Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Hybryda HEV - Wydajny silnik spalinowy dzięki synergii w ramach Aliansu

Przechodząc do szczegółów czyniących układ napędowy modelu Juke Hybrid tak wyjątkowym, należy wspomnieć o wiedzy i doświadczeniu, które są świadectwem połączonych sił inżynieryjnych Aliansu.

W skład zespołu napędowego wchodzi opracowany przez Nissana, zaawansowany technicznie silnik spalinowy nowej generacji, zaprojektowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym. Rozwija moc 69 kW (94 KM) i oferuje moment obrotowy do 148 Nm.

Z kolei za napęd elektryczny odpowiada dostarczony przez Nissana silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm. Z Renault pochodzą natomiast: 15kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh, a także innowacyjna skrzynia biegów.

Zespół ten rozwija moc o 25% większą niż aktualnie stosowany w modelu Juke silnik benzynowy, przy oszczędności w zużyciu paliwa dochodzącej do 40% w cyklu miejskim oraz do 20% w cyklu mieszanym (dane w trakcie homologacji).



Reklama