km długości, biegnącej nieopodal miejscowości Skalla. Warunki pogodowe były dobre, choć drogę pokrywała solidna warstwa lodu. Z powodu braku band śnieżnych wzdłuż trasy zawodnicy nie mieli żadnego marginesu na błąd.
- Opony wykorzystane na odcinku testowym zaliczane są do łącznej puli ogumienia, dostępnego dla zespołu na cały rajd, dlatego załogi Citroënów poprzestały na trzech obowiązkowych przejazdach.
- Craig Breen i Scott Martin zaliczyli najlepszy czas spośród załóg zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT, plasując się na drugim miejscu. Ich wynik był tylko o 0,1 s. gorszy od czasu zwycięzców odcinka. Kris Meeke i Paul Nagle również znaleźli się w czołówce. Ich C3 WRC zaliczył czwarty czas, ze stratą 0,6 s. od najlepszego wyniku dnia.
- Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau, startujący samochodem poprzedniej generacji WRC, na krętych fragmentach trasy byli w stanie nawiązać równorzędną walkę z autami WRC w specyfikacji 2017. To przełożyło się na ósmy czas na odcinku.
- Załogi zespołu przygotowują się obecnie do startu rajdu, który rozpocznie się o godz. 20:08 na terenie wyścigów konnych w Karlstad. Po superoesie, rozegranym na trasie długości 1,9 km samochody zjadą do parc fermé w Torsby.

POWIEDZIELI:


CRAIG BREEN
„Do pierwszego przejazdu podszedłem z spokojnie. Kiedy poczułem się pewnie za kierownicą, powiedziałem sobie, że stać mnie na nieco mocniejszy atak. Na mecie odcinka okazało się, że mam dobry czas i jestem z tego bardzo zadowolony. Cieszę się także z udanych przejazdów zapoznawczych po trasie rajdu. Warunki drogowe są najlepsze, jakie napotkaliśmy w Szwecji od kilku lat. Z jednym wyjątkiem: brakuje band śnieżnych na poboczach, więc kto popełni błąd, może szybko zakończyć jazdę w rowie.”


KRIS MEEKE
„Nie można opierać się na wynikach odcinka testowego, by wyciągać wnioski na temat całego rajdu. Nowe przepisy w zakresie reglamentacji opon powodują, że niektórzy zawodnicy decydują się na spokojny przejazd testowy. Co do mnie, wolałem jechać szybko, by upewnić się, że dobrze czuję samochód. Cel ten zrealizowałem i jestem zadowolony. Na drogach panują bardzo dobre warunki. Teraz pozostaje nam spoglądać w niebo i wypatrywać, czy nadchodzą dalsze opady śniegu.”


STÉPHANE LEFEBVRE
„Szczególnie dobrze czuliśmy się na krętej, technicznej partii odcinka testowego. Nasz samochód łatwo i chętnie składał się w sekwencje zakrętów. Pierwszy przejazd wykonałem bardzo spokojnie; w następnych postanowiłem trochę zaatakować. Samochód daje mi poczucie pewności, jestem też zadowolony z zapoznania. W sumie, nie mogę się doczekać się startu.”


Reklama