Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Zmiany na rynku

Lexus 2021 - są powody do zadowolenia

dokument
pobierz +

W 2021 roku sprzedaż Lexusa w Europie wzrosła o 2% do 72 441 samochodów. W tym samym czasie sprzedaż aut premium w Europie spadła o 2% ze względu na pandemię i ograniczenia w dostępności podzespołów. W efekcie udział Lexusa w rynku samochodów klasy premium osiągnął rekordowy poziom 2,3%.

Największy wzrost osiągnęło flagowe coupe LC (+53%), do czego przyczynił się udany debiut modelu LC Convertible. Flagowy sedan Lexus LS również znacznie zwiększył sprzedaż (+46%) po odświeżeniu modelu na początku 2021 roku.

Lexus UX zanotował rekordowy wzrost o 25%, głównie dzięki nowej elektrycznej wersji tego modelu. Zainteresowanie europejskich klientów sedanem ES zwiększyło się o 19%.

Najpopularniejszymi modelami Lexusa w Europie są kompaktowy crossover UX, który osiągnął sprzedaż 21 144 samochodów, średniej wielkości SUV NX, który trafił do 19 493 kierowców, oraz duży SUV RX z wynikiem 18 346 aut. Gama SUV-ów odpowiadała w minionym roku za 87% sprzedaży Lexusa w Europie.

Modele hybrydowe to nie mniej niż 96% sprzedaży Lexusa w Europie Zachodniej. Od momentu wprowadzenia pierwszego hybrydowego Lexusa RX400h w 2005 roku po drogach Europy jeździ ponad pół miliona hybryd marki Lexus.

Najpopularniejszy model hybrydowy, Lexus UX, zanotował sprzedaż 17 261 egzemplarzy w ciągu roku. Drugim najchętniej wybieranym hybrydowym Lexusem był NX z wynikiem 14 255 samochodów, zaś trzecim – RX z wynikiem 5 718 aut. Elektryczny UX 300e trafił do 2 987 kierowców.


Druga generacja Lexusa NX będzie miała znaczący wpływ na wzrost sprzedaży Lexusa w Europie w 2022 roku. Samochód ten otwiera dla marki Lexus nowy rozdział. Zapowiada nowe trendy w stylistyce nadwozia i wnętrza oraz wyznacza nowe standardy za sprawą bardzo wydajnych napędów, w tym pierwszego układu hybrydowego plug-in Lexusa. Samochód otrzymał także nowe technologie multimediów, łączności i bezpieczeństwa czynnego.

W pierwszej połowie 2022 roku zostanie zaprezentowany zupełnie nowy bateryjny model elektryczny RZ 450e, zaprojektowany na nowej platformie specjalnie opracowanej dla samochodów BEV. Nowe auto przeniesie wrażenia z jazdy na wyższy poziom wraz z wprowadzeniem ekskluzywnej technologii kontroli siły napędowej, DIRECT 4, która precyzyjnie kontroluje doprowadzany do kół moment obrotowy wytwarzany przez przedni i tylny silnik elektryczny, a także siłę hamowania wszystkich kół. Automatycznie rozdzielając napęd pomiędzy przednią i tylną oś, system dostosowuje sposób napędzania auta do działań kierowcy, nadając samochodowi najlepszą możliwą dynamikę. System opiera się na przedniej i tylnej e-osi, na które składają się rozwijający wysoki moment obrotowy silnik elektryczny i układ transaxle, skupiając się na optymalizacji rozdziału siły napędowej. Silniki są połączone z kołami bezpośrednio, dzięki czemu układ działa precyzyjnie i bez opóźnień.

W nadchodzących latach Lexus będzie miał znaczący wpływ na wzrost sprzedaży w segmencie premium, gdyż do 2025 ma zamiar wprowadzić 20 nowych lub odświeżonych modeli, wśród których znaczący udział będą miały modele zaprojektowane zgodnie z koncepcją “Lexus Electrified” – nową wizją marki, która zwiększy potencjał samochodów elektrycznych dających prawdziwą radość z jazdy.

Lexus w Polsce miał znaczący udział w europejskim sukcesie marki, rejestrując w ubiegłym roku 6 154 samochody – aż o 1,7 tys. więcej niż rok wcześniej. Jest to wynik o 38,3% lepszy niż w 2020 roku, przy średnim wzroście rynku o 17%. Rekordowy jest też udział Lexusa w rynku premium na poziomie 7% (vs. 5,9% w 2020 roku).

Najchętniej wybieranym modelem Lexusa w Polsce był NX z wynikiem 2 187 aut. Na podium znalazły się także UX (1593 auta) i RX (873 auta). Mniejszy brat flagowej limuzyny LS – model ES, którego nowa generacja zadebiutowała na polskim rynku w ubiegłym roku, znalazł 814 nabywców.

Wyniki rejestracji samochodów marki Lexus w 2021 roku

tab1 Wyniki rejestracji samochodow marki Lexus w 2021 roku

Wpływ na tak dobry wynik japońskiej marki premium miały dwa czynniki. Pierwszym i najważniejszym z nich była dobra dostępność aut. Lexus nawet w drugiej połowie roku dysponował autami dostępnymi „od ręki”, a zamówienia indywidualne realizował w 3-4 miesiące. Po drugie, wysokiej liczbie rejestracji Lexusa sprzyja rosnące zainteresowanie Polaków alternatywnymi napędami, z dominującą pozycją hybryd. 79% zarejestrowanych w ubiegłym roku samochodów Lexusa miało pod maską napęd elektryczno-spalinowy.

Hybrydowe Lexusy poruszają się po mieście przez 60-80% czasu używając silnika elektrycznego, a jednocześnie nie trzeba ich ładować i nie mają ograniczeń typowych dla aut elektrycznych, w tym ograniczonego zasięgu. Nowy NX jest oferowany wyłącznie w wersjach niskoemisyjnych – model NX 350h z klasycznym napędem hybrydowym, zaś NX 450h+ z układem hybrydowym plug-in. W pierwszych trzech miesiącach przedsprzedaży auto zostało zamówione przez ponad 2 500 klientów, nawet bez możliwości odbycia jazdy próbnej.

inf Lexus


Reklama