Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Zmiany na rynku

Ponad 10 000 egzemplarzy Toyoty PROACE CITY trafiło do polskich klientów

dokument
pobierz +

Toyota PROACE CITY błyskawicznie zdominowała polski rynek. Auto, które zadebiutowało w styczniu 2020 roku, od kilkunastu miesięcy jest najpopularniejszym samochodem w swoim segmencie. Według danych PZPM tylko w pierwszym półroczu zarejestrowano prawie 2 000 egzemplarzy – to ponad dwa razy więcej niż drugiego najpopularniejszego kombivana. W czerwcu 2022 roku łączna sprzedaż PROACE’a CITY w Polsce, licząc od stycznia 2020 roku, wyniosła 10 118 egzemplarzy.

 

Toyota PROACE CITY poszerzyła gamę użytkowych samochodów marki. Jest dostępna w dwóch praktycznych odmianach – osobowej Verso i dostawczej furgon. W wariancie osobowym sprzedano 5 386 egzemplarzy, a 4 732 auta to dostawcze furgony. Obie występują w dwóch długościach nadwozia, z różnymi silnikami do wyboru i łącznie w 6 wersjach wyposażenia dostosowanych do potrzeb konkretnych grup klientów.

Najpopularniejsze wersje Toyoty PROACE CITY

Większość klientów sięga po silniki Diesla 1.5 D-4D o mocy 100 lub 130 KM – w przypadku odmiany dostawczej jednostki wysokoprężne napędzają 93% sprzedanych egzemplarzy, a w odmianie Verso 75% aut. Najpopularniejszy wybór dla furgonu to silnik 1.5 100 KM, a dla auta osobowego – 1.5 130 KM. W gamie dostępny jest także silnik benzynowy 1.2 D-4T o mocy 110 KM, a dla wersji dostawczej także elektryczny silnik o mocy 136 KM.

 

Nabywcy PROACE’a CITY Verso częściej wybierają standardową długość nadwozia (62% sprzedanych aut), natomiast popularność wersji Standard i Long wśród klientów sięgających po furgony rozkłada się po połowie.

Najczęściej wybieraną konfiguracją wyposażenia dostawczego PROACE’a CITY jest wersja Active. Model ten jest dostępny w trzech wersjach – podstawowej Active, wyższej Comfort oraz w 5-miejscowej wersji Furgon brygadowy Active dostosowanej do przewozu pracowników i sprzętu. W przypadku PROACE CITY Verso klienci najchętniej sięgają po najwyższą wersję Family (47% aut). Podstawowa wersja Combi jest wybierana dla 21% sprzedawanych egzemplarzy, a średnia wersja Business dla 32% egzemplarzy.

 

PROACE CITY to jeden z trzech modeli z gamy Toyota Professional, w której znajdują się także średniej wielkości van PROACE dostępny w trzech długościach nadwozia oraz terenowy pick-up Toyota Hilux. Sieć Toyota Professional zajmująca się sprzedażą aut użytkowych i obsługą firm składa się zarówno z odrębnych salonów jak i z wyspecjalizowanych działów we wszystkich stacjach dealerskich Toyoty.

inf Toyota

 
 


Reklama