Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Zmiany na rynku

Toyota - Rośnie popularność programu KINTO ONE

dokument
pobierz +

Marka KINTO zadebiutowała w Europie w ubiegłym roku jako dostawca różnego rodzaju usług mobilności. KINTO Europe wprowadza na kolejne rynki nowoczesne programy transportowe skierowane do firm i osób prywatnych. Powstanie KINTO wpisuje się w globalną transformację Toyoty z producenta samochodów w dostawcę różnego rodzaju usług związanych z mobilnością.

 

Polscy kierowcy znają markę KINTO z programu KINTO ONE oferującego wynajem długoterminowy samochodów nowych i używanych. Mogą z niego korzystać zarówno firmy, jak i klienci indywidualni. Najnowsze dane pokazują, że jego popularność w naszym kraju wciąż rośnie.

Ponad 4 000 aut w pół roku w programie KINTO ONE

Od stycznia do czerwca 2022 roku klienci KINTO ONE skorzystali z wynajmu długoterminowego 4 136 samochodów. Jest to wynik o 309 egzemplarzy lepszy niż w tym samym okresie 2021 roku. Z tej liczby 3 776 pojazdów to samochody Toyoty, z których 68 procent stanowią auta z napędem hybrydowym.

 

„KINTO ONE pozwala cieszyć się niezawodnością i jakością marek Toyota i Lexus bez angażowania dużych własnych środków. Jest to forma finansowania oparta na spłacie różnicy między ceną początkową auta a jego przewidywaną ceną na zakończenie umowy. Dzięki temu raty są naprawdę niskie, co sprawia, że wielu klientów sięga po większe, lepiej wyposażone modele. Nasze najnowsze statystyki pokazują, że ta forma finansowania cieszy się w Polsce rosnącym zainteresowaniem, które w znacznej mierze opiera się na zaufaniu do marki Toyota. W czerwcu 2022 roku w programie KINTO ONE zarządzaliśmy parkiem 24 000 samochodów. Dla porównania, w grudniu było to 22 000 pojazdów. Oznacza to wzrost w ciągu sześciu miesięcy o 10%, co udało nam się osiągnąć pomimo globalnych problemów z dostępnością samochodów” – powiedział Maciej Walecki, Specjalista ds. Rozwoju Produktów w Dziale KINTO Toyota Central Europe.

Corolla i Yaris najpopularniejsze w KINTO ONE

Najczęściej wybieranym modelem przez klientów KINTO ONE była w pierwszych sześciu miesiącach roku Corolla. Sfinansowano w ten sposób 1 106 egzemplarzy, z których 840 to auta hybrydowe. Corolla jest dostępna w trzech wersjach nadwozia – Sedan, Hatchback i TS Kombi. Każdą z nich można zamówić z napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM, zaś dwa ostatnie także ze 184-konnym układem hybrydowym 2.0. Oba napędy zużywają niewiele paliwa, a w mieście poruszają się przez ponad 70 procent czasu jazdy w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Corolla Hybrid 1.8 spala średnio od 4,4 l/100 km, zaś mocniejsza wersja 2.0 od 4,7 l/100 km (w cyklu mieszanym wg WLTP).

 

Model z drugim najlepszym wynikiem to Yaris hatchback, który trafił do klientów KINTO ONE w liczbie 648 egzemplarzy, w tym 474 hybryd. Yaris to najmniejszy samochód dostępny z pełnym napędem hybrydowym na rynku i drugi po Corolli najpopularniejszy samochód flotowy w Polsce. Spokrewniony z nim Yaris Cross trafił do wynajmu długoterminowego w liczbie 177 egzemplarzy. W tym przypadku również przeważał napęd hybrydowy, który trafił do 162 egzemplarzy.

Trzecim najczęściej wybieranym modelem przez klientów KINTO ONE jest RAV4. Z 485 egzemplarzy 402 ma pod maską pełny napęd hybrydowy, a 42 napęd hybrydowy typu plug-in. RAV4 Plug-in Hybrid to najmocniejsza wersja SUV-a Toyoty w jego historii. Kombinacja silnika benzynowego 2,5 l, generatora, dużej baterii dwóch silników elektrycznych zapewnia mu łączną moc 306 KM.

Dużą popularnością w wynajmie długoterminowym KINTO ONE cieszą się też modele Toyota C-HR (361 egz.), Aygo (257 egz.), dostępna wyłącznie z napędem hybrydowym Camry (181 egz.) i 7-osobowy hybrydowy SUV Highlander (104 egz.). Nowy crossover Aygo X także znalazł już pierwszych nabywców w programie – trafiło do nich 31 egzemplarzy.

 

Wynajem długoterminowy aut użytkowych

Dużym powodzeniem wśród klientów KINTO ONE cieszą się także pojazdy użytkowe. W pierwszej połowie roku zostało w ten sposób sfinansowanych 209 egzemplarzy kombivana PROACE CITY i 151 egzemplarzy średniej wielkości vana PROACE.

inf Toyota


Reklama