Reklama

Nadwozie - Stylizacja - design i rozwój motoryzacji

Mercedes-AMG GT Roadster i Mercedes-AMG GT C Roadster - DESIGN

Mercedes-AMG GT Roadster i Mercedes-AMG GT C Roadster - DESIGN

Rasowa ekspresja: wygląd zewnętrzny

Od ekspresyjnego grilla AMG Panamericana przez długą, muskularnie wyrzeźbioną maskę aż po szeroki tylny pas - dwuosobowy roadster już na postoju porywa wyglądem. Charakterystyczna osłona chłodnicy AMG Panamericana podkreśla wyścigowe dziedzictwo marki z Affalterbach: 15 chromowanych, pionowych listew nawiązuje do wyczynowego Mercedesa-AMG GT3 dla prywatnych zespołów i legendarnego 300 SL z lat 50. Nowy przedni pas poszerza optycznie karoserię samochodu, szersze wloty powietrza zapewniają odpowiedni dopływ chłodnego powietrza do silnika, a mocno zaakcentowane błotniki w połączeniu z nowymi, 19- lub 20-calowymi obręczami AMG z pięcioma podwójnymi ramionami wzmacniają wrażenie czystej mocy i dynamiki.

Muskularny i szeroki: tylny pas

Także z tyłu pojawiło się kilka nowości. Nowe, aluminiowe błotniki AMG GT C Roadstera poszerzają jego nadwozie względem bazowej wersji AMG GT Roadster o 57 mm - tyle samo, co w przypadku AMG GT R i AMG GT. Szersze nadkola zapewniają przestrzeń dla szerszych, szerzej rozstawionych kół, a to przekłada się na jeszcze lepszą trakcję i wyższe prędkości w zakrętach. Atletyczne kontury tylnego zderzaka AMG GT C Roadstera z masywnymi otworami poprawiają przepływ powietrza w okolicach tylnego pasa. Oba warianty otrzymały zintegrowany z pokrywą bagażnika spojler, elektrycznie wysuwany i rozkładany przy określonych prędkościach - zależnych od trybu jazdy.

Większa sztywność i niska masa: inteligentna mieszanka materiałów

Do budowy nowych roadsterów Mercedes-AMG posłużyła znana z coupe inteligenta mieszanka materiałów. Elementy nadwozia i podwozia powstają z różnych stopów aluminium, a przedni odcinek podłogi - z magnezu. Ten ostatni, ekstremalnie sztywny element ogranicza bezwładność przedniego zwisu i jeszcze bardziej zwiększa zwinność prowadzenia.

Sztywność konstrukcji została dodatkowo zwiększona z uwzględnieniem wyzwań związanych z nadwoziem typu roadster: zastosowano na przykład wzmocnione progi o grubszych ściankach i z większą liczbą komór. Wspornik deski rozdzielczej pod ramą przedniej szyby usztywniono dodatkowymi zastrzałami, a tylną oś - rozpórką pomiędzy mechanizmem dachu a zbiornikiem paliwa. Poprzeczna belka za fotelami służy jako wspornik dla układu ochrony w razie dachowania.

Dzięki zastosowaniu innowacyjnego materiału kompozytowego tylna klapa jest wyjątkowo lekka. Jej szkielet wykonano z kompozytów formowanych metodą SMC (Sheet Moulding Compound) i wzmocnionych włóknem węglowym. Te zaawansowane tworzywa sztuczne wyróżniają się niską masą, znaczną wytrzymałością i wzorową jakością powierzchni. Opracowane w fabryce Mercedes-Benz TEC w Sindelfingen, trafiły do produkcji przy udziale specjalistów AMG z Affalterbach.

Z inteligentnej mieszanki materiałów eksperci AMG skorzystali też przy konstrukcji kompozytowych wsporników kół - o 50% lżejszych od swoich odpowiedników wykonanych ze stali. Zgodnie z kinematyką przewidywaną w czasie zderzenia, pomagają one „poprowadzić” przednie koła w stronę podłużnic i tam je zatrzymać.

Wysoka jakość i ekskluzywność: wnętrze

Design kabiny stanowi kontynuację emocjonujących linii nadwozia. Szeroka optycznie deska rozdzielcza przywodzi na myśl skrzydło samolotu. Wysoko poprowadzone linie okien, trójwymiarowe panele drzwi, dynamicznie wyprofilowana konsola środkowa i nisko zamocowane fotele integrują kierowcę z kokpitem. Po raz pierwszy nabywcy mogą zdecydować się na nową, jasną tonację kabiny ze skórą Exclusive nappa STYLE w kolorze beżu macchiato, która dodatkowo potęguje ekskluzywny charakter nowych roadsterów i ich wrodzony indywidualizm.

Jeszcze lepsze podparcie boczne i wyższy komfort: sportowe fotele AMG

Na życzenie oferowane są sportowe fotele AMG z wydatniejszym podparciem bocznym oparć i głębiej wyprofilowanymi siedziskami. Po raz pierwszy można je połączyć z układem ogrzewania okolic karku AIRSCARF, który uprzyjemnia jazdę pod gołym niebem przy chłodniejszych temperaturach. Aby zwiększyć komfort użytkowania, do wyboru są trzy poziomy temperatury nadmuchu. Kolejną nowością dla sportowych foteli AMG jest funkcja wentylacji, szczególnie przydatna w gorące dni. I tu do wyboru są trzy stopnie intensywności działania.

Imponujące nagłośnienie: „zdalny” subwoofer

Podróżujący nowymi roadsterami AMG mogą cieszyć się niespotykanymi wrażeniami akustycznymi nie tylko za sprawą aktywnego wydechu - szczególne doznania zapewniają im dwa dostępne systemy nagłośnienia firmy Burmester®. Oba korzystają z innowacyjnego rozwiązania opracowanego wspólnie przez specjalistów AMG i akustyków Burmester®: „zdalnego” subwoofera (ECS - Externed Coupled Subwoofer). Ten nowy system reprodukcji dźwięku wyróżnia się ekstremalnie niskimi basami, zamieniając kabiny roadsterów w mobilną salę koncertową.

Zamiast skrzyni subwoofera o ograniczonych wymiarach ECS jako skrzynię basową wykorzystuje całe wnętrze samochodu. To efekt specjalnego otworu w prawym tylnym nadkolu. Łączy on subwoofer z nadwoziem, zapewniając imponujące doświadczenia dźwiękowe.

inf/zdj MERCEDES

Zasoby powiązane


Reklama