Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Nissan wprowadza modele z technologią e-POWER do Europy

Nissan zaprezentował koncepcyjnego crossovera IMQ, wyposażonego w wielokrotnie nagradzany układ e-POWER, oraz ogłosił plan wprowadzenia technologii zelektryfikowanego zespołu napędowego w Europie.

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Roel de Vries, wiceprezes firmy Nissan, ogłosił, że technologia ta zadebiutuje na rynku europejskim do 2022 roku.

Układ e-POWER cieszy się dużą popularnością wśród konsumentów w Japonii, gdzie przyczynił się do uzyskania przez Nissana Note statusu najlepiej sprzedającego się samochodu. Łącząc stuprocentowy napęd elektryczny z silnikiem benzynowym, który ładuje akumulator, pojazdy z technologią e-POWER zapewniają użytkownikom natychmiastowe, płynne przyspieszenie i oszczędność paliwa.

Wprowadzenie tej technologii do Europy ugruntuje wiodącą rolę marki Nissan w segmencie pojazdów zelektryfikowanych w tym regionie, gdzie Nissan LEAF już teraz jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym.

Wykorzystując sukces modelu LEAF, układ e-POWER zostanie wprowadzony wraz z szeregiem nowych technologii do najpopularniejszych modeli Nissana w Europie w ciągu najbliższych trzech lat. Do 2022 roku sprzedaż zelektryfikowanych modeli Nissana ma wzrosnąć pięciokrotnie, a do końca owego roku podwoić średnią rynkową.

" Nissan jest światowym liderem w dziedzinie pojazdów elektrycznych produkowanych na masową skalę, a w pełni zelektryfikowana Europa już teraz jest w zasięgu naszego wzroku ", powiedział Roel de Vries, wiceprezes ds. korporacyjnych Nissan Motor Company. " Wraz z pojawieniem się technologii e-POWER na europejskich drogach w ciągu najbliższych dwóch lat, korzyści płynące z realizacji idei inteligentnej mobilności Nissana będą dostępne dla większej liczby klientów, co przyczyni się do budowania lepszego świata ".

Model IMQ, zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie, to mnóstwo zaawansowanych technologii zamkniętych w ciekawej stylistycznie formie. Ponadto pojazd jest wyposażony układ e-POWER z napędem na cztery koła. Pojazd ten odzwierciedla pionierską i wiodącą rolę marki Nissan w segmencie crossoverów – jego wyrazisty wygląd przesuwa granice tego, jak może się prezentować europejski crossover.

Układ e-POWER składa się z silnika benzynowego z generatorem mocy, przemiennika, akumulatora i silnika elektrycznego. Wykorzystywany wyłącznie do ładowania akumulatora o wysokiej mocy silnik benzynowy pracuje zawsze z optymalną prędkością. Dzięki temu zapewnia oszczędność paliwa i niski poziom emisji w porównaniu z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.

Technologia e-POWER jest obecnie dostępna w modelach Note i Serena w Japonii. Ponad 70% sprzedawanych egzemplarzy modelu Note i prawie połowa egzemplarzy modelu Serena w tym kraju to wersje z układem e-POWER.

Wiodącą pozycję Nissana w segmencie pojazdów zelektryfikowanych podkreśla przekazana dziś informacja o tym, że w 100% elektryczny Nissan LEAF osiągnął całkowitą globalną sprzedaż na poziomie 400 000 egzemplarzy – ugruntowując pozycję najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie. Od 6 marca konsumenci będą mogli składać zamówienia na model Nissan LEAF e+ z nowym akumulatorem o większej pojemności, za pośrednictwem europejskich stron internetowych Nissana.

Ponad 3000 klientów zamówiło już model LEAF z 62-kilowatowym akumulatorem w ciągu zaledwie miesiąca od jego światowej premiery.

Ciekawa propozycja została niedawno przedstawiona przez Nissan Energy. Jeszcze w tym roku na rynek wejdzie Nissan Energy ROAM – odporny na warunki atmosferyczne przenośny moduł zasilający. Moduł ROAM wykorzystuje ogniwa ze zużytych akumulatorów z modelu LEAF, dostarczając 700 Wh pojemności i 1 kW mocy.



Reklama