Gdzie szukać miasta, którego dziś nie ma? Najlepiej na starych rycinach, fotografiach czy obrazkach. Takie obrazki to nie tylko sentymentalny powrót do przeszłości, ale też niepowtarzalna szansa wglądu w życie dawnych mieszkańców miasta i zobaczenie budowli, których dziś już nie ma. Na przykład taka stara drukarnia – Poznań zasłaniał ja kinem Bałtyk, potem jakoś zniknęła pomiędzy hotelem a akademikiem. Mało kto wiedział, że ten zaniedbany budynek to stara drukarnia. Poznań zamiast mieć kolejną atrakcję turystyczną, miał ruinę. Na szczęście się to zmieniło i drukarnia odzyskuje dawny blask.
Druk książek o dawnym Poznaniu dobrze pokazuje jak duże jest zapotrzebowanie na informacje. Oczywiście druk książek i albumów o tej tematyce wzrasta przed świętami, kiedy są one popularnym prezentem, zwłaszcza dla starszych członków rodziny, to prezent kupowany całorocznie – na przykład dla gości odwiedzających to miasto. W drukarni, która ma zlecenie właśnie na druk książek o Poznaniu od jednego z wydawnictw, dowiedzieliśmy się, że największą popularnością aktualnie cieszy się wydawnictwo gdzie na zdjęcia współczesnego Poznania nakładają się półprzejrzyste strony ze zdjęciami i widokówkami sprzed Drugiej Wojny Światowej. Druk książek o tej tematyce nie kończy się na jednym wydaniu. Te najlepsze, cieszące się największą polarnością cały czas doczekują się kolejnych wznowień. Jedna z firm zamówiła też sobie kalendarze reklamowe w podobnej stylistyce. Stare zdjęcia są wykorzystywane przez firmy, które mają długą historię obecności w Poznaniu i ich kalendarze reklamowe zdobią na przykład stare zdjęcia siedziby albo zespołu pracowników. Takie kalendarze reklamowe to nie tylko użyteczne gadżety, ale też sposób na pokazanie z jaką firmą z tradycjami ma się do czynienia.
Wraz ze zbliżającym się Euro 2012 przewiduje się wzrost zainteresowania takimi wydawnictwami o historii Poznania. Druk książek w niemieckiej albo angielskiej wersji językowej czy kalendarze reklamowe ze starymi zdjęciami miasta to tylko kilka pomysłów na pamiątki z Poznania dla zainteresowanych przeszłością kibiców i turystów, którzy odwiedzą stolicę Wielkopolski. Warto promować się w ten sposób, by pokazać jakim miastem jest Poznań i jaką ma historię. Druk książek, które to pokażą, to dobra strategia reklamowa i także upowszechnianie wiadomości o historii i kulturze miasta.