Reklama

Motoryzacja - Lifestyle

Peugeot 308 R Hybrid - kompakt o osiągach supersamochodu

dokument
pobierz +

PEUGEOT 308 odniósł prawdziwy sukces rynkowy. Zdobył już 24 nagrody, a wśród nich prestiżowy tytuł „Samochodu roku 2014”. Wersja 308 R HYbrid stanie się kultowym modelem marki” - Maxime Picat, Dyrektor Generalny PEUGEOT

Od momentu debiutu rynkowego PEUGEOT 308 zdobył na całym świecie 280 tys. nabywców. Niezależnie od napędu i silnika, PEUGEOT 308 zapewnia wysokie osiągi dzięki uniwersalnej konstrukcji platformy EMP2, która posłużyła również PEUGEOT Sport do opracowania nowego hybrydowego zespołu napędowego typu „plug-in” z silnikiem benzynowym. Moc 500 KM i napęd na cztery koła wyznaczają nowe standardy sportowego samochodu w tym segmencie i zapewniają wręcz niewiarygodne osiągi. Przy tej okazji PEUGEOT 308 R HYbrid prezentuje nowy wystrój wnętrza z czterema indywidualnymi siedzeniami oraz niebiesko-czarne nadwozie z wyraźnie odcinającym się tyłem.

Wyważony i zarazem ekstremalny

PEUGEOT 308 R HYbrid zwraca uwagę idealnymi proporcjami sprzyjającymi ekstremalnym osiągom: jest kompaktowy, koła zostały umieszczone w narożach nadwozia, co zapewnia idealną stabilność.

Osiągnięcie takich wyników było możliwe dzięki wyborze modelu 308 i jego platformy EMP2. Natychmiast rozpoznawalna elegancja i sportowy styl 308 wpisują się w kanony stylistyczne proponowane przez concept Quartz i wręcz stanowią jego ekstremalną interpretację.

„Idealnie wyważone proporcje PEUGEOT 308, minimalistyczna stylistyka i zaawansowane technologie stanowią idealny punkt wyjścia dla supersportowego samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid idealnie wykorzystuje te atuty, by zaoferować jeszcze bardziej rasową i dynamiczną stylistykę”. - Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylu PEUGEOT

Niezwykle stabilny dzięki kołom z oponami 235/35 R19 i poszerzonemu o 80 mm rozstawowi osi, PEUGEOT 308 R HYbrid wydaje się stworzony do pożerania szos - uwagę zwraca zwłaszcza maska z wyrazistymi wlotami powietrza i kształt zderzaka z włókien mineralnych o gładkiej powierzchni i ostrych krawędziach.

Grill z wzorem szachownicy doprowadza powietrze do innowacyjnego zespołu napędowego rozwijającego moc 500 KM. W boczne wloty wbudowano listwę diod LED dającą efekt przesuwających się kierunkowskazów, w centralnym wlocie znajduje się wycięte oznaczenie modelu 308 R HYbrid.

Linie nadwozia zaprojektowanego jak najbliżej podzespołów mechanicznych załamują światło i prowadzą spojrzenie, zachęcając do odkrycia samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid przyciąga uwagę wyjątkowo intensywnym niebieskim lakierem z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła. Kolor stanowi nawiązanie do hybrydowego zespołu napędowego i zarazem odcienia tradycyjnie zarezerwowanego dla wyścigowych francuskich samochodów. Na wysokości tylnych drzwi ostra linia oddziela niebieską część nadwozia od matowego, czarnego tyłu, tworząc układ charakterystyczny dla najbardziej ekstremalnych modeli PEUGEOT.

O ekstremalnym charakterze PEUGEOT 308 R HYbrid świadczy również minimalistyczna linia tyłu. Przód nadwozia sugeruje doskonałe trzymanie się drogi, a cienki spojler na klapie bagażnika dodatkowo poprawia aerodynamikę. Dwa otwory w zderzaku odprowadzające ciepłe powietrze ułatwiają chłodzenie akumulatora.

Pojawiające się na obramowaniach wylotów powietrza i w dolnej części nadwozia białe akcenty o ceramicznym wyglądzie podkreślają dynamikę auta.

PEUGEOT i-Cockpit zapewnia sprawne kierowanie samochodem

Po otwarciu drzwi odkrywamy imponujące wnętrze z przechodzącą przez całą kabinę środkową konsolą i czterema kubełkowymi fotelami. Zastosowane kolory i materiały wyraźnie świadczą o nastawieniu tego modelu PEUGEOT 308 R HYbrid na sportowe osiągi.

Wstawki z drewna w górnej części kabiny oraz dach mają grafitowy kolor. Kubełkowe siedzenia pokrywa spatynowana płowa skóra. Zgodnie z tradycją sportowych samochodów w całym wnętrzu napotkamy czerwone akcenty: obramowania zegarów, oznaczenie środka kierownicy czy elementy środkowej konsoli.

Po raz pierwszy w modelu opracowanym na bazie seryjnie produkowanego samochodu PEUGEOT proponuje materiały zarezerwowane dotychczas wyłącznie dla concept carów. Deska rozdzielcza jest pokryta tkaną cyfrowo tkaniną. Ten innowacyjny proces pozwala na uzyskanie dużych, złożonych i miękkich w dotyku powłok, bez uciekania się do pianki, co jest korzystne dla masy samochodu. Tkanina ta pojawia się również na płatach drzwi w połączeniu z czarną i spatynowaną płową skórą.

Innowacyjne rozwiązanie PEUGEOT i-Cockpit umożliwia kierowcy bezproblemowe ujarzmienie mocy 500 KM rozwijanych przez zespół napędowy. Kompaktowa kierownica pokryta perforowaną skórą z wytłoczonym logo 308 R HYbrid doskonale leży w rękach zapewniając precyzyjne i zdecydowane wchodzenie w zakręty. Umieszczone tuż obok łopatki umożliwiają sterowanie końcem palców skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Wysoko umieszczone zegary podają kierowcy wszystkie potrzebne informacje bez konieczności odrywania oczu od drogi.

Dwa przyciski umieszczone na środkowej konsoli zapewniają sterowanie zespołem napędowym. Pierwszy służy do uruchamiania zespołów napędowych, a drugi zapewnia dostęp do czterech trybów jazdy.

Na temat zespołu napędowego, oferującego 500 KM piszemy w dodatkowym materiale

Inf/zdjęcia/ film - Peugeot

Zasoby powiązane


Reklama