Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

Nowy Mercedes E - zawieszenie, sportowy komfort

dokument
pobierz +

Zawieszenie nowej Klasy E zapewnia zwinne prowadzenie na krętych drogach i najwyższy poziom komfortu w segmencie. Standardowo limuzyna oferowana jest ze stalowymi sprężynami, łączonymi z trzema rodzajami zawieszenia DIRECT CONTROL z selektywnym systemem tłumienia:

  • komfortowym;

· komfortowym Avantgarde o usportowionej charakterystyce, z obniżonym o 15 mm prześwitem;

· sportowym, z adaptacyjną regulacją tłumienia i obniżonym o 15 mm prześwitem, które zastępuje klasyczne zawieszenie sportowe.

Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL

Alternatywnie, jako jedyny model w segmencie, nowa Klasa E może zostać wyposażona w wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne wszystkich kół. Rozwiązanie to ma szereg zalet: różnej wielkości komory w kolumnach zawieszenia (po 3 w tylnych i po 2 w przednich) mają trzystopniową regulację sztywności. W ten sposób podróżujący mogą cieszyć się miękkim tłumieniem krótkich nierówności, a kierowca - pewnością prowadzenia w miarę wzrostu prędkości.

Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL charakteryzuje się wysoką czułością i szybkimi reakcjami, a ponadto ma funkcję samopoziomowania obu osi, zapewniającą wyśmienity komfort jazdy nawet przy maksymalnym załadunku. Funkcja ta automatycznie reguluje prześwit pojazdu zależnie od prędkości, a dzięki zmniejszeniu go przy wyższych prędkościach obniża zużycie paliwa, np. podczas jazdy autostradą. Na drogach o zniszczonej nawierzchni wysokość zawieszenia można dodatkowo zwiększyć za naciśnięciem przycisku.

Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne uzupełnia aktywna, elektroniczna kontrola tłumienia, która automatycznie dostosowuje charakterystykę resorowania przy każdym z kół do aktualnych warunków jazdy i stanu nawierzchni - na przykład podczas manewru wymijania lub podróżowania po kiepskiej jakości drogach. Dzięki temu zawieszenie nowej Klasy E zapewnia niezrównaną dynamikę jazdy i niespotykany komfort, skutecznie izolując szumy drogowe oraz wibracje ogumienia. Co więcej, umieszczony na desce rozdzielczej przełącznik trybów jazdy DYNAMIC SELECT pozwala kierowcy na wybór jednego z czterech trybów działania AIR BODY CONTROL: Comfort, Eco, Sport lub Sport+. Piąty program - Individual - pozwala dostosować działanie poszczególnych podzespołów do osobistych preferencji.

in/zdjęcia/filmy MERCEDES

Zasoby powiązane


Reklama