Reklama

Nadwozie - Technika - budowa karoserii i badania aerodynamiczne

Noworoczne postanowienia... odchudanie NISSANA

dokument
pobierz +

Wiele noworocznych postanowień to już tylko odległe wspomnienia, ale Nissan nie rezygnuje z podjętego zobowiązania – firma zamierza obniżać masę oferowanych przez siebie samochodów osobowych, zarówno w 2016 roku, jak i później.

Celem programu „Lightweighting Excellence” Nissana jest zbudowanie pionierskiej konstrukcji z prototypowych materiałów, która mogłaby zostać wykorzystana jako płyta podłogowa przyszłych modeli.

Współpracując z partnerami z brytyjskiej sieci kooperantów, Nissan wykorzysta materiały i techniki stosowane w sporcie samochodowym oraz przemyśle lotniczym, a nawet kosmicznym.

David Moss, wiceprezes ds. projektowania i rozwoju pojazdów w Europejskim Centrum Technicznym Nissana, powiedział: „ Następne 12 miesięcy nie będzie czasem postanowień, ale rewolucji, zaś marka zaoferuje jeszcze więcej „ekscytujących innowacji”. Ten program jest kolejnym przykładem naszego zaangażowania w rozwój samochodów przyszłości, nad którymi pracujemy już dziś ”.

Wiadomo, że w przyszłości samochody będą musiały być lżejsze, mocniejsze i jeszcze bardziej oszczędne. Dlatego uruchamiamy nasz program budowy prototypu we współpracy z partnerami z branży oraz instytutami badawczymi z całej Wielkiej Brytanii. Celem programu jest opracowanie nowej technologii produkcji, która zrewolucjonizuje branżę ” – dodał Moss.

Oprócz projektu „Lightweighting” marka realizuje także program kompleksowej redukcji masy, który zaowocował odchudzeniem Nissana X‑Trail o 90 kilogramów, a nowego modelu Qashqai o 40 kilogramów. Zgodnie z założeniami tego programu inżynierowie Nissana stosują lżejsze materiały, co pozwala znacznie rozbudować wyposażenie pojazdów.

Dzięki rozwiązaniom opracowanym w ramach programu „Lightweighting” Nissan będzie mógł poprawić osiągi samochodów i zmniejszyć zużycie paliwa, a także zapobiec dalszemu wzrostowi masy pojazdów wynikającemu z coraz większej liczby montowanych w nich systemów. Możliwości i opłacalność wykorzystania nowego elementu zostaną przetestowane w powstającym właśnie prototypie.

Nissan realizuje to przedsięwzięcie w ramach konsorcjum LX, w którego skład wchodzą producenci samochodów oraz instytuty badawcze, w tym Sigmatex i Axillium Research. Konsorcjum stara się zwiększyć możliwości brytyjskich kooperantów w zakresie produkcji podzespołów z materiałów kompozytowych.

Program jest finansowany przez Advanced Manufacturing Supply Chain Initiative (inicjatywa na rzecz zaawansowanych łańcuchów dostaw w sektorze produkcyjnym), powołaną przez brytyjski rząd jako pomoc dla istniejących łańcuchów dostaw w Wielkiej Brytanii w osiąganiu światowych standardów.

Inf/zdjęcie NISSAN

Zasoby powiązane


Reklama