Reklama

Motoryzacja - Lifestyle

Golf Alltrack jemu niestraszne są żadne drogi

dokument
pobierz +

Techniczne i optyczne cechy charakterystyczne Golfa Alltracka to seryjny napęd na wszystkie koła 4MOTION, większy prześwit poprzeczny, nadwozie chronione nakładkami poszerzającymi nadkola i progi, nowe zderzaki i wiele innych, specjalnych elementów na zewnątrz i wewnątrz. Do wyboru dla Golfa Alltracka jest jeden silnik benzynowy (TSI) i trzy silniki wysokoprężne (TDI). Ceny modelu zaczynają się od 108 000 zł

Wygląd zewnętrzny

Sylwetka. Podwyższone o 20 mm nadwozie Golfa Alltracka jest takie samo, jak w Golfie Variant, posiada jednak kilka charakterystycznych elementów. Patrząc z boku można natychmiast zauważyć czarne nakładki poszerzające nadkola, znajdujące swoją kontynuację nad progami i w dolnej części nowych zderzaków. Progi pokryte matowym, srebrnym lakierem są wysunięte na zewnątrz i pełnią jednocześnie funkcję ochronną. W oczy rzucają się także 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Valley, zaprojektowane specjalnie dla Volkswagenów w wersji Alltrack (lub opcjonalne, 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Canyon), srebrne obudowy lusterek zewnętrznych, logo „Alltrack” na błotnikach, chromowana, matowa listwa pod bocznymi szybami oraz anodowane, srebrne relingi dachowe.

Przód i tył nadwozia. Charakterystyczny przód nadwozia Golfa Alltracka wyróżnia wąska, poprzeczna listwa w osłonie chłodnicy w kolorze chromu z połyskiem, poprowadzona aż do reflektorów. Osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu z chromowanym logo „Alltrack” ma kolor czarny matowy. Dolny wlot powietrza w zupełnie nowym zderzaku również przykryty jest kratką o strukturze plastra miodu. Kolejnym elementem charakterystycznym jest wyraźna poprzeczna listwa w kolorze srebrnym matowym, rozciągająca się przez całą szerokość zderzaka obejmując po bokach seryjne reflektory przeciwmgielne (ze zintegrowanymi światłami doświetlającymi zakręty). U dołu wyraźnie widoczna jest srebrna, matowa osłona podwozia. Również tylny zderzak z ciemnoczerwonymi światłami i srebrną osłoną podwozia ma formę zarezerwowaną tylko dla Golfa Alltracka. Wersję TSI 180 KM można rozpoznać po chromowanych końcówkach układu wydechowego, umieszczonych z prawej i lewej strony; wersje TDI mają jedną podwójną, chromowaną rurę wydechową z lewej strony.

Wnętrze

Ekskluzywne wyposażenie. Ze sportowo-terenowym charakterem Golfa Alltracka koresponduje doskonale wyposażone wnętrze. O jego stylu decydują na przykład takie elementy, jak kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów obszyte skórą, specyficzna tapicerka z logo „Alltrack” na oparciach przednich foteli, aplikacje Dark Magnesium (na konsoli środkowej i tablicy rozdzielczej) oraz Track (na poszyciu drzwi), a także oświetlenie Ambiente w poszyciu drzwi. Do wyposażenia seryjnego należą również: automatyczna klimatyzacja Climatronic, diodowe lampki do czytania z przodu i z tyłu, oświetlenie w przestrzeni wokół nóg z przodu oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Kolejne przyciągające uwagę elementy to chromowana listwa z logo 4MOTION na pokrywie schowka w konsoli środkowej, listwy na progach przy przednich drzwiach ze stali nierdzewnej z logo Alltrack oraz chromowane aplikacje przy przełącznikach i przyciskach. Sportowy styl wprowadzają (opcjonalna) czarna podsufitka wraz z czarnym poszyciem górnej części słupków oraz pedały i podparcie pod lewą nogę ze stali nierdzewnej.

Przestronność. Tak jak każdy Golf Variant, także nowy Golf Alltrack jest bardzo przestronny. Nawet z pięcioma dorosłymi pasażerami pojemność bagażnika wynosi 605 litrów (przy załadunku do oparcia tylnych siedzeń). Jeżeli przestrzeń bagażowa (szerokość w najwęższym miejscu: 1003 mm, wysokość w najniższym miejscu: 936 mm) zostanie powiększona do oparć przednich foteli, pojemność – przy załadunku po dach – wynosi 1620 litrów. Długość przestrzeni bagażowej do tylnej kanapy to 1055 mm, do oparć przednich foteli: 1831 mm.

Bagażnik. Podłogę bagażnika można ustawić na różnych wysokościach lub bez problemu całkowicie wyjąć. Seryjną roletę przesłaniającą bagażnik, podobnie jak siatkę oddzielającą bagażnik od przestrzeni pasażerskiej, można schować pod podłogą, jeżeli jest niepotrzebna. Praktyczna jest funkcja zdalnego zwalniania blokady oparć tylnych siedzeń dzielonych w stosunku 60:40 oraz ich składania. Służy do tego dźwignia w bocznych ścianach bagażnika. Po jej zwolnieniu oparcia automatycznie pochylają się do przodu i tworzą prawie jedną płaszczyznę z podłogą bagażnika.


Zawieszenie i profil jazdy Offroad. Dzięki połączeniu podwyższonego o 20 mm prześwitu, profilu jazdy Offroad i napędu na wszystkie koła 4MOTION, Golf Alltrack wykazuje poza utwardzonymi drogami właściwości, które na ogół przypisywane są SUVom. Profil Offroad aktywuje funkcję asystenta zjazdu ze wzniesień (utrzymuje stałą prędkość przy zjazdach), zmienioną charakterystykę pedału przyspieszenia oraz terenową konfigurację systemu ABS (odpowiednia częstotliwość hamowania powoduje tworzenie się klina szutru przed kołami). Golf Alltrack oferuje nie tylko dobre właściwości w terenie i dodatkowe bezpieczeństwo czynne, lecz także idealnie nadaje się do holowania przyczepy o masie do 2000 kg (z hamulcem, przy nachyleniu 12%).

4MOTION - Stały napęd na wszystkie koła

Golf Alltrack został zaprojektowany tak, aby doskonale sprawdzał się zarówno na utwardzonych drogach, jak i w terenie. Podstawę stanowi napęd na wszystkie koła 4MOTION, który wyposażony w sprzęgło Haldex najnowszej generacji, aktywuje się jeszcze zanim wystąpi poślizg, w związku z czym utrata trakcji jest prawie wykluczona.
4MOTION wykorzystuje przy tym ustawienia wstępne zależne od aktualnej sytuacji. Przy niewielkim obciążeniu napędzana jest przede wszystkim przednia oś, tylna oś jest odłączona. Takie ustawienie podstawowe pozwala obniżyć zużycie paliwa. W razie konieczności tylna oś jest dołączana płynnie w ciągu ułamka sekundy przez sprzęgło Haldex 5. generacji uruchamiane elektrohydrauliczną pompą olejową. Moduł sterowania w sposób ciągły oblicza idealny moment napędowy dla tylnej osi i poprzez pompę olejową odpowiednio zamyka lub otwiera sprzęgło wielopłytkowe.
W razie potrzeby na tylną oś może być skierowane prawie 100 procent momentu napędowego.

EDS i XDS+. Równolegle do sprzęgła Haldex działającego jako blokada podłużna, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS zintegrowana z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy ESC przejmuje na siebie funkcję blokad poprzecznych obu osi. Ponadto Golf Alltrack jest wyposażony na przedniej i tylnej osi w dodatkową funkcję XDS+, która przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje zachowanie się samochodu. Gdy tylko system elektroniczny stwierdzi, że wewnętrzne koła na zakręcie są zbyt odciążone, hydraulika ESC wytworzy na danym kole odpowiednie ciśnienie hamowania, zapewniające optymalną trakcję.


Passatem Alltrackiem Volkswagen zamknął w 2012 roku lukę między światem onroad i offroad. Wraz z Golfem Alltrackiem koncern przeniósł tę koncepcję na kolejną klasę aut.

Inf/zdjęcia VOLKSWAGEN

Zasoby powiązane


Reklama