Reklama

Nadwozie - Stylizacja - design i rozwój motoryzacji

Mercedes-AMG GT Roadster i Mercedes-AMG GT C Roadster

Mercedes-AMG GT Roadster i Mercedes-AMG GT C Roadster

Za kierownicą nowych roadsterów doznanie typowych dla maszyn AMG osiągów jest jeszcze intensywniejsze. Poszerzamy rodzinę AMG GT o dwa ekscytujące warianty z nadwoziem typu roadster. W przypadku odmiany AMG GT C Roadster zdecydowaliśmy się na transfer wielu rozwiązań z naszego topowego coupe AMG GT R. Efekt: znakomite osiągi w niezwykle ekskluzywnej atmosferze, połączone z czystą radością z jazdy roadsterem - mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Wraz z dwoma nowymi roadsterami gama Mercedesa-AMG GT liczy pięciu członków. Oba otwarte warianty mają miękki, składany dach i wyrafinowaną, zorientowaną na osiągi konstrukcję, charakterystyczną dla maszyn AMG. Obejmuje ona m.in. lekkie i sztywne nadwozie z aluminium oraz mocny i wydajny silnik V8 biturbo. Bazowy AMG GT Roadster legitymuje się mocą 350 kW (476 KM). Odmiana GT C Roadster reprezentuje zupełnie nowy poziom mocy - osiąga 410 kW (557 KM).

Poza mocniejszym silnikiem AMG GT C Roadster imponuje szeregiem rozwiązań konstrukcyjnych wprost z półwyczynowego AMG GT R. Z zewnątrz model zdradza szeroki, muskularnie wyrzeźbiony tył i szerokie koła o szerszym rozstawie. Specyfikacja modelu obejmuje też aktywną tylną oś skrętną, akumulator litowo-jonowy oraz szerszy zakres elementów ekskluzywnego wyposażenia, takich jak tapicerka ze skóry nappa i mikrofibry DINAMICA czy dodatkowy tryb jazdy RACE.

Automatycznie składane, zoptymalizowane pod względem masy miękkie poszycie dachu

Oba roadstery błyskawicznie zamieniają się z coupe w otwarte wozy sportowe. Składanie lub rozkładanie miękkiego dachu trwa około 11 s i może odbywać się na postoju oraz podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Poszycie dostępne jest w trzech odcieniach (czarny, czerwony i beżowy), łączonych z 11 kolorami lakieru i 10 tonacjami wnętrza. Trójwarstwowy dach korzysta z lekkiej, magnezowo-stalowo-aluminiowej struktury, która pomaga w utrzymaniu niskiego położenia środka ciężkości. Dodatkową ochronę w razie dachowania zapewnia zintegrowana belka wzmacniająca z pałąkami przeciwkapotażowymi.


Nowy poziom mocy 4-litrowego silnika AMG V8 biturbo

Wraz z wariantem AMG GT C Roadster sportowa marka z Affalterbach wprowadza kolejny poziom mocy 4-litrowej jednostki V8 - i tym samym podkreśla szczególną pozycję nowego modelu. Jego silnik generuje moc 410 kW (557 KM), o 35 kW (47 KM) wyższą niż w przypadku AMG GT S i o 20 kW (28 KM) niższą od AMG GT R. Maksymalny moment obrotowy o wartości 680 Nm dostępny jest od 1900 do 5750 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,7 s, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 316 km/h.

AMG GT Roadster, z jednostką o mocy 350 kW (476 KM) i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,0 s, a jego prędkość maksymalna to 302 km/h.

8-cylindrowy motor wyróżnia się wyjątkowo spontanicznymi reakcjami, swoją moc oddaje liniowo, pozwalając na łatwe dozowanie siły napędowej, i zapewnia wyśmienite przyspieszenie w całym zakresie obrotów. Widlasta „ósemka” AMG korzysta ze sprawdzonego układu podwójnego doładowania z dwiema turbosprężarkami zlokalizowanymi nie na zewnątrz, lecz pomiędzy głowicami. Efekt: kompaktowa architektura silnika, znakomita responsywność sprężarek i niska emisja spalin dzięki zoptymalizowanemu przepływowi powietrza w kierunku umieszczonych w pobliżu katalizatorów.

Odpowiednio przystosowana przekładnia dwusprzęgłowa

Do nowego poziomu mocy wariantu GT C Roadstera inżynierowie Mercedes-AMG dostosowali także umieszczoną przy tylnej osi 7-stopniową przekładnię dwusprzęgłową AMG SPPEDSFHIT DCT (układ transaxle). Zmodyfikowano zarówno jej konstrukcję, jak i oprogramowanie. Pierwszy bieg ma dłuższe przełożenie, a bieg siódmy oraz przełożenie główne skrócono. Uzyskano w ten sposób jeszcze szybsze i bardziej agresywne reakcje na nagłe wciśnięcie pedału gazu.

Kierowca AMG GT Roadstera może dostosować charakter samochodu do własnych preferencji, korzystając z kontrolera AMG DYNAMIC SLECT. Cztery tryby: C (Comfort), S (Sport), S+ (Sport Plus) oraz I (Individual) zapewniają szeroką rozpiętość doznań z jazdy, od komfortowego do rasowo sportowego.

AMG GT C Roadster dysponuje dodatkowo trybem RACE, który dobiera strategię zmiany biegów przekładni dwusprzegłowej do wymogów jazdy torowej - poszczególne przełożenia wskakują błyskawicznie i przy wyjątkowo emocjonującym akompaniamencie silnika. Wciskając umieszczony na konsoli środkowej przycisk M, kierowca może w każdej chwili aktywować ręczny tryb zmiany biegów.

Przeszywające brzmienie: sportowy układ wydechowy AMG

Dla uzyskania jeszcze bardziej autentycznego brzmienia wariant AMG GT C Roadster wyposażono w sportowy układ wydechowy AMG. Dwie płynnie regulowane klapy modulują jego dźwięk zależnie od wybranego programu AMG DRIVE SELECT; tryb pracy wydechu można również zmieniać bezpośrednio, osobnym przyciskiem na konsoli AMG DRIVE UNIT. W ustawieniach Comfort i Sport emituje on niski, leniwy bulgot typowy dla widlastych „ósemek”, a w Sport Plus i RACE ścieżka dźwiękowa staje się znacznie agresywniejsza i bardziej emocjonująca. Na życzenie aktywny, sportowy układ wydechowy AMG dostępny jest również dla AMG GT Roadstera.

Aktywny układ zarządzania powietrzem z AMG GT R

Oba nowe roadstery AMG otrzymały jedną z technicznych wizytówek AMG GT R: aktywny system zarządzania powietrzem. Pionowe żaluzje zlokalizowane w dolnej części przedniego pasa w ciągu około 1 s mogą być otwierane lub zamykane za pomocą silniczka elektrycznego. Pozwala to zależnie od potrzeb regulować ilość powietrza dopływającego do układu chłodzenia.

Inteligentne, szybkie sterowanie żaluzjami zawsze gwarantuje im optymalną pozycję. Podczas normalnej jazdy, gdy potrzeby układu chłodzenia nie są wygórowane, żaluzje pozostają zamknięte z myślą o obniżeniu oporu aerodynamicznego i wymuszonego poprowadzenia powietrza pod podwoziem. Dopiero gdy określone podzespoły osiągną określony poziom temperatury i „zgłoszą” w ten sposób zwiększone zapotrzebowanie na chłodne powietrze, żaluzje zostaną otwarte w celu doprowadzenia maksymalnej jego ilości do wymienników ciepła.

inf/zdj MERCEDES

Zasoby powiązane


Reklama