Reklama

Motoryzacja - Premiery i TESTY

Mercedes-AMG GT oraz AMG GT R PRO-Kolejny „szlif” i jeszcze więcej zwinności

dokument
pobierz +

Przed czterema laty AMG GT (zużycie paliwa w cyklu łączonym 11,4-12,5 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym 261-284 g/km) w śmiałym stylu dołączył do rywalizacji w segmencie samochodów sportowych – i zdobył szerokie uznanie rynku. Czołowy atleta z Affalterbach staje teraz na linii startowej w udoskonalonej formie.
Przy okazji oferta modelu wzbogaca się o limitowaną edycję AMG GT R PRO. Poza aktualizacją designu dwudrzwiowe modele AMG GT Coupé i Roadster otrzymują zintegrowany system kontroli dynamiki jazdy AMG DYNAMICS, nową kierownicę AMG Performance, konsolę środkową z innowacyjnymi przyciskami ekranowymi z AMG GT 4-drzwiowego Coupé oraz w pełni cyfrowy panel wskaźników z ekskluzywnym widokiem AMG Supersport. AMG GT R PRO wyróżnia się szeregiem modyfikacji pod kątem jeszcze lepszych osiągów torowych.
Zoptymalizowany współczynnik mocy do masy, nowe zawieszenie, zmiany w aerodynamice zapewniające jeszcze większą siłą docisku, lekkie kubełkowe fotele oraz lżejsze obręcze – to wszystko pozwala uzyskać jeszcze lepsze wyniki na torze. Potencjał AMG GT R PRO potwierdza imponujący czas przejazdu północnej pętli Nürburgringu –
7:04,632 min.

 

AMG GT w unikalny sposób ucieleśnia „trzon” naszej marki, czyli„Driving performance” – drogowe osiągi. W chwili debiutu, cztery lata temu,nie tylko zwrócił uwagę klientów i miłośników samochodów sportowych,ale i zapoczątkował nowy wymiar w swoim konkurencyjnym otoczeniu.By kontynuować ten sukces, wyposażyliśmy go w szereg innowacji z AMG GT 4-drzwiowego Coupé i uzupełniliśmy gamę o nowy, limitowany topowy wariant AMG GT R PRO – żaden inny seryjny Mercedes-AMG nie plasuje się tak blisko sportu motorowego. Podczas jego rozwoju skorzystaliśmy z licznych doświadczeń, jakie zgromadziliśmy w ramach naszych obecnych aktywności w wyścigach GT3 i GT4. Zwinność reakcji na wszystkie komendy kierowcyi ogólny poziom osiągów zapewniają teraz jeszcze więcej niezrównanych wrażeń, których nasi kierowcy wyścigowi doświadczają na torze – powiedział Tobias Moers, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH.

W pełni cyfrowy panel wskaźników w standardzie

Nowa architektura telematyki w dwudrzwiowych modelach AMG GT – podobnie jak w AMG GT 4-drzwiowym Coupé – pozwoliła na wprowadzenie innowacyjnego, oferowanego w standardzie, w pełni cyfrowego panelu instrumentów z 12,3-calowym ekranem zestawu wskaźników i 10,25-calowym wyświetlaczem multimediów na konsoli środkowej. Zestaw wskaźników oferuje zupełnie nowe wzornictwo zegarów z trzema charakterystycznymi widokami: Classic, Sporty oraz Supersport. Tryb Supersport zapewnia liczne dodatkowe informacje zarezerwowane wyłącznie dla AMG, takie jak monit o zmianie biegu na wyższy w manualnym trybie przekładni, zapożyczony wprostz samochodów wyścigowych. Nowo zaprojektowane wizualizacje na ekranie multimediów – np. animowane prezentacje układów wspomagających czy systemów samochodu i komunikacji – zapewniają jeszcze lepsze doświadczenia w obsłudze funkcji pojazdu.

Lewym panelem dotykowym na kierownicy można sterować zakresem informacji prezentowanych na zestawie wskaźników – na przykład wywoływać klasyczny prędkościomierz i obrotomierz, informacje nawigacyjne, danez systemów wspomagających czy szczegółowe parametry silnika. Kierowcy preferujący sportowy styl jazdy mogą wyświetlać wykres przeciążenia lub wskaźniki mocy i momentu obrotowego.

Innowacyjne przyciski ekranowe na konsoli środkowej

Uwagę w kabinie przyciąga konsola środkowa o wzornictwie przypominającym architekturę silnika V8. Jej projekt koncentruje się nie tylko na obietnicy osiągów AMG, ale i w pełni spełnia wymogi w zakresie funkcjonalności. Dwudrzwiowe modele AMG GT otrzymują innowacyjne przyciski z kolorowymi ekranami, które integrują zarządzanie układem kierowniczym i przekładnią, podwoziem, ESP®, układem wydechowym, tylnymi spojlerami oraz systemem start-stop. Ekrany TFT z łatwo zrozumiałymi symbolami pozwalają na obsługę poszczególnych funkcji za dotknięciem palca. Uzupełniają je dwa przełączniki do zmiany programu jazdy i poziomu głośności.

Wszystko zależy od przyczepności: nowa generacja kierownic AMG

W ramach aktualizacji dwudrzwiowe modele AMG GT otrzymują nową kierownicę AMG, która zadebiutowała w AMG GT 4-drzwiowym Coupé i jest oferowana również w C 63. Wyróżnia ją sportowe wzornictwo, spłaszczonyu dołu, mocno wyprofilowany wieniec oraz intuicyjna obsługa. Z myśląo zapewnieniu optymalnego chwytu kierowcę obszyto czarną skórą nappaz perforacją po bokach.

W AMG GT S oraz AMG GT C kierownica jest w standardzie pokryta mieszanką czarnej skóry nappa i mikrofibry DINAMICA, a w AMG GT R obręcz w całości wykończono mikrofibrą DINAMICA. Kierownica AMG dostępna jest również z obszyciem czarną skórą nappa połączonymz elementami ozdobnymi wzorowanymi na lakierze fortepianowym lub pokryciem mikrofibrą DINAMICA z błyszczącymi elementami z włókien węglowych.

Zintegrowane panele dotykowe na kierownicy mogą służyć do obsługi funkcji cyfrowego panelu wskaźników oraz systemu inforozrywki za pośrednictwem poprzecznych i wzdłużnych ruchów opuszków palców. Zestaw instrumentów na lewym ramieniu odpowiada za sterowanie aktywnym asystentem odległości DISTRONIC i tempomatem, a ten z prawej – obsługą głosową, telefonem, systemem audio oraz innymi funkcjami multimediów.

Wszystkie dwudrzwiowe modele AMG GT są standardowo wyposażonew nowe instrumenty na kierownicy, w tym okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem pod prawym ramieniem oraz dwa pionowe przyciskiz ekranami pod lewym ramieniem. Kontroler pozwala na zmianę programu jazdy AMG – wybrane ustawienie pojawia się na zintegrowanym kolorowym wyświetlaczu LCD. Dwa konfigurowalne klawisze z ekranami oraz dodatkowe przyciski po lewej stronie kierownicy zapewniają bezpośredni dostępdo dodatkowych funkcji AMG. W rezultacie kierowca może w pełni skupić się na dynamice jazdy, bez konieczności odrywania dłoni od kierownicy. Przypisane funkcje są przedstawione na wyświetlaczach w postaci prostych ikon – aby aktywować którąś z nich, wystarczy jeden ruch palca.

Rejestrator danych do użytku na torze wyścigowym: AMG TRACK PACE

Aplikacja AMG TRACK PACE, która niczym wirtualny inżynier wyścigowy rejestruje dane podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych, oferuje teraz znacznie szerszy zakres funkcji o większej precyzji działania. Stanowi ona standardowy element systemu informacyjno-rozrywkowego COMAND Online. Po uruchomieniu aplikacja 10 razy na sekundę rejestruje ponad80 parametrów pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie) i podaje m.in. czasy okrążeń i przejazdów sektorów oraz różnice względem czasu odniesienia. Jako, że określone elementy interfejsu mają kolor zielony bądź czerwony, kierowca może kątem oka, bez potrzeby odczytywania szczegółowych wyników, sprawdzić, czy zanotował lepszy, czy gorszy czas. Po sesji jazdy torowej może przeanalizować swoje osiągnięcia i na tej podstawie doskonalić technikę jazdy. Poza tym aplikacja mierzy i zapisuje wartości przyspieszeń oraz opóźnień (np. 0-100 km/h, 1/4 mili, 100-0 km/h). Dzięki wykorzystaniu nowego, precyzyjnego algorytmu określania położenia pojazdu AMG TRACK PACE wykrywa nawet, kiedy tor jazdy jest omijany lub skracany.Oprócz danych GPS pod uwagę bierze informacje z czujników pojazdu (przyspieszenie, żyroskop, kąt skrętu, prędkości kół).

Dane z aplikacji pojawiają się na ekranie multimediów i na cyfrowym panelu wskaźników. W bazie zapisane są przebiegi znanych torów wyścigowych,np. Nürburgringu czy Spa-Francorchamps. Co więcej, kierowca może wgrywać do aplikacji własne obiekty.

Wygląd zewnętrzny: zaakcentowane rodzinne „więzi” modeli AMG GT

Nowe, wysokowydajne reflektory LED stanowią dodatkowe zaakcentowanie rodzinnych „więzi” modeli AMG GT i zdradzają pokrewieństwo z AMG GT4-drzwiowym Coupé. Trójfunkcyjny, łukowaty łącznik świetlny przejmuje teraz funkcje świateł dziennych, pozycyjnych oraz kierunkowskazów.

Wielokomorowe reflektory z trzema osobnymi odbłyśnikami dla świateł mijania i drogowych nie tylko zapewniają optymalne oświetlenie drogi, ale przy okazji nadają AMG GT sportowy, dynamiczny wkład – a czarne tło dodatkowo zwiększa ich optyczną głębię. Także światło tylnych lamp diodowych z uwagi na ciemne tło wyróżnia się podkreślonym efektem 3D.

Z tyłu uwagę zwraca nowe wzornictwo tylnego zderzaka z czarną wkładką dyfuzora, przeprojektowaną w modelach AMG GT, AMG GT Soraz AMG GT C. Przestylizowano również kształt rur wydechowych – aktualnie ich wygląd nawiązuje do tych w AMG GT 4-drzwiowym Coupé.AMG GT ma teraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego, a warianty AMG GT S oraz AMG GT C – trapezowe. Design tylnego pasa AMG GT R zachował swój wyrazisty styl, z dużą rurą umieszczoną pośrodku oraz dwiema dodatkowymi, „zatopionymi” w dyfuzorze po bokach.

W ramach aktualizacji AMG GT oraz AMG GT S otrzymują nową dolną tylną osłonę z „ziarnistym” wykończeniem, która dodatkowo podkreśla ich dynamiczne wzornictwo, podobnie jak opcjonalny pakiet elementów zewnętrznych.

Na życzenie odmiany AMG GT oraz AMG GT S oferowane są z nowymi obręczami z lekkich stopów w kolorze czarnym, z polerowanym wykończeniem. Lista opcji AMG GT, AMG GT S i AMG GT C obejmuje także nowe 10-ramienne kute felgi w kolorze tytanowej szarości (z polerowanym wykończeniem) lub czarnym (z polerowanym rantem).

Kolejna nowość to opcjonalny asystent parkowania PARKTRONIC z kamerą cofania oraz kamerą z przodu, zapewniający dodatkową wygodę podczas manewrowania. Kolejnym symbolem rodzinnych więzi jest nowy, metaliczny odcień lakieru – błękit brylantu, który zostanie wprowadzony również do oferty AMG GT 4-drzwiowego Coupé. Lista opcji wzbogaciła się takżeo dwukolorową tapicerkę ze skóry nappa w konfiguracji kolorystycznej srebrna perła/czarny.


Reklama