Reklama

Nadwozie - Stylizacja - design i rozwój motoryzacji

Trwałość samochodu - co jest sprawdzane i jakich etapach?

dokument
pobierz +

Dążenie do zapewnienia wysokiej jakości jest jednym ze stałych priorytetów na każdym szczeblu. Jest również priorytetem w Nowym Espace. Aby zapewnić zawsze niezmiennie wysoką jakość, Renault wykorzystuje nowe środki, mobilizuje wielobranżowe zespoły specjalistów i stosuje rozbudowany arsenał specjalnych testów. W fazie projektowania: Dążenie do zapewnienia wysokiej jakości doprowadziło do zaostrzenia specyfikacji technicznych. Już na pierwszych etapach projektowania Nowego Espace opracowano i dokonano wyboru konstrukcji, materiałów i procesów (np. aluminiowe drzwi). Wiele uwagi poświęcono dalszemu zmniejszaniu drgań i luzów oraz dokładności spasowania elementów. Powłoki lakiernicze dające efekt głębi są zabezpieczone lakierem bezbarwnym o wysokiej trwałości. Przednia szyba płynnie przechodzi w dach. Wyraźnie widoczny jest dobór wysokiej klasy wytrzymałych materiałów: chrom, pokrycie środkowej konsoli, wykładzina bagażnika oraz deska rozdzielcza wykończona miękkim tworzywem typu slush. Wszystkie materiały są przyjemne w dotyku. W fazie produkcji: W zakład produkcyjny w Douai zainwestowano 420 milionów euro. Nowa technologia tłoczenia na gorąco, nowy tunel kontrolny na hali lakierniczej, nowy proces optymalizacji jakości „War Room”, 100 tys. godzin szkoleń zakończonych wydaniem dyplomu „Pracownika zakładu produkcyjnego samochodów wysokiej klasy ”, 5000 pomiarów w ramach kontroli jakości nadwozia. W ramach współpracy firma Daimler zapewniła pomoc swoich ekspertów w dziedzinie jakości, również w procesie produkcyjnym, np. w celu optymalizacji procesu lakierowania. W ten sposób obie firmy mobilizują się wzajemnie w podwyższaniu jakości. W fazie testów: Oprócz testów potwierdzających Renault opracowało cały zestaw specjalnych testów oceniających trwałość nowego Espace, zarówno pod względem wyglądu, jak i eksploatacji. Całodobowe testy odtwarzają z udziałem ludzi ekstremalne warunki codziennej, intensywnej eksploatacji samochodu. Przed wprowadzeniem do sprzedaży pierwsze egzemplarze Nowego Espace będą systematycznie „maltretowane” przez wiele miesięcy: przełączniki i różne elementy wyposażenia będą włączane tysiące razy, powłoki, materiały i części z tworzywa wielokrotnie pocierane, brudzone i czyszczone… Na przykład drzwi będą otwierane 22 000 razy, a pasażerowie będą wsiadać i wysiadać, zapinać i rozpinać pasy, szyba po stronie kierowcy będzie opuszczana i podnoszona 8000 razy, a osłona przeciwsłoneczna 1500 razy. Testy te mają na celu odtworzenie starzenia się pojazdu po wielu latach intensywnego użytkowania. Stanowią uzupełnienie jazd testowych w ekstremalnych warunkach drogowy inf/zdjęcia/filmy RENAULT


Reklama