Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Czym wyróżnia się Ford Mustang Mach-E w topowej wersji GT?

dokument
pobierz +

Najmocniejsza odmiana elektrycznego Mustanga Mach-E to kwintesencja sportowego SUV-a naszych czasów. Fantastyczne osiągi, doskonałe właściwości jezdne i ogromna przyjemność z jazdy oraz przykuwająca uwagę stylistyka, podkreślona dodatkami unikalnymi dla wersji GT. Mnóstwo akcentów stylistycznych i specyficznych elementów znajduje się także we wnętrzu, a wszystko razem wpływa na niespotykane dotąd poczucie jazdy elektrycznym SUV-em.

Z zewnątrz – nie do pomylenia z żadną inną wersją

Odmiana GT elektrycznego Mustanga Mach-E natychmiast przyciąga uwagę i nie można go pomylić z żadnym innym SUV-em. Wystarczy rzut oka, aby być pewnym, że to najmocniejsza wersja dla najbardziej wymagających kierowców, która oferuje aż 487 KM maksymalnej mocy oraz aż 860 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po czym poznać odmianę GT?

Na początek – pakiet stylizacyjny GT, w skład którego wchodzą – między innymi – zmienione zderzaki. Ten z przodu wyposażono w duże kanały powietrzne, które kierują strumień powietrza na boki. W centralnej części zderzaka znajduje się szeroka szczelina, która przedniej części auta nadaje rasowego, groźnego charakteru. Na uwagę zasługuje także imponujących rozmiarów splitter, który nie tylko podkreśla sportowy charakter auta, ale zapewnia również odpowiedni przepływ powietrza pod samochodem, który poprawia docisk aerodynamiczny.

Tylny zderzak też ma sporo sportowych cech. Jego dolna część z pokaźnym dyfuzorem przywodzi na myśl samochody wyścigowe, w których element ten pełni niezwykle istotną rolę. Podobnie jest w Mustangu Mach-E GT – dyfuzor pozwala na pokonywanie zakrętów z jeszcze większą prędkością, a kierowca ma wrażenie, że auto jest niemal przyklejone do drogi. Zwieńczeniem pakietu stylizacyjnego GT są listwy na nadkolach lakierowane w kolorze nadwozia. Wersję GT bardzo łatwo można rozpoznać po 20-calowych obręczach kół z lekkich stopów o wzorze zarezerwowanym dla topowej odmiany Mustanga Mach-E. Za nimi, z przodu, kryją się wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy aż 385 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami w kolorze czerwonym, firmowane przez znaną markę – Brembo. Trudno nie zwrócić uwagi również na opony Pirelli w rozmiarze 245/45 o specjalnych – bieżniku i mieszance, które są o 2,5 cm szersze w porównaniu z oponami pozostałych odmian Mustanga Mach-E. Na uwagę zasługuje również przedni „grill” o wzorze 3D.

We wnętrzu – niepowtarzalny charakter i nowoczesne technologie

Wnętrze Mustanga Mach-E GT to świątynia kierowcy. Do jego dyspozycji są m.in. sportowe fotele Ford Performance ze zintegrowanymi zagłówkami, zapewniające świetne trzymanie w zakrętach. Komfort siedzenia zapewnia przyjemna w dotyku tapicerka Miko Suede, łączona ze skórą ekologiczną Sensico. Kierownica również jest wykończona materiałem Miko Suede. Elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej oraz emblemat GT na podłokietniku podkreślają jakość klasy premium we wnętrzu Mustanga Mach-E GT.

Ważne jest też to, czego nie widać…

…ale wyraźnie czuć podczas jazdy. Chodzi nie tylko o wyjątkowe wrażenia z jazdy, ale również o wysokie bezpieczeństwo podróżowania. Za tę pierwszą cechę odpowiada aktywne zawieszenie MagneRide. Układ sterowania pracą amortyzatorów monitoruje i dostosowuje charakterystykę ich tłumienia w czasie rzeczywistym, co zapewnia jednocześnie wysokie – stabilność nadwozia i komfort resorowania oraz bardzo dobrą kontrolę nad samochodem. Charakterystyka tłumienia amortyzatorów jest dostosowana do profilów jazdy, których Mustang Mach-E GT oferuje do wyboru aż cztery, w tym jeden – Untamed Plus – zarezerwowany wyłącznie dla wersji GT. O 17 mm mniejszy prześwit, który wynosi tylko 130 mm, to efekt zmian w układzie zawieszenia, które również mają wpływ na zwiększenie stabilności nadwozia. Za doskonałe oświetlenie drogi nocą odpowiadają projekcyjne reflektory LED z funkcją Glare Free High Beam, która minimalizuje ryzyko oślepienia kierowców jadących z przeciwka.

inf Ford


Reklama