Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Nowa Kia Sportage podczas Salonu IAA Mobility

dokument
pobierz +

Podczas Salonu Samochodowego IAA Mobility, światową premierę ma całkowicie nowa europejska odmiana Sportage w wersji hybrydowej typu plug-in (PHEV). Koncern KIA prezentuje także elektryczną przyszłość....

Europejska odmiana Sportage PHEV

Skonstruowany na nowej platformie podłogowej, opracowanej z myślą o zastosowaniu zaawansowanych technologicznie zelektryfikowanych układów napędowych, nowy europejski Sportage PHEV oferuje wszechstronność typową dla SUV-ów, która idzie w parze z dużą mocą zespołu napędowego i znakomitymi osiągi oraz z bezemisyjną jazdą przy wykorzystaniu napędu elektrycznego. Zasięg auta na energii elektrycznej wystarcza do zaspokojenia większości codziennych podróży z domu do pracy lub na codzienne zakupy.

Kia Sportage PHEVwyposażono w 1,6-litrowy silnik T-GDI, silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz akumulator litowo-jonowy, który może zmagazynować 13,8 kWh energii. Moc systemowa wynosi 265 KM, z tego 180 KM generuje spalinowa jednostka napędowa.

W zespole napędowym wykorzystano również najnowszy, bardzo wydajny i mocny hybrydowy moduł rozruchowy (HSG) oraz nową jednostkę sterowania układem hybrydowym (HPCU). HSG zapewnia nie tylko wysoką wydajność, ale także niższy hałas w kabinie. Po części jest to zasługą zaawansowanego technologicznie układu magnesów trwałych. HPCU zapewnia lepsze osiągi, większą wydajność i niższy ogólny poziomu hałasu, mimo że pod względem wielkości urządzenie jest mniejsze niż poprzednie.

Bateria elektryczna zaprojektowana "na wymiar"

Nadwozie Sportage PHEV zaprojektowano, aby dodatkowe elementy hybrydowego układu napędowego w żadnym stopniu nie ograniczały ani przedziału pasażerskiego, ani bagażnika. Akumulator umieszczono centralnie, między osiami, pod nadwoziem SUV-a, co zapewnia równomierny rozkład masy oraz przestronną i funkcjonalną oraz komfortowo urządzoną kabinę.

Najnowocześniejszy akumulator w Sportage PHEV wyposażono w zaawansowaną technologicznie jednostkę zarządzającą pracą akumulatora, która stale monitoruje jego stan, w tym takie czynniki, jak poziom prądu, napięcie, izolację oraz diagnostykę błędów. Akumulator jest również wyposażony w zaawansowaną jednostkę monitorowania ogniw, która mierzy i monitoruje zarówno ich napięcie, jak i temperaturę.

CHCESZ JAKO PIERWSZY SPRAWDZIĆ TEN MODEL? ZOSTAW KONTAKT

Pokładowa ładowarka (OBC) Sportage PHEV ma moc 7,2 kW, co zapewnia wiodącą gęstość mocy 1,53 kW/ℓ i sprawność 95%. Sportage PHEV posiada sześciobiegową przekładnię automatyczną.

„Całkowicie nowy Sportage z napędem hybrydowym typu plug-in jeszcze bardziej podkreśla misję Kia. Naszym celem jest szybkie spopularyzowanie zrównoważonej mobilności w Europie” – powiedział Jason Jeong, Prezes Kia Europe.

EV6 – pierwszy model BEV marki Kia skonstruowany na nowej platformie E-GMP

Nowoczesny crossover jest pierwszym samochodem typu BEV zaprojektowanym zgodnie z nową filozofią designu marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” i pierwszym modelem skonstruowanym na nowej platformie Electric Global Modular Platform (E-GMP).

EV6 jest zasilany wyłącznie energią elektryczną i oferuje do wyboru wiele konfiguracji układu napędowego o zerowej emisji i dalekim zasięgu. To pierwszy samochód elektryczny marki Kia oferowany z napędem na dwa (2WD) lub na cztery koła (AWD).

Z napędem na dwa koła i akumulatorem, który może zmagazynować 77,4 kWh energii EV6 w cyklu mieszanym WLTP* ma zasięg do 528 kilometrów na jednym ładowaniu. EV6 w wersji z napędem na cztery koła, której dwa elektryczne silniki dysponują łącznym maksymalnym momentem obrotowym o wartości aż 605 Nm, potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy.

Wszystkie wersje EV6 mają możliwość ładowania prądem o napięciu zarówno 800 V, jak i 400 V, bez konieczności stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Akumulator można naładować z dużą prędkością od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut. Dodatkowo, pokładowa jednostka sterująca ładowaniem (ICCU) umożliwia nową funkcję vehicle-to-load (V2L), która w razie potrzeby może dostarczyć do 3,6 kW mocy do zasilania innych urządzeń elektronicznych lub do ładowania akumulatora innego samochodu elektrycznego.

Nowy wymiar komfortu

Kia EV6 jest wyposażona w szereg udogodnień, które zapewniają wygodę podróżowania i dostęp do najnowszych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, w tym nowej generacji asystenta jazdy na autostradzie z funkcją zmiany pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, który zwiększa bezpieczeństwo i widoczność podczas zmiany pasa poprzez wyświetlenie na zestawie wskaźników obrazu z boku auta, system wspomagania unikania kolizji w mieście z funkcją monitorowania pojazdów nadjeżdżających z przeciwka podczas skrętu w lewo na skrzyżowaniach oraz ruchu pieszych przechodzących przez jezdnię, a także w nowy system oświetlenia drogi.

Komfortowe fotele, dwa zakrzywione wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy i połączone w jeden ekran, intuicyjna obsługa, wiodąca w klasie przestronność wnętrza i funkcjonalne schowki dają EV6 przewagę nad konkurencją i sprawiają, że ten crossover zaspokoi wszystkie potrzeby. Płyta podłogowa E-GMP zapewnia płaską podłogę, co pomogło wygospodarować wygodną i przestronną kabinę, która zapewnia dużo miejsca na nogi zarówno pasażerom z przodu (1078 mm), jak i z tyłu (990 mm). O funkcjonalności EV6 świadczy również pojemność bagażnika, która wynosi do 520 litrów (VDA). Bezkluczykowy dostęp do auta, automatycznie wysuwane klamki, kilka profilów jazdy do wyboru, wyświetlacz head-up działający w rzeczywistości rozszerzonej oraz ergonomiczne wnętrze to kolejne elementy, które sprawiają, że kierowca i pasażerowie EV6 poczują się wyjątkowo.

inf KIA


Reklama