Reklama

Motoryzacja - Premiery i TESTY

Nowe Renault Clio – ikona nowej generacji

dokument
pobierz +

Renault przedstawia Nowe Renault Clio, piątą generację motoryzacyjnej ikony, która sprzedała się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku jest bestsellerem marki na całym świecie. Clio bardziej niż jakikolwiek inny model stało się ulubionym samochodem miejskim.
W Europie od 2013 roku znajduje się na pierwszym miejscu w rankingu samochodów segmentu B. W latach 2012 – 2018 jego sprzedaż rosła z roku na rok, co jest wyjątkowym osiągnięciem!

Bardziej nowoczesna i bardziej atletyczna sylwetka Nowego Clio bazuje na DNA marki, które stanowi o jego sukcesie od niemal 30 lat i czerpie z mocnych stron poprzednich czterech generacji, otwierając nowy i niecierpliwie wyczekiwany rozdział niezwykłej historii.

  • Tak jak Clio I, Nowe Clio korzysta z technologii stosowanych w modelach wyższej klasy jak Megane i Espace.
  • Niezwykle wysokie standardy w zakresie przestronności i wygody pochodzą z Clio II.
  • Podobnie jak Clio III, zapoczątkowuje nową erę pod względem jakości postrzeganej.
  • Od Clio IV przejęło wyrazistą stylistykę, która jest inspiracją dla całej gamy samochodów Renault i prawdziwą wizytówką marki.

Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution” Nowe Clio wyznacza nowe standardy poprzez bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie nowe wnętrze. Wyraźniejsza linia i bardziej muskularny przód sprawiają, sprawiają, że Nowe Clio jest bardziej żywiołowe, nowoczesne i natychmiast rozpoznawalne mimo, ze zostało stworzone w 100 procentach z nowych części. Całkowicie na nowo zaprojektowane wnętrze odwołuje się do segmentów wyższej klasy w zakresie jakości postrzeganej i dostępnych technologii. Większa funkcjonalność i łatwość w obsłudze to dla wszystkich kierowców zdecydowane zalety modelu.

Clio 5. generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała sobie naszych klientów
i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało poddane prawdziwej rewolucji. Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych technologii. To najlepsze Clio.

Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu Grupy Renault

Nowe Clio jest filarem planu strategicznego Grupy Renault „Drive the Future (2017-2022)”. Plan, który został ogłoszony jesienią 2017 roku, ma trzy główne założenia:

  • Samochody elektryczne - do 2022 roku Grupa Renault będzie oferować gamę 12 zelektryfikowanych samochodów. Nowe Clio będzie pierwszym modelem z silnikiem hybrydowym E-Tech w technologii opracowanej przez Renault.
  • Samochody inteligentne - również do 2022 roku celem firmy będzie oferowanie na kluczowych rynkach samochodów w 100 procentach inteligentnych. Nowe Clio idealnie wpisuje się w ten kierunek zmian, oferując zupełnie nowy system multimedialny opracowany przez Alians, zapewniający dostęp do usług online.
  • Samochody autonomiczne - do 2022 roku Grupa Renault planuje wprowadzić na rynek 15 modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej. Pod tym względem Nowe Clio będzie pionierem i sprawi, że systemy wspomagania kierowcy w jeździe autonomicznej staną się szeroko dostępne w samochodach miejskich.

Nowe Clio odgrywa kluczową rolę w strategii, której celem jest wzmocnienie synergii w ramach Aliansu. Podstawą strategii jest rozwój współdzielonych technologii i wykorzystanie nowych platform, takich jak debiutująca w Clio platforma CMF-B oraz nowej architektury elektrycznej i elektronicznej. Platforma będzie integrować najnowsze technologie, które odpowiadają nowym wymaganiom na rynku.

Nowe Clio, który jest pionierem nowej generacji modeli Renault, będzie również dostępne w wersji R.S. Line o sportowym designie, która czerpie bezpośrednie inspiracje z Renault Sport.


Reklama