Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Renault testuje automatyczne, tanie "tankowanie" w samochodach elektrycznych

dokument
pobierz +

Renault we współpracy ze spółką The Mobility House (TMH) przeprowadziło w Niemczech eksperyment w zakresie inteligentnego ładowania. Technologia oferowana przez TMH umożliwia automatyczne ładowanie samochodów elektrycznych w czasie, w którym ceny energii elektrycznej są najniższe. Jedenastu pracowników Renault w Niemczech testowało ten system w warunkach domowych na swoich modelach ZOE.

Zmniejszenie kosztów ładowania akumulatorów

Szybsze ładowanie samochodu elektrycznego to dobre rozwiązanie, ale możliwość ładowania go taniej to rozwiązanie jeszcze lepsze. Renault Niemcy połączyło siły ze spółką The Mobility House, posiadającą oddziały w Zurychu i w Monachium, specjalizującą się w mobilności elektrycznej. Proponuje ona w szczególności gniazda inteligentnego ładowania i rozwiązania z zakresu magazynowania energii.


Spółka The Mobility House opracowała program, który umożliwia skrócenie czasu ładowania o godzinę wraz z jednoczesnym znaczącym zmniejszeniem jego kosztów. Do przeprowadzenia eksperymentu wybrano jedenastu pracowników Renault, będących właścicielami ZOE, którzy mieli przetestować system wdrażany przez The Mobility House w warunkach rzeczywistych.


Jak to działa? Po podłączeniu do specjalnej stacji ładowania, zainstalowanej w domach pracowników testujących system, ZOE przekazuje informacje dotyczące zapotrzebowania na prąd do spółki TMH poprzez Renault Global Data Center. Spółka planuje ładowanie akumulatorów samochodu zgodnie ze stawkami energii. System śledzi szczytowe zapotrzebowania: im są one większe, tym cena energii jest wyższa, tak więc w tym czasie samochód nie jest ładowany. Jak tylko zapotrzebowanie na energię maleje, cena energii maleje również i samochód może wówczas zostać naładowany po najniższych kosztach, szybciej i „do pełna”.


Technologia ta umożliwia również właścicielom samochodów elektrycznych automatyczne zoptymalizowanie ich wydatków na energię. Jest to pierwszy etap w projektowaniu inteligentnych sieci energetycznych, zwanych również Smart Grid. Renault i TMH współpracują też przy innych rozwiązaniach mających na celu ograniczenie kosztów ładowania i zaoferowanie właścicielom samochodów elektrycznych możliwości zarabiania pieniędzy poprzez produkcję energii elektrycznej, która następnie będzie dystrybuowana w sieci energetycznej.

Inf/zdjęcie RENAULT

Zasoby powiązane


Reklama