Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Ekscytujące doznania z jazdy PEUGEOT 408 oraz i-Cockpit

dokument
pobierz +

 

Wnętrze wyposażone w PEUGEOT i-Cockpit® jest jednym z największych wyróżników marki. Od dziesięciu lat jest on systematycznie wzbogacany i unowocześniany w kolejnych generacjach modeli. W nowym PEUGEOT 408 wyznacza nowe standardy pod względem ergonomii, jakości, praktyczności oraz zaawansowanych technologii nowego systemu informacyjno-rozrywkowego PEUGEOT i-Connect®.

Kompaktowa kierownica, charakterystyczna dla PEUGEOT i-Cockpit®, zapewniawyjątkową zwrotność i precyzję ruchów, zwielokrotniając przyjemność prowadzenia. Ergonomiczna i podgrzewana (w opcji) kierownica nowego 408 umożliwia – dzięki wbudowanym przyciskom – obsługę systemu multimedialnego (radio, telefon) i niektórych systemów wspomagania prowadzenia.

Umieszczony na wysokości wzroku, tuż nad kierownicą, nowy cyfrowy zespół zegarów posiada 10-calowy ekran cyfrowy, dostępny już od poziomu wyposażenia Allure. W wersji GT jest dostępna wersja w technologii 3D. Daje się z łatwością personalizować oraz oferuje kilka trybów wyświetlania (nawigacja TomTom z dostępem do Internetu, radio, multimedia, systemy wspomagania prowadzenia, przepływy energii…) sterowanych za pomocą przełącznika zespolonego.

Konstrukcja deski rozdzielczej nowego PEUGEOT 408 jest zgodna z architekturą „high vent” z wysoko umieszczonymi dyszami nawiewu, na wprost głów pasażerów, co zwiększa komfort termiczny w kabinie.

Takie rozwiązanie pozwoliło przesunąć 10-calowy centralny ekran dotykowy, umieszczony nieco niżej niż cyfrowy zespół zegarów znajdujący się bezpośrednio w zasięgu wzroku, i zbliżyć go w stronę dłoni kierowcy. System jest wyposażony w pełni konfigurowalne przełączniki klawiszowe i-toggles, rozmieszczone niczym otwarta książka pod centralnym ekranem. i-toggles stanowią unikatowy akcent stylistyczny i technologiczny w tym segmencie samochodów . Każdy klawisz pełni rolę dotykowego skrótu do ustawień klimatyzacji, książki telefonicznej, stacji radiowych, uruchamiania aplikacji, zgodnie z ustawieniami wybranymi przez użytkownika.

Jednym z celów przyjętych przy projektowaniu kabiny nowego 408 przez zespół PEUGEOT ds. stylistyki wnętrz było zrównoważenie przestrzeni pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu. PEUGEOT i-Cockpit® pozostaje wierny koncepcji centralnego ekranu lekko zwróconego w stronę kierowcy („driver oriented”), optymalizującego ergonomię prowadzenia samochodu, z zachowaniem możliwości korzystania z niego i odczytywania wyświetlanych informacji przez pasażera.

Natomiast środkowa konsola została celowo zwrócona w stronę pasażera. Na łuku od strony kierowcy umieszczone zostały wszystkie przełączniki związane z prowadzeniem samochodu. Kierowca może w prosty sposób – jednym naciśnięciem – wybrać tryb pracy 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów EAT8:

  • Reverse (R) – jazda na biegu wstecznym,

  • Neutral (N) – przejście do położenia luzu,

  • Drive (D) – automatyczny wybór jednego z 8 przełożeń w zależności od stylu jazdy, profilu drogi i stopnia obciążenia pojazdu.

Dwa inne przyciski umożliwiają aktywację następujących trybów:

  • Parking (P) – przełączenie skrzyni biegów do położenia parkingowego,

  • Występujący w wersjach elektrycznych przycisk Brake (B) pozwala na aktywację funkcji hamowania z odzyskiwaniem energii. W wersjach spalinowych w jego miejscu pojawia się przycisk Manual (M), umożliwiający ręczne przełączanie biegów za pomocą łopatek pod kierownicą.

Do tego dochodzi – w zależności od rodzaju silnika – przełącznik trybu jazdy: Electric, Eco, Hybrid, Normal i Sport.


Reklama