Reklama

Nadwozie - Stylizacja - design i rozwój motoryzacji

Światowa premiera w PEUGEOT 208: dwa lakiery strukturalne dostępne w seryjnej produkcji

dokument
pobierz +

Podczas 85. edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie nowy PEUGEOT 208 został zaprezentowany w energetycznym i żywym lakierze Orange Power. Obecnie do oferty dołączą dwa innowacyjne lakiery strukturalne: Ice Grey i Ice Silver, zapewniające niespotykany efekt wizualny.

Dwa zupełnie nowe lakiery strukturalne

W momencie wprowadzenia do sprzedaży nowy PEUGEOT 208 będzie dysponował dwoma innowacyjnymi lakierami nadwozia całkowicie zrywającymi z dotychczasowymi, tradycyjnymi propozycjami: Ice Grey i Ice Silver. Lakiery te mają wiele zalet:

- Wyróżniają się na tle innych i są bardzo atrakcyjne wizualnie. Matowe, aksamitne wykończenie doskonale eksponuje sylwetkę samochodu i podkreśla jego dynamiczny i nowoczesny styl. Nowe lakiery silnie reagują na zmiany oświetlenia - gra światłocieni przyciąga wzrok w odróżnieniu od zwykłych matowych lakierów, które spłaszczają bryły i sprawiają, że linia staje się mniej wyraźna;

- Oba lakiery są bardziej wytrzymałe i łatwiejsze w utrzymaniu, niż klasyczne matowe lakiery. Są również bardzo odporne na drobne zarysowania i dobrze znoszą częste mycie pod ciśnieniem lub w myjni mechanicznej (bez woskowania);

- Dzięki wprowadzeniu do wielkoseryjnej produkcji lakiery te, zazwyczaj bardzo drogie (ich cena może sięgać 6000 euro!) i zarezerwowane dla krótkich serii produkcyjnych lub samochodów premium produkowanych w tradycyjny sposób, są teraz dostępne w cenie lakierów perłowych. Ich cena w Europie sytuuje się na poziomie poniżej 800 euro, czyli zaledwie o 180-20 euro więcej w stosunku do lakieru metalicznego.

Z technicznego punktu widzenia jest to prawdziwe osiągnięcie, chronione międzynarodowym patentem. Nowe lakiery są nanoszone bezpośrednio w zakładzie w Poissy (Francja). Ich wprowadzenie do produkcji przemysłowej wymagało specjalnych prac rozwojowych trwających blisko 4 lata. Spodnie powłoki (zabezpieczenie antykorozyjne, lakier bazowy i kolor bazowy) są takie same jak w klasycznym lakierze metalicznym. Cała innowacja tkwi w składzie i nakładaniu wierzchniej warstwy lakieru bezbarwnego. Lakiery te zawierają składniki strukturalne oraz drobne cząstki krzemionki i mikrokulki poliamidu. Cząstki krzemu zatopione w żywicy zapewniają matowe wykończenie i ziarnistą fakturę, a także wytrzymałość, podczas gdy mikrokulki poliamidu nadają powłoce lakieru charakterystyczną strukturę.

Ponieważ dolne warstwy podkładowe są identyczne, na tym samym automatycznym stanowisku można nakładać lakier klasyczny jak i strukturalny. To innowacyjne rozwiązanie produkcji zapewnia jej większą elastyczność, a jednocześnie umożliwia wprowadzenie nowych lakierów na szeroką skalę i ich zaoferowanie po konkurencyjnej cenie.

Oba nowe lakiery Ice Grey i Ice Silver dają zdecydowanie odmienny efekt:

-Ice Grey jest przesycony elegancją, nowoczesnością

-Ice Silver kojarzy się z dynamiką, siłą i mocą (jest zresztą dostępny w sportowych wersjach nowego PEUGEOT 208 GTi i GTi by PEUGEOT Sport).

Nowe lakiery wyraźnie wskazują kierunek strategii marki i są doskonałym przykładem potencjału PEUGEOT oraz jego umiejętności wyróżnienia się i przechodzenia w stronę wyższego segmentu rynku.

Łącznie paleta kolorów nadwozia nowego PEUGEOT 208 obejmuje 13 lakierów w odpowiedzi na oczekiwania klientów, którzy coraz bardziej chcą się wyróżnić i poszukują unikalnych produktów:

- 2 lakiery niemetaliczne (Blanc Banquise i Gris Hurricane)

- 7 lakierów metalicznych (Orange Power, Szary Aluminium, Szary Shark, Czarny Perla Nera, Niebieski Virtuel, Niebieski Dark, Czerwony Rubi)

- 1 lakier perłowy (Biały Perle)

- 2 lakiery strukturalne (Ice Grey i Ice Silver)

- 1 dwukolorowe nadwozie (czarny, matowy lakier strukturalny połączony z Czerwonym Verni, dostępne wyłącznie w 208 GTi by PEUGEOTSport)

inf/zdjęcia/filmy PEUGEOT


Reklama