Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Przyszłość Opla, Peugeot, Citroena, Alfy Romeo, Jeepa, Fiata i DS

dokument
pobierz +

Marki z grupy Stellantis oferują klientom szeroki wybór napędów od silników spalinowych, przez MHEV, hybrydy plug-in oraz samochody w pełni elektryczne. Konsekwentnie będziemy kontynuowali elektryfikację swojej oferty. Niedawne wprowadzenie na polskim rynku rządowego programu dopłat „Mój Elektryk” powinno wpłynąć na zwiększenie zainteresowania, szczególnie klientów flotowych samochodami z napędem w pełni elektrycznym.

 

 

Marka Opel elektryfikację swojej gamy ogłosiła już w 2017 roku i od tego czasu sukcesywnie rozszerza portfolio modeli elektrycznych. Do końca tego roku Opel będzie miał w swojej ofercie aż dziewięć zelektryfikowanych modeli – w pełni elektryczne samochody osobowe Corsa-e, Mokka-e, Combo-e Life oraz Zafira-e Life, hybrydy plug-in Grandland Hybrid i Hybrid4 oraz nowa Astra Hybrid, a także całą gamę w pełni elektrycznych samochodów dostawczych: Combo-e Cargo, Vivaro-e oraz Movano-e. W 2023 roku do gamy dołączy w pełni elektryczna nowa Astra-e. Do 2024 r. już wszystkie modele w gamie będą dostępne w wersjach zelektryfikowanych. Ponadto od 2028 r. Opel całkowicie skoncentruje się w Europie na pojazdach z napędem w pełni elektrycznym.

 

Jeep kontynuuje strategię elektryfikacji całej gamy modelowej. Obecnie w polskiej ofercie marki są dostępne trzy zelektryfikowane modele – premierowy Wrangler 4xe, który jest najmocniejszą dostępną w Europie wersją tego modelu, dysponującą łączną mocą 380 KM oraz nowy Renegade 4xe i nowy Compass 4xe, który w tym roku został gruntownie odświeżony i zyskał nowe wnętrze oraz najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu, komunikacji i rozrywki. W 2022 roku gama hybryd typu Plug-in modeli Compass i Renegade zostanie powiększona o samoładujące się hybrydy typu MHEV (e-Torque). Ponadto w połowie przyszłego roku w Europie, w tym w Polsce, zadebiutuje najnowszy Grand Cherokee w wersji Plug-in Hybrid.

 

Peugeot konsekwentnie realizuje proces elektryfikacji swojej gamy, zarówno samochodów osobowych, jak i dostawczych, w ramach strategii „Power of Choice” zakładającej, że klient wybiera w pierwszej kolejności model samochodu, a w drugiej układ napędowy: spalinowy, hybrydowy lub w 100% elektryczny. Obecnie Peugeot oferuje w pełni elektryczną gamę samochodów dostawczych: e-Boxer, e-Expert i e-Partner oraz elektryczne modele osobowe: e-208, e-2008, e-Rifter i e-Traveller, a także modele z napędem hybrydowym plug-in: 508 Hybrid, 508 SW Hybrid, 3008 Hybrid i Hybrid4. Nowością jest Peugeot 308 Hybrid (w wersji hatchback i SW), który właśnie debiutuje na polskim rynku. Jego wersja z napędem w pełni elektrycznym będzie dostępna w 2023 roku.

 

Alfa Romeo rozpoczyna proces elektryfikacji swojej gamy od wprowadzenia w 2022 roku Alfy Romeo Tonale z napędem hybrydowym.

 

Citroën

Marka Citroën kontynuuje zapowiedzianą wcześniej ofensywę elektryfikajyjną. W 2020 r. wprowadziła do gamy sześć zelektryfikowanych modeli. Klienci w każdym przypadku mają do wyboru odpowiadający im napęd (zelektryfikowany lub spalinowy. Do 2025 r. cała gama marki będzie zelektryfikowana. Obecnie marka Citroën oferuje w pełni elektryczną gamę samochodów dostawczych: Citroën ë-Berlingo Van, Citroën ë-Jumpy i Citroën ë-Jumper. W gamie samochodów osobistych klienci mogą wybrać w pełni elektrycznego Citroëna ë-C4, C5 Aircrossa Hybrid (plug-in), a także w 100% elektryczne wersje ë-Berlingo i ë-Spaceturera. Zgodnie z hasłem “Citroën goes Ëlectric for all” celem marki jest zapewnienie dostępu do elektrycznej mobilności dla wszystkich.

 

DS Automobiles

Od 2019 roku wszystkie modele występują w wersjach zelektryfikowanych, natomiast od 2024 roku wszystkie nowe samochody wprowadzone przez DS Automobiles będą oferowane wyłącznie w wersjach w 100% elektrycznych. Dzięki w pełni elektrycznemu modelowi DS 3 CROSSBACK E-TENSE oraz hybrydom plug-in DS 4 E-TENSE, DS 7 CROSSBACK E-TENSE i DS 9 E-TENSE o mocy od 225 do 360 KM wszystkie modele DS są oferowane w wersjach zelektryfikowanych. Jako lider innowacji marka staje się w 100% elektryczna i podtrzymuje swoje zaangażowanie w Formułę E. Marka potwierdziła udział w Formule E aż do 2026 roku i zaczęła opracowywać nową generację bolidów – mocniejszych i wydajniejszych. W 2020 roku DS Automobiles stała się wiodącą europejską marką samochodów z różnymi napędami i osiągnęła najniższą średnią emisję CO2 (83,1 g/km) dzięki gamie pojazdów zelektryfikowanych (30% sprzedaży).

 

FIAT

Marka Fiat rozpoczęła proces elektryfikacji w 2020 r. od wprowadzenia na rynek 500-tki oraz Pandy w wersji hybrydowej. W 2021 na rynku pojawił się pierwszy w pełni elektryczny, Nowy Fiat 500. W 2022 roku zelektryfikowane staną się Fiat 500X oraz Tipo.

Bogusław Korzeniowski


Reklama