Reklama

Nadwozie - Stylizacja - design i rozwój motoryzacji

Nowe Audi S4 i S4 Avant - inwazja mocy i sportowego uroku

Nowe Audi S4 i S4 Avant - inwazja mocy i sportowego uroku

Od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, spalając poniżej 7,4 litra paliwa na 100 km – dzięki doskonałym osiągom i wzorcowej wydajności, nowe Audi S4 i nowe Audi S4 Avant plasują się na czele konkurencyjnej stawki. Ich nowo zaprojektowany silnik V6 turbo ma moc 260 kW (354 KM), a nowatorskie rozwiązania z zakresu komunikacji i systemów wsparcia sprawiają, że oferta jest bardzo atrakcyjna. W ten sposób Audi po raz kolejny adaptuje wiele rozwiązań technicznych znanych dotychczas z pojazdów klasy wyższej, do auta klasy średniej.

Komfortowe i przestrzenne wnętrze
W nowym Audi S4 i S4 Avant jest dość komfortowej przestrzeni dla pięciu osób. Poziomy przebieg linii tablicy rozdzielczej oraz szerokie pasmo nawiewów dają wrażenie dużej szerokości auta. Bagażnik S4 Limousine ma pojemność 480 litrów, a S4 Avant, zależnie od ustawienia oparć tylnych siedzeń, od 505 do 1510 litrów.

Opcjonalne, sportowe fotele S mają zintegrowane zagłówki, regulowane boki i pneumatyczną funkcję masażu. Standardowo obite są skórą Feinnappa w kolorze czarnym, szarym lub czerwonym, ze stebnowaniem w kształcie rombów, kontrastowym szwem oraz emblematem S. Wnętrze utrzymane jest w czerni, a ozdobnymi akcentami są dekoracyjne listwy wykonane z matowego, szczotkowanego aluminium.

Supernowoczesnym rozwiązaniem dostępnym w tym samochodzie jest opcjonalny Audi virtual cockpit, cyfrowo wyświetlający na swoim monitorze o przekątnej 12,3 cala wszystkie ważne informacje w postaci grafik o wysokiej rozdzielczości. Jednym z widoków, które może wybrać kierowca, jest ekran trybu sportowego. Wówczas w centrum ekranu, a jednocześnie w centrum uwagi prowadzącego, znajduje się obrotomierz. Cała struktura menu systemu obsługi MMI, łącznie z inteligentnym, swobodnym wyszukiwaniem dowolnego tekstu, przypomina płaską strukturę obsługi nowoczesnych smartfonów. Już po wprowadzaniu paru liter, proponuje ona kilka opcji wyników wyszukiwania. Obsługa systemu odbywa się za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy i sterowania naturalnym głosem ludzkim.

Najnowocześniejsze: system infotainment i Audi connect
System infotainment w nowych modelach S4 odzwierciedla stan najnowocześniejszej techniki. Na czele całej palety rozwiązań plasuje się system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i monitorem o przekątnej 8,3 cala. Panel dotykowy MMI touch posiada pole dotykowe, dzięki któremu można powiększać lub pomniejszać obrazy, przewijać listy oraz wprowadzać znaki. W skład systemu wchodzi pakiet Audi connect, umożliwiający połączenie samochodu z internetem w szybkim standardzie połączeń LTE. Zintegrowany punkt dostępu do internetu Hotspot (WLAN), pozwala pasażerom na bezproblemowe korzystanie z sieci internetowej na swych urządzeniach mobilnych, a kierowcy na korzystanie online z usług znajdujących się w ofercie Audi connect. Dzięki aplikacji MMI connect App, będzie można łatwo sterować wszystkimi funkcjami za pomocą smartforna. Klient będzie mógł w ten sposób zamykać i otwierać drzwi, obsługiwać opcjonalne ogrzewanie postojowe, a także sprawdzić lokalizację zaparkowanego samochodu. Nowa usługa „kalendarz” umożliwi przeniesienie danych z kalendarza smartfona do samochodu.

Audi Phone Box, kolejne, ponadstandardowe rozwiązanie, pozwala na sprzężenie smartfonów z anteną samochodową przy pomocy standardu komunikacji bliskiego zasięgu i na ich bezprzewodowe ładowanie zgodnie ze standardem Qi. Zamontowany z tyłu Tablet Audi jest elementem systemu Rear Seat Entertainment. Wymagający fani HiFi mogą zamówić system muzyczny Bang & Olufsen Sound System, zniewalający nowatorskim dźwiękiem 3D. Aplikacja Audi smartphone interface pozwala na wykorzystywanie na pokładzie samochodu platform Apple Car Play lub Android Auto. Jeżeli kierowca podłącza komórkę z systemem iOS lub Android do portu USB (iOS od wersji 7.1, Android od wersji 5.0 Lillipop), to w osobnym menu MMI wyświetla się zawartość smartfona: nawigacja, numery i połączenia telefoniczne, muzyka oraz wybrane aplikacje innych firm, tzw. third-party-apps. Można z nich komfortowo korzystać za pomocą MMI lub sterowania głosowego. Obie funkcjonalności Audi stworzyło specjalnie z myślą o zastosowaniu w samochodzie. Kluczowy element oferty to funkcja słuchania muzyki online, dająca dostęp do szerokiej oferty Google Play Music i iTunes. Ponadto obie platformy oferują funkcje nawigacji i powiadomień oraz przypomnienia. Z pomocą aplikacji innych firm, tzw. third-party-apps, takich jak Pandora, Spotify i WhatsApp, oferta będzie w przyszłości stale poszerzana.

Sportowy umiar: stylistyka zewnętrzna
Wygląd nowych modeli S4 jest sportowy lecz nie ostentacyjny. Zderzak, wloty powietrza i listwy progowe mają wyraziste kontury. Wiele elementów dodatkowych karoserii polakierowano w różnych odcieniach matowej szarości. Aluminiowe elementy to charakterystyczne akcenty ozdobne. W kolorze aluminium lśnią także obudowy lusterek bocznych. W tylny zderzak wkomponowano wąską, czarną kratownicę o strukturze plastra miodu, aluminiowy dyfuzor i cztery końcówki rur wydechowych.

Inteligentne połączenie materiałów sprawia, że karoseria jest bezpieczna, zachowuje sztywność skrętu, a przy tym jest lekka. Nowe Audi S4 Limousine ze standardowym napędem na cztery koła quattro waży 1630 kg, a nowe S4 Avant – 1675 kg, czyli o 75 kg mniej niż modele poprzednie.


Bogate wyposażenie

Nowe Audi S4 i S4 Avant na europejskich rynkach pojawi się latem 2016. Ich bogate wyposażenie standardowe obejmuje m.in. reflektory diodowe, diodowe światła tylne z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, 18-calowe felgi w stylistyce typowej dla modeli S, sportowe fotele przednie obite połączeniem tkaniny Alcantara i skóry oraz trójramienną, skórzaną, sportową kierownicę wielofunkcyjną plus.

Dodatkowo model S4 Avant standardowo wyposażono w elektryczny napęd pokrywy bagażnika i osłonę przestrzeni bagażowej. Na życzenie, Audi dostarcza najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, takie jak: wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy i reflektory diodowe Audi Matrix. Reflektory te są tak precyzyjnie wyregulowane, że nadjeżdżające z przeciwka pojazdy nie są oślepiane. Kolejną nowością jest funkcja zapobiegania oślepianiu przez znaki drogowe: jeśli światło reflektora padnie na mocno odbijający je znak drogowy, zostanie ono w dostosowany sposób przyciemnione o około jedną trzecią.

Inf/zdjęcia AUDI

Zasoby powiązane


Reklama