Reklama

Motoryzacja - Historia

Nowy Mercedes SLK - dziedzictwo 20 lat od debiutu

dokument
pobierz +

Prezentacja SLK w 1996 roku (typoszereg R170) wywołała niemałą sensację - nie tylko dlatego, że Mercedes-Benz wprowadził na rynek kompaktowego roadstera, ale również z uwagi na żywy, żółty odcień lakieru premierowego egzemplarza i „twardy” dach vario zamiast tradycyjnego, miękkiego poszycia. SLK rozpoczął w Mercedesie nową epokę, a konstrukcja jego dachu posłużyła za wzór dla kolejnych kabrioletów spod znaku trójramiennej gwiazdy.

Pod karoserią model krył liczne rozwiązania z Klasy C - podobnie jak jego następcy. Z tego względu, w świetle zmian w firmowej nomenklaturze, uznano, że roadster powinien kontynuować swoją udaną karierę pod nową nazwą: SLC.

W marcu 2004 roku zadebiutowała druga generacja SLK (typoszereg R171). Przedni pas nawiązujący kształtem do nosa bolidów Formuły 1 podkreślał jego sportową naturę, podobnie jak topowy wariant SLK 55 AMG z jednostką V8 o mocy 265-294 kW (360-400 KM). Wiosną 2005 roku w Genewie pokazano prototyp SLK 320 CDI z pionierskim, 286-konnym silnikiem Diesla wspomaganym trzema turbosprężarkami. Nigdy nie trafił on do produkcji, jednak połączenie roadstera z jednostką wysokoprężną już tak - w trzeciej generacji SLK, pokazanej w marcu 2011 roku (SLK 250 CDI). Kolejną nowością był genialny dach vario z technologią MAGIC SKY CONTROL, pozwalającą ściemniać panoramiczne okno dachowe za naciśnięciem przycisku.

inf/zdjęcia/filmy MERCEDES

Zasoby powiązane


Reklama