Reklama

Motoryzacja - Lifestyle

Mercedes S65 Cabio - ekskluzywny kabriolet z silnikiem mającym 630 KM i 1000 Nm

dokument
pobierz +

Mercedes-AMG S Cabrio po raz pierwszy oferuje samochód o wysokich osiągach łączący potężną siłę 6-litrowego silnika V12 biturbo z przyjemnością jazdy pod gołym niebem dla czterech osób - S 65 Cabriolet.

Moc 463 kW (630 KM), 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego, sportowy układ jezdny oparty na zawieszeniu pneumatycznym AIRMATIC i najwyższej klasy wyposażenie podkreślają wyjątkowy status nowego okrętu flagowego Mercedes-AMG w rodzinie Klasy S. Nieznany dotąd wymiar podróżowania kabrioletem gwarantuje szereg nowatorskich rozwiązań: automatyczny system ochrony przed wiatrem AIRCAP, układ ogrzewania okolic karku AIRSCARF, podgrzewane podłokietniki oraz inteligentna klimatyzacja. Trójwarstwowy, izolowany akustycznie dach z tkaniny jest dostępny w czterech kolorach do wyboru. Zaopatrzono go w wysokogatunkową podsufitkę ze skóry nappa i mikrofibry DINAMICA.

Żaden inny producent nie ma tak szerokiej oferty samochodów z 12-cylindrowymi jednostkami jak Mercedes-AMG. Ich gama obejmuje: limuzynę i coupé S 65, roadstera SL 65, terenowy model G 65, a teraz również kabriolet S 65 Cabriolet. To kolejna propozycja wymagających entuzjastów wysokich osiągów.

Moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy w wysokości 1000 Nm przekładają się na wyśmienite osiągi: Mercedes-AMG S 65 Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Na życzenie, w ramach pakietu Kierowcy AMG, limit ten można podnieść do 300 km/h. Jednak ważniejsze od suchych liczb i faktów są tu wrażenia z jazdy, jakie zapewnia jazda samochodem z 12-cylindrowym silnikiem: łatwość oddawania momentu obrotowego w połączeniu z wyrafinowaną kulturą pracy i niepowtarzalnym brzmieniem jednostki AMG V12 po prostu nie mają sobie równych.

Dane techniczne w skrócie

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet

Pojemność skokowa

5980 ccm

Moc maks.

463 kW (630 KM)
przy 4800-5400 obr./min

Maks. moment obrotowy

1000 Nm

przy 2300-4300 obr./min

Średnie zużycie paliwa (NEDC)

12,0 l/100 km

Emisja CO2

272 g/km

Klasa efektywności

F

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,1 s

Prędkość maksymalna

250 km/h*

* Ograniczona elektronicznie

Symbolem imponującej siły widlastej „dwunastki” jest ekskluzywna osłona silnika z włókna węglowego i aluminium. Od 2016 roku jednostki te będą montowane ręcznie na nowej, dodatkowej linii wytwarzania silników AMG w Mannheim. Pod względem logistyki i ergonomii ultranowoczesny zakład w pełni hołduje wyznawanej przez AMG filozofii „Jeden człowiek, jeden silnik”. Tak jak w siedzibie firmy w Affalterbach, skąd pochodzą silniki V8, oraz w fabryce w Kölledzie (Turyngia), gdzie produkuje się jednostki 4-cylindrowe, każdy motor będzie tam montowany całkowicie ręcznie, przez jednego konkretnego technika. Umieszczona na górnej osłonie plakietka z jego podpisem stanowi osobiste świadectwo jakości i perfekcji.

Przekładnia automatyczna z trzema trybami pracy

Za przenoszenie siły napędowej do tylnej osi odpowiada siedmiostopniowa przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Może ona pracować w jednym z trzech programów: Controlled Efficiency (C), Sport (S) oraz Manual (M). Tryby M i S kładą nacisk na dynamiczne walory pojazdu, a sportową charakterystykę podkreśla krótka, precyzyjna określona przerwa w dostarczaniu paliwa, towarzysząca załączaniu wyższego przełożenia pod pełnym obciążeniem. Skraca to czas zmiany biegu i zapewnia emocjonujący efekt akustyczny. W trybie C aktywna jest funkcja ECO start/stop.

Design: porywające linie i chromowane zdobienia

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet fascynuje też zniewalającą, ponadczasową stylizacją. Ekskluzywny status odmiany z silnikiem V12 podkreślają lśniące elementy chromowane z przodu, po bokach i z tyłu, szczególnie efektowne w połączeniu z ciemnymi odcieniami karoserii. Chromowane wykończenie mają również: przecięta „podwójnym ostrzem” osłona chłodnicy, wloty powietrza i otaczające je listwy ozdobne, prowadnice powietrza oraz przedni spojler. Ten ostatni redukuje unoszenie przedniej osi, zaś zlokalizowana nad nim szczelina odpowiada za doprowadzenie optymalnej ilości powietrza do umieszczonej za nią dodatkowej chłodnicy oleju.

Z profilu uwagę zwracają emblematy „V12 BITURBO” na błotnikach i lśniące, chromowane zdobienia na progach, doskonale współgrające z kutymi, polerowanymi obręczami. Ich imponujący rozmiar (8,5 J x 20 z oponami 255/40 ZR 20 z przodu i 9,5 J x 20 z ogumieniem 285/35 ZR 20 z tyłu) podkreśla atletyczną prezencję kabrioletu.

Po zamknięciu dachu sylwetka S 65 Cabriolet nie odbiega linią od wersji coupé. Wielowarstwowe, miękkie poszycie z izolacją akustyczną dostępne jest w czterech odcieniach: czarnym, ciemnoniebieskim, beżowym i ciemnoczerwonym. Elektrohydraulicznie sterowany dach można otwierać lub zamykać w ruchu, przy prędkości do 50 km/h. Operacja zajmuje około 20 sekund, a poszycie chowa się w automatycznie rozkładanym schowku w bagażniku. W rezultacie udało się uniknąć zbędnych elementów zamykających na pokrywie dachu i zachować harmonijny wygląd S 65 Cabriolet.

Również tylny pas przyciąga spojrzenia: z tylnym zderzakiem zintegrowano dwie podwójne, chromowane końcówki sportowego układu wydechowego AMG. Lakierowana na czarno osłona dyfuzora kontrastuje z chromowaną listwą, której kształt nawiązuje do przetłoczeń przedniego zderzaka.

Nadwozie: lekkie i sztywne

Kunsztownie wyrzeźbiona karoseria kryje wysoce stabilną konstrukcję, zbudowaną z inteligentnej mieszanki materiałów - lekką i wytrzymałą zarazem. Nadwozie S 65 Cabriolet osiąga ten sam poziom sztywności skrętnej co coupé. Równocześnie, dzięki zastosowaniu elementów z aluminium (przednia i tylna część, m.in. podłużnice i podłoga) oraz magnezu (przegroda bagażnika), waży mniej niż nadwozie obecnego modelu S 65 Coupé. To także zasługa przegrody za tylnymi siedzeniami - poza wzmocnieniem konstrukcji służy ona jako mocowanie dla pirotechnicznie wysuwanych pałąków przeciwkapotażowych, dzięki czemu pozwala ograniczyć masę własną auta.

Wyjątkowa dbałość o szczegóły da się zauważyć także po otwarciu pokrywy bagażnika: poszycie dachu chowa się w wydzielonej części przestrzeni bagażowej, oddzielonej od reszty elektrycznie sterowaną zasłoną. Rozkłada się ona automatycznie podczas otwierania dachu. W rezultacie kierowca nie musi już zatrzymywać się i robić tego ręcznie. Co istotne, osłona nie zostanie rozłożona, jeśli czujnik wykryje, że w jej zasięgu zostały ustawione jakieś przedmioty. Po zamknięciu dachu można ją złożyć w celu zwiększenia objętości przestrzeni bagażowej - służy do tego przycisk w wewnętrznej okładzinie tylnej pokrywy. Dodatkowe udogodnienie stanowi elektrohydrauliczne, zdalne zamykanie bagażnika oraz otwór załadunkowy między kabiną a przestrzenią bagażową. Oba elementy stanowią wyposażenie seryjne.

Kabina: wyposażenie, jakość i atmosfera najwyższego kalibru

Z ekskluzywnym charakterem 12-cylindrowego modelu koresponduje niezwykle stylowe wnętrze S 65 Cabriolet. Znakiem rozpoznawczym modelu są sportowe fotele AMG pokryte skórą nappa designo Exclusive z charakterystycznymi, diamentowymi przeszyciami. Perforacja celowo zanika w obszarze szwów, co zapewnia unikalny kontrast i podkreśla niezrównane wrażenie jakości. Elektryczna regulacja, funkcja pamięci oraz wentylacja należą do wyposażenia standardowego. Mocniej wyprofilowane poduszki siedzisk i oparć dają lepsze podparcie w zakrętach.

Miękki dach ma podsufitkę w całości wykonaną z mikrofibry DINAMICA. Wysokogatunkową skórą nappa obszyto osłony przednich słupków, elementów dachu i daszki przeciwsłoneczne.

Niezrównany komfort klimatyczny - z otwartym i zamkniętym dachem

Inżynierowie Mercedes-Benz zapragnęli stworzyć najbardziej komfortowy kabriolet na świecie. I jeśli wziąć pod uwagę automatyczny system ochrony przed wiatrem AIRCAP, „powietrzny szal” - układ ogrzewania okolic karku AIRSCARF, podgrzewanie wszystkich foteli, podgrzewane podłokietniki czy inteligentną klimatyzację - udało im się. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, układ wentylacji Klasy S Cabriolet jest sterowany całkowicie automatycznie. Oznacza to, że kierowca nie musi wybierać trybu dla otwartego lub zamkniętego dachu ani ustawiać temperatury zależnie od warunków jazdy.

Sportowa, trójramienna kierownica

Perfekcyjną kontrolę nad pojazdem zapewnia trójramienna, sportowa kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem. Obszyta skórą nappa, ma perforację w miejscach chwytu, metalowe oznaczenie AMG i wygodne łopatki do ręcznej zmiany biegów.

Kolejnym specjalnością AMG jest panel wskaźników: kolorowy ekran TFT o przekątnej 31,2 cm z prędkościomierzem wyskalowanym do 360 km/h i obrotomierzem ozdobionym napisem „V12 BITURBO” oraz typową dla maszyn AMG typografią i czerwono-srebrną kolorystyką. Po otwarciu drzwi kierowcy na prawym wyświetlaczu pojawia się ekran startowy AMG, a na lewym - animowany wizerunek Mercedesa-AMG S 65 Cabriolet.

Litowo-jonowy akumulator: masa niższa o 20 kg

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet jest w standardzie wyposażony w akumulator litowo-jonowy. W porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami ta innowacyjna technologia ma liczne zalety: bateria o pojemności 78 Ah pełni rolę zarówno akumulatora rozruchowego, jak i zapasowego. W rezultacie masa własna samochodu spadła o ponad 20 kg.

Sportowy układ jezdny bazujący na zawieszeniu AIRMATIC

Sportowo zestrojone zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC zapewnia wyśmienite prowadzenie. Układ jezdny wyróżnia się typową dla maszyn AMG kinematyką, znacznie sztywniejszą elastokinematyką i nowymi parametrami aktywnego tłumienia - przy dynamicznym stylu jazdy kierowca odczuwa to w postaci szybszych, bardziej bezpośrednich reakcji. Do wyboru są dwa zakresy charakterystyki tłumienia: pierwszy, przeznaczony do jazdy na długich trasach, zapewnia wysoki poziom komfortu, a drugi - bardziej sportowe zachowanie w zakrętach.

Perfekcyjne uzupełnienie stanowi elektromechaniczny, progresywny układ kierowniczy AMG o stałym przełożeniu (13,5:1), który łączy zwinność z komfortem jazdy przy większych prędkościach. Zależnie od ustawienia zawieszenia ma zrelaksowaną lub napiętą charakterystykę. W obu przypadkach przekazuje kierowcy pełną informację zwrotną ze styku kół z nawierzchnią i odznacza się wysoką precyzją.

Polerowane, kute obręcze AMG z zintegrowanymi osłonami piast

Wyjątkowy design kabrioletu z silnikiem V12 podkreślają kute felgi, których wzór stanowi współczesną interpretację obręczy klasycznych aut sportowych. Każde z 16 ramion jest subtelnie zakrzywione, tak aby jego oświetlony kontur „promieniował” w kierunku piasty. Efekt: koła wyglądają na jeszcze większe niż są w rzeczywistości (8,5 J x 20 z przodu oraz 9,5 J x 20 z tyłu). Piastę koła chroni osłona z kutego aluminium, nawiązująca wyglądem do centralnych śrub spotykanych w samochodach wyścigowych. Na życzenie dostępne są trzy inne wzory kutych obręczy w tym samym rozmiarze - w tym matowoczarny ze lśniącym rantem.

Opcjonalny, kompozytowo-ceramiczny układ hamulcowy AMG

Wysokowydajny, kompozytowy układ hamulcowy AMG zaopatrzono w duże tarcze i lakierowane na szaro zaciski (w opcji dostępne są także zaciski w kolorze czerwonym). Na życzenie oferowane są o około 40% lżejsze hamulce kompozytowo-ceramiczne z tarczami o wymiarach 420 x 40 mm z przodu oraz 360 x 32 mm z tyłu. Poza wyższą skutecznością hamowania wyróżniają się one niższą masą nieresorowaną, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i komfort resorowania.

Zamówienia na Mercedesa-AMG S 65 Cabriolet ruszają 4 kwietnia 2016 roku. Rynkowa premiera modelu w salonach Mercedes-Benz odbędzie się w maju 2016 roku.

inf/zdjęcia MERCEDES

Zasoby powiązane


Reklama