Reklama

Nadwozie - Stylizacja - design i rozwój motoryzacji

Najsilniejszy Mercedes Klasy E - nadwozie

Najsilniejszy Mercedes Klasy E - nadwozie

Unikalny przedni pas: design nadwozia

Najmocniejsza Klasa E w historii zwraca uwagę wyrazistą muskulaturą. Indywidualny charakter modelu podkreśla zwłaszcza nowy przedni pas - po raz pierwszy w historii limuzyna AMG ma pokrywę silnika osadzoną jak w modelach coupé. Przednia krawędź maski nie dosięga lamp i w połączeniu z wydatnymi przetłoczeniami potęguje dynamiczną stylizację nadwozia, podobnie jak poszerzone o 17 mm nadkola, mieszczące szerzej rozstawione koła i większe obręcze.

Charakterystyczny wygląd zapewnia również nowa osłona chłodnicy z dwiema srebrnymi listwami, pionowym żebrowaniem w kolorze czarnym i oznaczeniem AMG. Imponującą moc nowych modeli podkreśla nawiązujący do skrzydeł myśliwca design przedniego zderzaka z czarnymi prowadnicami powietrza i masywnym spojlerem. Jednocześnie ukazuje on rozbudowaną, typową dla świata sportów motorowych konstrukcję układu chłodzenia. Swoje zasługi mają tu również duże wloty po bokach - dwie listwy w każdym z nich kierują chłodne powietrze do chłodnic przy nadkolach.

Sylwetkę E 63 optycznie wydłużają i obniżają dynamicznie wyprofilowane panele progowe. Model wyróżniają także emblematy "V8 BITURBO 4MATIC+" w łukowatych wgłębieniach przednich błotników. Z tyłu pojawił się subtelny spojler, zderzak z nakładką w kształcie dyfuzora oraz dwie podwójne końcówki układu wydechowego. Wyróżnikiem mocniejszej wersji S są chromowane wstawki progów i tylnego zderzaka.

Standardowo E 63 4MATIC+ wyjeżdża z fabryki na grafitowych, 10-ramiennych obręczach z lekkich stopów z lśniącym wykończeniem (9,5 J x 19 z przodu i 10 J x 19 z tyłu). Rozmiar ogumienia to, odpowiednio, 265/35 ZR 19 oraz 295/30 ZR 19. Wariant E 63 S 4MATIC+ wyposażono w opony 265/35 ZR 20 (przód) i 295/30 ZR 20 (tył) z 5-ramennymi matowymi felgami w kolorze grafitowym (odpowiednio, 9,5 J 20 oraz 10 J x 20). Na życzenie dostępne są 20-calowe, kute obręcze z osłonami piast przypominającymi centralną śrubę.

Siła unoszenia: zbalansowana pod kątem osiągów

Nad stylizacją E 63 4MATIC+ wspólnie pracowali styliści oraz eksperci od aerodynamiki. Efektem ich prac jest nie tylko efektowny design, ale i zbalansowana pod kątem osiągów siła unoszenia - pozwalająca na połączenie zwinności prowadzenia na wąskich drogach ze stabilnością przy prędkościach autostradowych. Jednocześnie projektanci skoncentrowali się na uzyskaniu możliwie niskich wartości współczynnika oporu powietrza, zużycia paliwa i poziomu hałasu oraz zachowaniu odpowiedniej odporności termicznej wszystkich układów. Pakiet aerodynamiczny obejmuje nowe elementy karoserii, w tym dopasowany do aerodynamiki limuzyny tylny spojler, ograniczający unoszenie tylnej osi, a także szereg modyfikacji w podwoziu.

inf/zdj/film MERCEDES

Zasoby powiązane


Reklama