Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Ford S Max jako hybryda już w ofercie handlowej

dokument
pobierz +

Nowy Ford S-MAX Hybrid to samochód sportowo-użytkowy który wspiera aktywny styl życia, a dodatkowo wspiera ekologię. Emisja CO2 jest w tym modelu o ponad 10 procent mniejsza w porównaniu z silnikiem Diesla...

Klienci europejscy mogą już zamawiać zelektryfikowany samochód sportowo-użytkowy – nowego Forda S-MAX Hybrid, oferującego siedem miejsc oraz wyrafinowany, oszczędny, w pełni hybrydowy układ napędowy.

 

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych możliwe było wprowadzenie do oferty oszczędnego, benzynowo-elektrycznego układu napędowego w eleganckim i wszechstronnym nadwoziu S-MAXa, bez uszczerbku dla przestrzeni, elastyczności lub wyjątkowych sportowych wrażeń z jazdy. Nowy S-MAX Hybrid obniża także emisję CO2 o ponad 10 proc. (WLTP) w porównaniu ze swoim odpowiednikiem z silnikiem Diesla EcoBlue.1

Połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji, umożliwia łatwe użytkowanie samochodu aktywnym rodzinom, którym zależy na ograniczeniu emisji CO2 i jednoczesnym cieszeniu się relaksującymi podróżami. Energia elektryczna jest wykorzystywana w inteligentny sposób, aby – zależnie od sytuacji – obniżyć zużycie paliwa silnika benzynowego lub dla zapewnienia na krótkich dystansach cichej, bezemisyjnej jazdy na napędzie elektrycznym.

Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu ładowania regeneracyjnego, działającego podczas hamowania lub jazdy wybiegiem. Użytkownik nie musi korzystać z zewnętrznego źródła zasilania, bo S-MAX Hybrid został zaprojektowany tak, by idealnie dopasować się do potrzeb rodziny – zawsze jest gotów dostarczyć wrażeń z jazdy charakterystycznych dla napędu elektrycznego, niezależnie od nieprzewidywalnych scenariuszy.

S-MAX Hybrid wciąż łączy sportową stylistykę zewnętrzną z funkcjonalnością i elastycznością kształtowania przedziału pasażerskiego. Łatwe konfigurowanie przestrzeni ładunkowej i siedzeń pozwala na wykorzystanie do 2200 l pojemności za pierwszym rzędem siedzeń. 2 Podczas rekreacyjnych wyjazdów przydatna może okazać się zdolność holowania przyczep o masie od 1560 do 1750 kg, w zależności od wersji.3

– S-MAX to oryginalny samochód dla sportowo aktywnych użytkowników, który będzie bardziej przyciągał nowe pokolenie klientów, dając możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym – powiedział Roelant de Waard, dyrektor generalny Ford of Europe ds. pojazdów osobowych. – Innowacje, idealnie dopasowane do potrzeb rodzin – od sportowych wrażeń z jazdy, po składane na płasko za naciśnięciem przycisku siedzenia – zawsze były dużą częścią wizerunku modelu S-MAX. To sprawia, że wydajny i wyrafinowany, nowy hybrydowy układ napędowy stał się naturalnym dodatkiem do naszej oferty – dodał de Waard.

inf Ford


Reklama