Reklama

Motoryzacja - Lifestyle

Sześć nowych samochodów koncepcyjnych na Moab Easter Jeep Safari.

dokument
pobierz +

Jeep® Gladiator będzie gwiazdą tegorocznego Easter Jeep Safari: marki Jeep i Mopar po raz kolejny połączyły siły, aby przygotować sześć nowych, specjalnych samochodów koncepcyjnych w ramach corocznej imprezy przeznaczonej dla miłośników jazdy terenowej, która odbędzie się w dniach od 13 do 21 kwietnia w Moab w stanie Utah. Już 53. rok z rzędu, tysiące zagorzałych entuzjastów jazdy terenowej zachęconych perspektywą całego tygodnia prawdziwego „off-roadingu" ma zjechać do Moabu na coroczną imprezę Jeepa organizowaną na najbardziej wymagających i malowniczych szlakach przeprawowych stanu Utah.

„Moab Easter Jeep Safari to idealna oprawa dla spotkań i wymiany opinii z naszymi najbardziej lojalnymi i pełnymi pasji klientami - zagorzałymi entuzjastami jazdy terenowej, którzy co roku uczestniczą w tej imprezie" - powiedział Tim Kuniskis, szef marki Jeep w Ameryce Północnej. „Na tegorocznym Easter Jeep Safari, na wymagających i malowniczych szlakach przeprawowych Moabu, zadebiutuje długo oczekiwany, nowy Jeep Gladiator. Aby to uczcić, przedstawiamy sześć nowych samochodów koncepcyjnych o niezwykłych zdolnościach terenowych, bazujących na nowym pick-up'ie Jeepa, które z pewnością przyciągną uwagę i zachwycą publiczność".

Flota samochodów koncepcyjnych, która zostanie pokazana podczas edycji 2019 Easter Jeep Safari, wykorzystuje zarówno części produkowane seryjnie, jak i prototypy części zamiennych Jeep Performance Parts. Marka Mopar jest odpowiedzialna za projektowanie i produkcję w oparciu o rygorystyczne specyfikacje wysokiej jakości części zamiennych Jeep Performance Parts, nie zapominając nigdy o właściwościach 4x4, które pozwalają właścicielom samochodów Jeep poprawić możliwości ich seryjnych pojazdów.

„Personalizacja jest jednym z najwyższych priorytetów dla entuzjastów marki Jeep. Właśnie dlatego wspólnie opracowaliśmy portfolio ponad 200 ekskluzywnych części i akcesoriów dla nowego Jeepa Gladiatora "- powiedział Steve Beahm, szef Części Zamiennych i Obsługi Serwisowej (Mopar) oraz marek samochodów osobowych FCA w Ameryce Północnej. „Części oferowane w ramach tego portfolio posiadają gwarancję fabryczną i przed zatwierdzeniem zostały poddane dziesiątkom tysięcy godzin testów i prób, aby zapewnić naszym klientom szeroki wachlarz produktów o pełnym bezpieczeństwie."

Podczas Easter Jeep Safari 2019 będziemy inspirować naszych klientów, prezentując tylko ułamek naszej oferty dostępnej w katalogu oraz niektóre akcesoria koncepcyjne, które mogą wejść do seryjnej produkcji w najbliższym czasie".

Jeep Wayout

Samochód koncepcyjny Jeep Wayout to prawdziwy pojazd terenowy 'overland', wykorzystujący w pełni najlepszą w swojej klasie ładowność nowego Jeepa Gladiatora, aby umożliwić poszukiwaczom przygód wyprawy na dalekie szlaki i bezdroża. Jeep Wayout to funkcjonalny samochód koncepcyjny oferujący namiot dachowy oraz duże, spersonalizowane zadaszenie.

Nadwozie Jeepa Wayout wyróżnia się nowym, zielonym kolorem Gator Green, który będzie dostępny dla modeli Gladiator produkowanych seryjnie. Na specjalnej konstrukcji umieszczonej na podłodze skrzyni ładunkowej, z wbudowaną drabiną, można zamontować namiot dachowy, w którym wygodnie spędzą noc dwie osoby, natomiast markiza regulowana w zakresie 270 O i wyposażona w bursztynowe oświetlenie LED służy do rozłożenia obozu po zakończeniu pełnego przygód dnia.

Dla ułatwienia wypraw po bezdrożach, w poszerzeniach nadkoli zamontowano dwa dodatkowe zbiorniki paliwa. Ponadto kompresor samochodowy ARB o wysokiej wydajności może być używany do uruchamiania blokad ARB i pompowania kół, aby żadne trudności nie zakłóciły poszukiwaczom przygód dalszej podróży.

Dla zapewnienia lepszych możliwości terenowych, zestaw do podniesienia zawieszenia LIFT 2" opracowany przez Jeep Performance Parts zwiększa prześwit nad 17" stalowymi felgami, na których zamontowane są 37" opony terenowe w stylu retro, nawiązujące do oryginalnych pick-up'ów Willysa, które utorowały drogę nowoczesnym pojazdom Jeepa. Ponadto, wciągarka 12000 lbs i snorkel z linii Jeep Performance Parts pomagają pokonać liczne przeszkody na szlaku - zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.

Jeep Wayout posiada specjalny, wbudowany system relingów dachowych do przewożenia sprzętu, a na otwieranej burcie znajduje się system szuflad Mopar/Decked służący jako dodatkowy, zamykany „bagażnik" na długie wyprawy. Wewnątrz wyróżnia się specjalna wykładzina podłogi oraz fotele z brązowej skóry z laserowo wykonanymi wstawkami przedstawiającymi mapy topograficzne.

Pod maską Jeepa Wayout pulsuje potężny, wielokrotnie nagradzany silnik Pentastar V6 o pojemności 3,6 litra, który współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Jeep Flatbill

Zaprojektowany z myślą o pustynnych przygodach, samochód koncepcyjny Jeep Flatbill to kolejny zabawny ukłon w stronę stylistyki nowego Gladiatora połączony z ekstremalnymi emocjami świata Motocrossu. W efekcie otrzymujemy niepowtarzalny, awanturniczy wygląd pojazdu, idealnego towarzysza do transportu różnego rodzaju „zabawek".

Jeśli chodzi o nadwozie, inspiracje ze świata Motocrossu odnajdujemy w wentylowanej pokrywie silnika z włókna węglowego i poszerzeniach błotników, natomiast specjalnie zaprojektowany skrócony przedni zderzak i osłony podwozia zwiększają wartość kąta natarcia.

Jeep Flatbill to pick-up, który zabierze nas na off-roadową przygodę również za kierownicą motocykla motocrossowego, ponieważ jest w pełni przystosowany do transportu tego typu ubrudzonych błotem i gotowych do akcji motocykli. W istocie, na skrzyni tylnej samochodu koncepcyjnego Flatbill można zamocować motocykle motocrossowe. Demontując klapę, zainstalowano specjalne rampy ułatwiające załadunek i rozładunek motocrossów. Spersonalizowane nadwozie z lekką podniesioną skrzynią ładunkową oraz dodatkowy tylny zderzak tubowy zwiększają kąt natarcia pojazdu, poprawiając możliwości terenowe pojazdu.

Przednie i tylne osie Dynatrac Pro-Rock 60 oraz niestandardowy 4" LIFT Off-Road Evolution pomagają Flatbillowi pokonać każdą przeszkodę. Potężne amortyzatory tylne wraz z 20" kołami wyposażonymi w 40-calowe opony - po raz pierwszy w Jeepie Gladiatorze - zapewniają wyjątkową trakcję i niezwykłe zdolności terenowe.

Wewnątrz, jasna podłoga i pokryte specjalną, spersonalizowaną tapicerką fotele nadają całości przyjemny i sportowy charakter.

Jeep Flatbill jest napędzany 3,6-litrowym silnikiem Pentastar V6 ze zmodyfikowanym układem dolotowym powietrza Mopar, współpracującym z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Jeep M-715 Five-Quarter

Kontynuując tradycję „Resto-Mod" (odrestaurowanie i modernizacja samochodów zabytkowych), podczas tegorocznego Easter Jeep Safari zobaczymy Jeepa M-715 Five-Quarter będącego doskonałym połączeniem komponentów nowoczesnych i vintage. Nazwa "Five-Quarter" jest historycznym ukłonem w stronę pick-up'ów Jeepa z przeszłości. Samochody M715 i pochodne popularnie nazywane były: five quarters - "pięć ćwiartek" (tony).

Nawiązujący do modelu M-715 z 1968 r., ten Gladiator oparty na samochodzie wojskowym został odrestaurowany, dzięki ulepszeniom konstrukcyjnym i funkcjonalnym podwozia, układu napędowego i konfiguracji cargo. Wynikiem tego jest wyjątkowy pojazd o niezrównanych zdolnościach terenowych.

Na zewnątrz, oryginalny blaszany przód zastąpiono elementem z włókna węglowego. Zamontowano także nową 6-stopową skrzynię ładunkową ze stopu aluminium, wykonaną na miarę z drewnianych listew wykonanych z paneli ciętych strumieniem wody. Dodatkowe modyfikacje nadwozia polegające na obniżeniu linii miękkiego dachu o 3,5" jeszcze bardziej podkreślają sylwetkę factory monster truck.

Reflektory zostały zastąpione nowymi światłami HID z dodatkowymi światłami LED, zapewniającymi doskonałą widoczność. Tylne światła halogenowe LED zostały zainstalowane w oryginalnych oprawach tylnych świateł zespolonych. Dla ochrony nadwozia, oryginalne listwy progowe zostały usunięte i zastąpione funkcjonalnymi osłonami bocznymi biegnącymi wzdłuż boku nadwozia. Zamontowano zmodyfikowane przednie stalowe zderzaki Jeepa Gladiatora Rubicon, które uzupełniają wykończone szczotkowanym metalem nadwozie i tylną klapę.

Zdolności terenowe M-715 Five-Quarter podkreślono, wzmacniając oryginalną ramę i wymieniając resory piórowe na bardziej wytrzymały układ zawieszenia heavy-duty. Dodatkowo, przedni most został przesunięty do przodu o dwa cale i zastąpiony z przodu osią Dynatrac Pro-rock 60, natomiast z tyłu osią Dynatrac Pro-rock 80, a na 20" felgach z systemem beadlock zamontowano duże 40" opony.

Wewnątrz, zamontowano nowe fotele Jeep Wrangler bez zagłówków, które nadają całości elegancki wygląd. Dodatkowo aluminiowe elementy obrabiane strumieniem wody zdobią nową, lekką deskę rozdzielczą Premium oraz panele drzwi. W sprężarce vintage 8-71 umieszczono teraz selektor skrzyni biegów i przełączniki, natomiast podłoga została pokryta specjalną powłoką ochronną zapewniającą większą trwałość.

Jeep M-715 Five-Quarter jest napędzany potężnym doładowanym silnikiem „Hellcrate" HEMI V-8 o pojemności 6,2 litra i mocy ponad 700 KM.

Jeep J6

Samochód koncepcyjny Jeep J6 to pełnowymiarowy pick-up, łączący klasyczną stylistykę pick-up'a Jeepa z późnych lat 70-tych z częściami prototypowymi i produkcyjnymi Jeep Performance Parts firmy Mopar.

Jeep J6 to spersonalizowany Rubicon w konfiguracji dwudrzwiowej, maksymalizujący przestrzeń ładunkową dzięki dużej, funkcjonalnej skrzyni „pudełkowej", dłuższej o 12 cali niż standardowa skrzynia Jeepa Gladiatora. Zespół projektantów marek Mopar i Jeep zainspirował się przeszłością modelu i wykorzystał w tym koncepcie spersonalizowany niebieski lakier Metallic Brilliant Blue, stanowiący ukłon w stronę nadwozia Jeepa Honcho z 1978 roku. Całkowita długość J6 wynosi 201", natomiast rozstaw osi jest równy 118,4", co odpowiada rozstawowi osi obecnej generacji 4-drzwiowego Jeepa Wranglera.

Powiększona powierzchnia skrzyni jest chroniona specjalną powłoką ochronną Spray-on Bed Liner w kolorze nadwozia. Elementem wyróżniającym ten model jest wytrzymały stalowy pałąk (również prototyp) o wymiarach 2,25" umieszczony na skrzyni ładunkowej i wyposażony w zestaw czterech 5"-calowych lamp LED z linii Jeep Performance Parts, które świecą szeroką wiązka światła o mocy 4 800 lumenów każdy. Prototypowy uchwyt na koło zapasowe pomieści 37" oponę.

Prototypowe 17 calowe felgi typu „deep dish" otoczone srebrnym pierścieniem wyeksponowano poprzez użycie błyszczącego koloru niebieski metalik, z wykończeniem w kolorze brązu Brass Monkey, w całości komponujących się z zewnętrzem auta. Wyprodukowane przez Jeep Performance Parts, podniesione o 2 cale zawieszenie pasuje do agresywnych, 37 calowych opon i przyczynia się do zwiększenia prześwitu.

Kolejne modyfikacje mają zabezpieczyć Jeepa J6 przed przeszkodami w terenie. Mowa tu o prototypowej 2 calowej, stalowej rurze, która przykręcona jest do zderzaka przedniego Rubicona i spersonalizowanych osłonach bocznych z 2 calowych stalowych rur, przyspawanych do standardowych osłon Jeepa Gladiatora. Koncepcyjny hard top jest zdejmowany, a klasyczne plakietki Jeep J6 występują na tylnej klapie oraz błotnikach.

Rura na zderzaku spełnia rolę punktu mocowania czterech dodatkowych, 5 calowych świateł LED Jeep Performance Parts, a kolejne dwa są przykręcone w pobliżu słupków A, co w sumie daje dziesięć
5 calowych świateł LED, wspólnie oświetlających trasę. Grill Mopar wykonany jest w kolorze satynowanej czerni, natomiast pokrywę silnika Jeepa Gladiatora Rubicona wyróżniają zatrzaski Mopar z logo Jeep. Silnik o pojemności 3,6 litra zawdzięcza dobre osiągi wlotowi zimnego powietrza Jeep Performance Parts oraz układowi wydechowemu typu cat-back.

DNA nadwozia przenika również wnętrze Jeepa J6. Wstawki na tablicy rozdzielczej dopasowane są do koloru nadwozia, a skórzane fotele i podłokietniki Katzkin ozdobione są niebieskimi szwami, nawiązującymi do koloru nadwozia. Nakładka klaksonu jest spersonalizowana przez klasyczny emblemat Jeepa. Dodatkowy zestaw przełączników w centralnej części kokpitu umożliwia sterowanie 10 lampami LED, a przełącznik sterowania hamulcem przyczepy umożliwia wykorzystanie dodatkowej siły hamowania podczas holowania. Jasny zestaw pedałów, wielosezonowe dywaniki oraz profilowane nakładki ochronne na progi drzwiowe z logo Jeep stanowią dopełnienie oferty akcesoriów Mopar.

Jeep JT Scrambler

Koncepcyjny Jeep JT Scrambler to inspirowany tradycją miks, który łączy nawiązującą do przeszłości paletę kolorów i grafikę kultowego Scramblera CJ z dostępnymi Jeep Performance Parts i koncepcyjnymi rozwiązaniami.

Wygląd JT Scramblera został odtworzony na bazie Scramblera CJ8O z początku lat '80, z prototypowymi pasami nadwozia Punk'N Metallic Orange i Nacho biegnącymi od przednich paneli do skrzyni oraz dopasowaną grafiką pokrywy silnika. Biały kolor nadwozia zwieńczony jest dachem pomalowanym w vintage'owym odcieniu bursztynu, również podkreślającym styl retro samochodu.

Powierzchnia skrzyni jest spersonalizowana, dzięki polakierowanemu poszyciu skrzyni załadunkowej i prototypowemu orurowaniu/ pałąkowi bezpieczeństwa, pomalowanemu na biały kolor. Ten pałąk bezpieczeństwa zamocowany jest do skrzyni i wydłuża również prowadnice skrzyni z każdej strony, oferując w sumie osiem punktów mocowania do zablokowania ładunku. Zamontowane na orurowaniu/ pałąku bezpieczeństwa oświetlenie zadaniowe LED skierowane jest na tylną skrzynię, zapewniając oświetlenie przestrzeni ładunkowej.

Oparty na Jeepie Gladiatorze Rubicon, Scrambler wykorzystuje wiele podkreślających jego charakter elementów z linii Jeep Performance Parts marki Mopar, w tym zestaw czterech 5 calowych lamp LED umieszczonych na górze orurowania/pałąka bezpieczeństwa i dwóch umieszczonych na słupkach A pojazdu. Z przodu, na zderzaku zamontowana jest para 7 calowych lamp LED doświetlających drogę, pochodzących z Jeep Performace Parts, o mocy 8.000 lumenów każda.

17 calowe felgi Jeep Performance Parts są spersonalizowane w kolorze Concept Brown i nawiązują tym samym do koloru nadwozia. Podniesione o 2 cale zawieszenie Jeep Performance Parts pomaga zmieścić duże, 37 calowe opony, a wytrzymałe osłony boczne Jeep Performance Parts wykonane są z antypoślizgowego materiału. Silnik o pojemności 3,6 litra jest doposażony o układ dolotowy Mopar oraz układ wydechowy typu cat-back.

Motyw kolorystyczny Scramblera odnajdujemy również w jego wnętrzu. Skórzane fotele Katzkin Amaretto Brown są obszyte pomarańczową nicią, a logo grilla Jeepa wyhaftowane jest jasnosrebrną nicią na oparciach siedzeń. Na desce rozdzielczej i podłokietnikach widoczna jest ta sama skóra Katzkin Amaretto Brown, zestawiona z pomarańczowymi przeszyciami. Dodatkowy zestaw przełączników oferuje miejsce do obsługi akcesoriów, w tym świateł LED, a wnętrze wyposażone jest ponadto w jasny zestaw pedałów Mopar oraz całoroczne maty podłogowe.

Jeep Gladiator Gravity

Krążący wokół motywu wspinaczki, koncepcyjny Jeep Gladiator Gravity został wzbogacony o pełen zestaw dostępnych na rynku części Jeep Performance Parts od Mopar, wspierając tym samym tych, którzy pragną osiągać jeszcze większe wysokości.

Jeep Gladiator Rubicon, w przyciągającym uwagę pomarańczowym kolorze Punk'N Metallic, to dostępny do zamówienia przykład tego, w jaki sposób części Jeep Performance Parts mogą wpłynąć na zwiększenie możliwości i uniwersalności najnowszego pickupa. W okolicach skrzyni ładunkowej zamontowane są poprzeczne drążki Mopar, które razem z koszem bagażowym mają zapewnić miejsce do przechowywania sprzętu wspinaczkowego, takiego, jak liny, karabinki, kaski i buty. Unikatowy system składowania w skrzyni Mopar / Decked oferuje dodatkową zamykaną przestrzeń ładunkową, dzięki dwom wysuwanym „szufladom", umożliwiającym jednoczesne przewożenie na górze skrzyni ładunkowej.

Swoboda jazdy open-air Jeepem Gladiatorem - większa niż w innych produkowanych pickupach średniej wielkości - gwarantowana jest przez drzwi rurowe wykonane z 2-calowych rur giętych Jeep Performance Parts, siatkową osłonę przeciwsłoneczną oraz pasy mocujące, które zabezpieczają przednią szybę po opuszczeniu.

Zawieszenie Jeepa Gladiatora Gravity jest podniesione o dwa cele przez specjalny zestaw Jeep Performance Parts , natomiast na 17 calowych offroad'owych kołach zamontowane są 35 calowe opony. Osłony boczne ze stopniami Jeep Performance Parts są grubsze i szersze oraz wykorzystują tą samą powłokę lakierową, co skrzynia ładunkowa Ram Truck, zapewniając tym samym antypoślizgowe wykończenie.

Silnik został wzbogacony o wlot zimnego powietrza i układ wydechowy typu cat-back, aby zwiększyć moc i moment obrotowy. We wnętrzu znajdują się skórzane fotele Katzkin z wyhaftowanym logo grilla z eleganckimi, srebrnymi przeszyciami. Dodatkowe akcesoria Mopar obejmują uchwyty z logo grilla Jeepa, torby MOLLE (modułowy lekki sprzęt do przenoszenia) do przechowywania oraz dywaniki podłogowe na każdą pogodę z unikalnym systemem „plug", który umożliwia bezpośrednie odprowadzanie wody i zanieczyszczeń.


Reklama