Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

Porsche 911 - techniczne innowacje

dokument
pobierz +


Dziedzictwo 918 Spyder: pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy

W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowe modele 911 po raz pierwszy otrzymują kierownicę z obrotowym przełącznikiem trybów jazdy – zupełnie jak w modelu 918 Spyder. Kierowca ma do wyboru trzy zdefiniowane tryby jazdy (Normal, Sport oraz Sport Plus), a także program Individual. Zależnie od specyfikacji, pozwala on stworzyć własną konfigurację samochodu i osobno zmieniać ustawienia systemu PASM, aktywnych poduszek silnika, układu wydechowego oraz strategii działania przekładni PDK. W modelach ze skrzynią PDK przełącznik ma ponadto dodatkowy przycisk – Sport Response Button. Po jego wciśnięciu układ napędowy przez 20 s pracuje w trybie maksymalnego przyspieszenia, na przykład w celu przeprowadzeniu manewru wyprzedzania. Przekładnia dobiera wtedy optymalne przełożenie, a silnik jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu.



Standard: udoskonalone zawieszenie PASM obniżone o 10 mm

Porsche 911 z napędem na obie osie w unikalny sposób łączy znakomitą przyczepność i bezpieczeństwo jazdy ze sportowymi osiągami. W nowej generacji modelu, Porsche godzi te sprzeczności nawet skuteczniej niż dotąd. Po pierwsze, dzięki technologii pochodzącej z 911 Turbo, elektrohydraulicznie sterowany napęd na wszystkie koła jest bardziej czuły i szybciej reaguje na zmienne warunki drogowe. W rezultacie dodatkowo poprawia stabilność kierunkową podczas dynamicznej jazdy, i to bez jakichkolwiek ograniczeń, jeśli chodzi o zwinność prowadzenia. Tym samym przeprojektowany układ przeniesienia napędu jeszcze lepiej współgra z nowo zestrojonym zawieszeniem PASM, z obniżonym o 10 mm prześwitem. Należy ono do standardowego wyposażenia wszystkich modeli Carrera i zwiększa stabilność w szybko pokonywanych zakrętach. Nowa generacja amortyzatorów o szerszej charakterystyce tłumienia zapewnia lepsze wyczucie nadwozia podczas dynamicznej jazdy, a równocześnie – dzięki bardziej subtelnym reakcjom – pozytywnie wpływa na komfort tłumienia.



Na życzenie nowe Porsche 911 Carrera 4S jest teraz dostępne ze skrętną tylną osią, znaną z modeli 911 Turbo oraz 911 GT3. Dodatkowo zwiększa ona zwinność samochodu i pozwala jeszcze pewniej przeprowadzać manewry zmiany pasa ruchu przy dużych prędkościach. Przy okazji poprawia zwrotność w ruchu – o 0,4 m zmniejsza średnicę zawracania. Zmiany w układzie jezdnym uzupełnia nowa, poręczna kierownica, podobna do tej z modelu 918 Spyder. Standardowo mierzy 375 mm średnicy, a w opcjonalnej wersji GT – 360 mm.



Typową dla Porsche praktyczność na co dzień zwiększa hydrauliczny system podnoszenia przedniej osi z siłownikami zintegrowanymi w kolumnach zawieszenia. Za naciśnięciem przycisku układ ten w ciągu 5 sekund zwiększa prześwit z przodu pojazdu o 40 mm, chroniąc tym samym podwozie przed uszkodzeniami, np. podczas pokonywania stromego wyjazdu z garażu.


inf/zdjęcia/film - PORSCHE

Zasoby powiązane


Reklama