Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Elektryczny model ID. Buzz Volkswagen łączy siły z „Obi-Wanem Kenobi”

olkswagen chce wywoływać silne emocje i przyspiesza swoją globalną strategię elektryfikacji. Marka równolegle z uruchomieniem przedsprzedaży nowego modelu ID. Buzz rozpoczyna współpracę z „Obi-Wanem Kenobim” – nowym, serialem oryginalnym ze świata Gwiezdnych Wojen, który w Polsce pojawi się w Disney+ 14 czerwca. Kampania rozpoczyna się od filmu reklamowego, przygotowanego we współpracy z Lucasfilm i Industrial Light & Magic. W rolach głównych znajdą się ID. Buzz i znane postaci z Gwiezdnych Wojen, a także Ewan McGregor, tytułowy Obi-Wan Kenobi, który będzie również ambasadorem marki Volkswagen.

„Dzięki tej współpracy łączymy dwie silne, globalne marki oraz pokolenia fanów, którzy dorastali wraz z ich ikonami. Jesteśmy podekscytowani tą wyjątkową, kreatywną współpracą. Ewan McGregor idealnie do nas pasuje jako zagorzały fan Volkswagena od dzieciństwa, użytkownik i kolekcjoner samochodów tej marki. Jego zaangażowanie nie tylko zwiększy świadomość naszej marki, lecz także doda autentyczności naszym przekazom. Witam Ewana jako naszego najnowszego ambasadora marki, ponieważ doskonale łączy naszą fascynującą przeszłość z naszym dążeniem do neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla przyszłości” – powiedział Klaus Zellmer, członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.



Porozumienie, które przyciągnie uwagę całego świata

Oczekiwania związane z serialem „Obi-Wan Kenobi” są ogromne, ponieważ fani na całym świecie czekają na powrót legendarnego mistrza Jedi. Takie same emocje odczuwają entuzjaści Volkswagena w związku z premierą modelu ID. Buzz, który garściami czerpie z prawdziwej ikony motoryzacji – Volkswagena Bulli.



„Dzięki połączeniu sił będziemy mieli możliwość dotarcia do nowych grup docelowych w zakresie elektromobilności, innowacji i cyfryzacji. W związku z tym jesteśmy naprawdę podekscytowani możliwością współpracy z jednymi z najlepszych zespołów kreatywnych w branży filmowej” – powiedział Klaus Zellmer. Współpraca rozpoczyna się od nietypowego spotu reklamowego, zrealizowanego we współpracy z Lucasfilm i Industrial Light & Magic (ILM) z wykorzystaniem ich wiodącego w branży rozwiązania do wirtualnej produkcji.



„Ta innowacyjna kampania oraz spektakularne kreacje wyprodukowane przez Lucasfilm i ILM to doskonały sposób na uświetnienie premiery ‘Obi-Wana Kenobi’ w Disney+” – powiedziała Lylle Breier, odpowiedzialna w Walt Disney Studios za globalną współpracę marketingową. „Nie możemy się doczekać, aby podzielić się nim z fanami na całym świecie” – dodała.



Kampania 360, nad którą pracowali Scholz & Friends oraz Markenfilm, będzie prowadzona na wielu rynkach i obejmie niestandardowe treści w telewizji i internecie, a także na billboardach i w mediach społecznościowych. W jej ramach projektanci Volkswagena i Lucasfilm wspólnie stworzyli dwa ID. „Star Wars Edition” Buzz, które zostaną zaprezentowane pod koniec maja na Star Wars Celebration w Anaheim w Kalifornii – największej imprezie dla fanów Gwiezdnych Wojen na świecie.




Nowy ambasador marki – Ewan McGregor

Ewan McGregor, który ponownie wcieli się w rolę Obi-Wana Kenobi, zostanie również ambasadorem marki Volkswagen. Ewan jest entuzjastą Volkswagena, ma własną kolekcję zabytkowych samochodów: „Jestem entuzjastą Volkswagena przez całe moje życie. Pierwszego Volkswagena kupiłem w wieku 16 lat. I od tamtej pory je kolekcjonuję” – mówi aktor. Ewan McGregor uczestniczył także w światowej premierze filmu ID. Buzz w marcu: „ID. Buzz naprawdę ma charakter. To niezwykłe jak na nowy samochód i wywołuje uśmiech na mojej twarzy. Myślę, że to naprawdę radosny samochód” – dodał nowy ambasador Volkswagena.



Kolejny kluczowy element nowego pozycjonowania marki

Od 2016 roku marka Volkswagen przechodzi transformację. W jej ramach wprowadzono nową identyfikację wizualną, zmieniła się także stylistyka, a marka zaczęła koncentrować się na elektromobilności. Volkswagen podejmuje również nowe działania w komunikacji marketingowej – m.in. angażuje się w piłkę nożną czy amerykański festiwal South by Southwest w marcu 2022 roku.



inf VW



Reklama