Reklama

Nadwozie - Stylizacja - design i rozwój motoryzacji

Peugeot 408 - styl

dokument
pobierz +

Stylistyka nowego 408 w połączeniu z charakterystycznym dla wszystkich modeli PEUGEOT kocim wyglądem jest doskonale dopasowana do jego innowacyjnej koncepcji topowego fastbacka z segmentu C. Charakteryzuje się on szczególnie ostrymi kształtami, widocznymi zwłaszcza w tylnej części nadwozia, na końcu dachu, na pokrywie bagażnika i u nasady błotników, które tworzą kanciaste płaszczyzny sprzyjające grze świateł.

PEUGEOT 408 opiera się na unikatowych dla tego modelu rozwiązaniach konstrukcyjnych. Samochód zbudowany jest na wielonapędowej, modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform), charakteryzującej siędługim rozstawem osi 2,787 m, który zapewnia dużą ilość miejsca na tylnych siedzeniach. Jego całkowita długość wynosi 4,69 m, a szerokość (ze złożonymi bocznymi lusterkami) 1,859 m.

Duży rozstaw kół – 1,599 m z przodu i 1,604 m z tyłu – gwarantuje stabilność i dobre trzymanie się drogi na kołach o dużej średnicy (720 mm) i z felgami w rozmiarze do 20 cali. Pomimo podwyższonego zawieszenia PEUGEOT 408 zachowuje smukłą, sportową sylwetkę dzięki całkowitej wysokości wynoszącej zaledwie 1,48 m.

Długa maska jest umieszczona między podwyższonymi błotnikami charakterystycznymi dla najnowszych modeli PEUGEOT. Ten zabieg stylistyczny dodaje majestatu przedniej części nadwozia i zwiększa płynność sylwetki dzięki ukryciu połączenia między błotnikami a pokrywą silnika. To rozwiązanie konstrukcyjne pozwoliło także uprościć linię maski i zapewniło idealne spasowanie elementów nadwozia.

Zastosowanie świateł wykonanych w technologii matrycowej Matrix LED umożliwiło zaprojektowanie bardzo wysmukłych reflektorów przy zapewnieniu najwyższego poziomu skuteczności oświetlenia. To one decydują o spojrzeniu nowego 408, tak charakterystycznym dla modeli PEUGEOT. Sygnatura świetlna samochodu biegnie dalej w dół przybierając kształt dwóch „kłów” z diod LED, zachodzących na przednie błotniki.

Grill , z umieszczonym centralnie nowym logo marki, skrywającym radar niezbędny do funkcjonowania licznych systemów wspomagania prowadzenia, jest ważnym elementem identyfikacji wizualnej PEUGEOT 408. Wykończenie grilla w kolorze nadwozia spowodowało, że wtopił się w bryłę przedniego zderzaka i stał niewidoczny. To znak zmiany pokoleniowej i elektryfikacji gamy PEUGEOT. Duże, czarne, ozdobne wloty boczne powietrza tworzą wyrazisty motyw, który optycznie poszerza przód samochodu i podkreśla jego solidność. Obramowują i chronią świetlne kły, współgrają kolorystycznie z listwami ochronnymi biegnącymi wokół nadwozia oraz – na zasadzie kontrastu – poprawiają widoczność sygnatury świetlnej.

Sylwetka nowego PEUGEOT 408 charakteryzuje się starannie przemyślanym układem czarnych i lakierowanych powierzchni, mającym na celu nadanie jej większej smukłości i dynamiki. Służy również wyeksponowaniu przestronności wnętrza, w szczególności poprzez charakterystyczny dla fastbacka, kształt bocznych szyb za najwyższym punktem otworu tylnych drzwi, który dodaje sylwetce dynamiki.

Boczne osłony dolnych krawędzi nadwozia i nadkoli płynnie przechodzą w masywny, czarny tylny zderzak, który wcina się ukosem w nadwozie tworząc kolorystyczny kontrast i podkreśla dynamikę sylwetki dzięki odwróconemu kształtowi tyłu nadwozia. Pozwala również optycznie zmniejszyć długość tylnego zwisu, mieszczącego bardzo pojemny bagażnik.

Dwudziestocalowe felgi o oryginalnym designie w postaci wpisanego w okrąg geometrycznego kształtu zachwycają na postoju i tworzą spektakularny efekt wizualny przy małych prędkościach. Ich niezwykły wygląd idealnie wpisuje się w unikatową, nowatorską koncepcję nowego PEUGEOT 408.

Tylna część dachu jest szczególnie ważną strefą dla aerodynamiki. Przepływ powietrza został tu zoptymalizowany i ukierunkowany dzięki dwojgu „kocich uszu", które tworzą korytarz aerodynamiczny prowadzący w kierunku spojlera na pokrywie bagażnika. Te dwa ostrokątne i niezwykle skuteczne występy nadwozia są także wyróżnikiem stylu nowego 408.

inf Peugeot


Reklama