Reklama

Nadwozie - Technika - budowa karoserii i badania aerodynamiczne

Platforma z Peugeot 308 trafiła do... busika

Platforma z Peugeot 308 trafiła do... busika

Platforma EMP2, wykorzystana po raz pierwszy w modelu PEUGEOT 308, a następnie 308 SW, dowiodła po raz kolejny - tym razem w modelu PEUGEOT Traveller - swojej efektywności i zalet wynikających z jej modułowej budowy.

Nowa, modułowa, uniwersalna platforma ...

 

 

1. ... zapewniająca wysokie osiągi, niskie zużycie paliwa i niskie koszty użytkowania

Konstrukcja przedniej części auta, w szczególności rozstaw osi i wysokość przednich podłużnic, jak również geometria przedniego zawieszenia umożliwiają montaż silników 1.6 l i 2.0 l BlueHDi. Zmodyfikowano także elementy usytuowane w bezpośrednim sąsiedztwie tych silników: zespół chłodnicy, układ dolotowy powietrza, kolektor wydechowy, układ instalacji elektrycznej. Ich wysoka jakość i osiągi już się sprawdziły w hatchbacku PEUGEOT 308.

Dzięki tym silnikom oraz masie auta niższej o 100 do 400 kg w porównaniu do innych aut z tego segmentu o porównywalnej mocy, PEUGEOT Traveller może poszczycić się rekordowo niskim zużyciem paliwa:

o BlueHDi 95 KM z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów - od 5,5 l/100 km, czyli 144 g CO2 / km;

o 1.6 BlueHDi 95 KM z elektronicznie sterowaną, 6-stopniową skrzynią biegów - od 5,2 l/100 km, czyli 135 g CO2 / km ;

o 1.6 BlueHDi 115 KM S&S z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów - od 5,1 l/100 km, czyli 133 g CO2 / km;

o 2.0 BlueHDi 150 KM S&S z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów - od 5,31 l/100 km, czyli 139 g CO2 / km;

o 2.0 BlueHDi 180 KM S&S z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów EAT6 - od 5,8 l/100 km, czyli 151 g CO2 / km;

Silniki BlueHDi spełniają wymogi normy Euro6 dzięki dzięki najskuteczniejszemu dostępnemu na rynku systemowi oczyszczania spalin SCR (Selective Catalytic Reduction) zamontowanemu przed filtrem cząstek stałych FAP z dodatkiem katalitycznym. Zbiornik AdBlue o pojemności 22,4 l

wystarcza na pokonanie około 15 tys. km. Uzupełnianie zapasu AdBlue jest łatwe dzięki umieszczonemu w środkowym słupku wlewowi, niewidocznemu gdy drzwi po stronie kierowcy są zamknięte.

PEUGEOT Traveller wyróżnia się konkurencyjnymi kosztami użytkowania, w szczególności dzięki najniższemu w tej klasie aut zużyciu paliwa i wydłużonymi do 40 000 km / 2 lat okresami międzyprzeglądowymi.

2. ... Pozwalająca zwiększyć różnorodność oferty i jej dopasowanie do sposobów użytkowania aut przez klientów

PEUGEOT Traveller jest dostępny w 3 długościach nadwozia, z których każda jest dostępna w wersji od 5- do 9-miejscowej:

- Wersja Compact o długości 4,60 m;

- Wersja Standard o długości 4,95 m;

- Wersja Long o długości 5,30 m.

Do uzyskania tych 3 długości modułowa platforma wymaga jedynie:

- 2 długości tylnego zwisu, jednej wspólnej dla wersji Compact i Standard i drugiej, specyficznej dla wersji Long;

- 2 rozstawów osi, jednego specyficznego dla wersji Compact i jednego wspólnego dla wersji Standard i Long;

- Jednej konstrukcji podwozia: układy jezdne, układ wydechowy i obieg paliwa są wspólne dla wszystkich 3 długości nadwozia.

3. ... Zwiększająca przestronność, zwrotność i bezpieczeństwo auta

Dzięki doskonale przemyślanej konstrukcji platformy, PEUGEOT Traveller oferuje do 9 miejsc zapewniających pełną wygodę podróżowania wszystkim pasażerom i 1 500 litrów (1384 dm3 VDA) objętości bagażnika. Objętość ta może zostać zwiększona nawet do 4 900 litrów (4 554 dm3 VDA) dzięki wyjmowanym w całości siedzeniom drugiego i trzeciego rzędu.

Unikalna w tym segmencie aut wersja Compact może pomieścić do 9 osób w kabinie lub zapewnić do 3 600 litrów (3 397 dm3 VDA) objętości bagażnika przy długości wynoszącej zaledwie 4,60°m.

Zoptymalizowane zwisy o długości 0,88 m z przodu i 0,80 m z tyłu oraz średnica zawracania od 11,30 m korzystnie wpływają na zwrotność PEUGEOT Traveller, zwłaszcza podczas jazdy po mieście i podczas wykonywania manewrów. Jego wynosząca zaledwie 1,90 m wysokość zapewnia mu swobodny dostęp do wszystkich krytych parkingów w centrach miast i w strefach handlowych, jak również do przydomowych garaży i parkingów lotniskowych.

4. ...Zwiększająca poziom komfortu jazdy i zachowania na drodze

Wnętrze PEUGEOT Travellera również zrywa ze standardami tego segmentu na rzecz ergonomii i komfortu prowadzenia. Stopień ułatwia dostęp do wyżej umieszczonego, dominującego nad drogą siedzenia kierowcy. Względnie pionowo ustawiona - jak na auta z tego segmentu - deska rozdzielcza i kierownica stwarzają kierowcy warunki prowadzenia sytuujące się pomiędzy SUV-em, jeśli chodzi o podwyższoną pozycję za kierownicą, a sedanem jeśli chodzi o komfort. Miejsce kierowcy o czystej linii i nowoczesnej stylistyce łączy w sobie elegancję materiałów wykończeniowych z ergonomią elementów sterowania, takich jak znajdujący się zawsze w zasięgu ręki i wzroku ekran dotykowy.

Jeśli chodzi o układ jezdny, PEUGEOT Traveller posiada przednie zawieszenie typu Mac Pherson przejęte z mocnej platformy EMP2. Elektrohydrauliczne wspomagany układ kierowniczy z umieszczonym przed przekładnią ślimakową stabilizatorem poprzecznym pozwoliło zoptymalizować średnicę zawracania. Układ zapewnia łatwość manewrowania podczas parkowania oraz równomierne wspomaganie podczas jazdy.

Specjalne silentbloki ramy podsilnikowej i przegubów zapewniają skuteczne tłumienie wstrząsów i drgań przy zachowaniu doskonałego wyczucia drogi.

Nowe tylne zawieszenie ze skośnymi wahaczami z łatwością wytrzymuje użyteczne obciążenie 1400 kg pozwalając w pełni korzystać z 9-miejscowej wersji z załadowanym bagażnikiem. Silentbloki wahaczy skutecznie tłumią drgania podczas jazdy. Resory o zmiennej sztywności i amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia w zależności od stopnia obciążenia zapewniają maksimum komfortu zarówno podczas jazdy z obciążeniem jak i bez obciążenia. Ponadto powyższe tylne zawieszenie posiada również tę zaletę, że jest kompatybilne z układem napędowym 4x4 firmy DANGEL.

Koła są dostępne w rozmiarze 16” z kołpakami lub 17” z kołpakami lub z obręczami aluminiowymi, przy czym te ostatnie są przystosowane do montażu opon wielosezonowych z oznaczeniem 3PMSF, czyli spełniających wymagania stawiane oponom zimowym.

Skojarzenie tych dwóch rodzajów zawieszenia zapewnia doskonały kompromis między zachowaniem na drodze a komfortem jazdy i przyjemnością prowadzenia niezależnie od stopnia obciążenia pojazdu.

Dla zapewnienia maksimum komfortu pasażerom i kierowcy, starannie dopracowano również wyciszenie wnętrza. PEUGEOT Traveller zapewnia najwyższy dostępny w tym segmencie aut poziom komfortu akustycznego, dzięki:

- Zastosowaniu pianek i paneli wygłuszających w nadwoziu i drzwiach;

- Zastosowaniu materiałów dźwiękochłonnych do wykonania uszczelek i elementów przechodzących przez karoserię;

- Zastosowaniu szyb o zwiększonej grubości 3,85 mm, a nawet 4,46 mm w przypadku szyby przedniej z wbudowaną w nią dodatkową folią tłumiącą.

Inf/zdjęcia PEUGEOT

Zasoby powiązane


Reklama