Reklama

Nadwozie - Technika - budowa karoserii i badania aerodynamiczne

Mercedes SL - Sztywniejszy i Lżejszy: roadster z całkowicie aluminiowym nadwoziem

Najnowsza generacja SL-a całkiem dosłownie traktuje rozwinięcie nazwy modelu: Super-Light, czyli superlekki. Systematyczna redukcja masy własnej liczy się tu tak samo jak w przypadku pierwowzoru z 1952 roku, zbudowanego na lekkiej ramie rurowej. W obecnej serii Mercedes-Benz po raz pierwszy na seryjną skalę wprowadził całkowicie aluminiowe nadwozie. Tylko pojedyncze elementy produkowane są z innych materiałów - takie jak przednie słupki, ze względów bezpieczeństwa wykonane z wysokowytrzymałej stali.

Aluminiowa struktura waży o około 110 kg mniej niż jej stalowy odpowiednik. Jest nie tylko lżejsza, ale znacznie lepiej wypada też pod względem sztywności, komfortu i bezpieczeństwa. Do jej budowy wykorzystuje się różne rodzaje aluminium. Zależnie od funkcji poszczególne elementy są odlewane kokilowo lub próżniowo, tłoczone lub wykorzystywane w postaci blachy aluminiowej o różnej grubości. Efekt: wysoki poziom sztywności i bezpieczeństwa oraz lepsza charakterystyka wibracji.

Inteligentna, lekka konstrukcja SL-a - w tym nowe techniki klejenia - stała się wzorcem dla obecnej Klasy S. Każdy z sześciu luksusowych modeli Mercedes-Benz charakteryzuje wysoki udział strategicznie rozmieszczonych lekkich stopów, takich jak aluminium czy magnez.

inf/zdjęcia/filmy MERCEDES


Reklama