Reklama

Motoryzacja - Historia

Maybach - cudo motoryzacji ma już 100 lat

dokument
pobierz +

Kamienie milowe marki Mercedes-Maybach w kontekście historycznym.

Światowa premiera limitowanej edycji specjalnej „Edition 100”.Mercedes-Maybach jako marka twórcza o najwyższych standardach, współpracująca z silnymi partnerami. „To co jest dobre, musi też być piękne” – tak brzmiało credo Wilhelma i Karla Maybachów u początków XX wieku. Ojciec i syn uznawani są za niezwykle utalentowanych konstruktorów, pionierów motoryzacyjnego luksusu i prekursorów w kwestiach stylu. Wychodząc od tej pozornie prosto brzmiącej formuły, stworzyli coś bardzo złożonego, łącząc perfekcję i kunszt z innowacyjnością, zarówno techniczną, jak i wykonawczą. Marka Maybach jest ich symbolem po dzień dzisiejszy. Marka Mercedes-Maybach rozwija się dalej, wprowadzając kolejne modele – wkrótce także elektryczne.

Na monachijskich targach IAA Mobility 2021 Mercedes-Maybach zaprezentował model „Concept EQS”, zapowiadając w ten sposób swój pierwszy w pełni elektryczny model seryjny, który ma być dostępny od 2023 r. Ten koncepcyjny SUV będzie oparty konstrukcyjnie na modułowej architekturze dla pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz klasy luksusowej i wyższej. Z okazji swojego setnego jubileuszu Mercedes-Maybach prezentuje „Edition 100” – edycję specjalną najnowszych modeli Klasy S i GLS, limitowaną do 100 egzemplarzy każdego z nich. Modele z tej specjalnej serii będzie można zamawiać od czwartego kwartału 2021 r.

Wilhelm Maybach, urodzony w 1846 r., był bliskim współpracownikiem Gottlieba Daimlera i początkowo pracował dla firmy Daimler-Motoren-Gesellschaft. Wśród wielu innowacji skonstruował także pierwszego Mercedesa, który w 1901 r. triumfował na wyścigach Tygodnia Nicejskiego.

Sukces ten zapewnił Maybachowi honorowy tytuł „Króla konstruktorów” – „Roi des Constructeurs”. Wraz z najstarszym synem, Karlem, łączył on postęp techniczny z piękną formą, zamierzając tworzyć „najlepsze z najlepszych”. „Ta myśl nie opuszcza mnie w dzień i w nocy, niczym stały impuls: doskonałość techniki”, mówił Wilhelm Maybach.

Na berlińskiej wystawie samochodowej we wrześniu 1921 r. spółka Maybach Motorenbau GmbH zaprezentowała swój pierwszy produkowany seryjnie samochód – model W 3, sprawiający wrażenie ruchomego dzieła sztuki. Był to pierwszy produkowany seryjnie niemiecki samochód wyposażony w układ hamulcowy działający na cztery koła, przekładnię planetarną i wnętrze wykończone najlepszymi materiałami. Wzbudził zachwyt publiczności i stał się legendą. Czasopismo „Motor” pisało: „Na motoryzacyjnym firmamencie wschodzi nowa gwiazda”.

W latach 20-tych i 30-tych marka Maybach stała się wyrazem charakteru i pozycji społecznej oraz uosobieniem technicznego i rzemieślniczego wyrafinowania – krótko mówiąc, szytego na miarę luksusu. Od tej pory królowie, przemysłowcy i artyści podróżowali z szoferem okazałymi limuzynami i majestatycznymi limuzynami typu Pullman, a także przemierzali świat eleganckimi coupé, kabrioletami i roadsterami. Każdy model Maybacha miał wyjątkowe wyposażenie, łączące precyzję wykonania z wytwornym blaskiem. W roku 1928 pewien indyjski maharadża polecił nawet ozdobić swą limuzynę złotem i rubinami.Po śmierci Karla Maybacha w 1960 r. spółkę Maybach Motorenbau GmbH przejęła Daimler-Benz AG.

W roku 2002 MAYBACH odrodził się jako niezależna marka; klienci na całym świecie nabywali legendarne pojazdy, takie jak Maybach 57, Maybach 62 i Maybach 62 Landaulet, do początków roku 2013. Znów motoryzacyjna doskonałość stała się motorem działania zarówno dla inżynierów, projektantów, jak i klientów

inf Mercedes


Reklama