Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Honda - do 2025 roku 100% europejskiej oferty koncernu to pojazdy elektryczne

dokument
pobierz +

W Genewie Honda ogłosiła dalsze plany dotyczące elektryfikacji, zgodnie z którymi - do 2025 roku - chce przesunąć 100 procent swojej europejskiej sprzedaży na modele z napędami wykorzystującymi silniki elektryczne. Nowe, ambitne plany wywodzą się z przyjętych w 2017 roku założeń, według których do 2025 roku dwie trzecie sprzedawanych na świecie samochodów Hondy ma posiadać właśnie takie układy napędowe. Uplasuje to Hondę na czele globalnej elektryfikacji, co przyjęto jako część wizji na rok 2030.

Tom Gardner, wiceprezes Honda Motor Europe, powiedział podczas konferencji prasowej: „…od marca 2017 roku, kiedy złożyliśmy pierwszą obietnicę, zmiany w kierunku elektryfikacji nabrały szybkiego tempa. Wyzwania, jakie stawia ochrona środowiska, coraz mocniej napędzają popyt na czystsze rozwiązania w dziedzinie transportu. Rozwój nowych technologii jest nieubłagany, a ludzie zaczynają zmieniać swoje spojrzenie na samochód.”

[caption id="attachment_58157" align="aligncenter" width="819"]

“HONDA E PROTOTYPE” WORLD PREMIERE AT GENEVA INTERNATIONAL MOTORSHOW 2019[/caption]

Premiera Hondy e Prototype

Kolejnym dowodem na ambicje Hondy odnośnie rozwoju elektrycznych systemów napędowych jest model Honda e Prototype. Pokazany po raz pierwszy w Genewie model zapowiada pierwszy całkowicie elektryczny seryjny samochód Hondy, jaki będzie oferowany na rynku europejskim. Jako pojazd miejski, e Prototype oferuje konkurencyjny zasięg – do 200 km oraz funkcję „szybkiego ładowania”, zapewniającą 80% pojemności baterii w zaledwie 30 minut. Wyposażony w napęd na tylne koła, reprezentuje on charakterystyczną dla Hondy sportową dynamikę jazdy. Wersja produkcyjna Hondy e Prototype zostanie pokazana jeszcze w tym roku. Klienci już teraz mogą się zapoznać z informacjami na temat modelu na stronie internetowej Hondy, a na początku lata będą mogli składać zamówienia i dokonać rezerwacji samochodu na wybranych rynkach europejskich. Do dziś 15 000 osób zdeklarowało zainteresowanie modelem Honda e Prototype.

[caption id="attachment_58169" align="aligncenter" width="862"]

Honda e Prototype at Geneva International Motorshow[/caption]

Kontynuowany będzie dalszy rozwój zaawansowanej techniki hybrydowej

Na początku 2019 r. Honda z powodzeniem wprowadziła na rynek całkowicie nową hybrydową wersję modelu CR-V, w której zastosowano dwusilnikową odmianę zaawansowanego systemu hybrydowego i-MMD. Honda spodziewa się, że nowoczesnee systemy hybrydowe odegrają kluczową rolę w osiągnięciu celu – 100-procentowej elektryfikacji oferty sprzedażowej do 2025 roku.

[caption id="attachment_58179" align="aligncenter" width="800"]

Honda e Prototype at Geneva International Motorshow[/caption]

Honda opracuje system zarządzanie energią przewidziany na rynki Europy

Honda skorzystała z okazji podczas konferencji prasowej w Genewie, aby podzielić się i szczegółami dotyczącymi rozwoju rozwiązań w zakresie zarządzania energią. Zapowiadany system opiera się na koncepcji dwukierunkowego ładowania za pośrednictwem urządzenia Power Manager, zaprezentowanej po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2017 roku.

Honda zamierza stworzyć gamę produktów i usług zarządzania energią, oferując kompleksowe rozwiązanie zarówno dla klientów dysponujących samochodami elektrycznymi EV, jak i dla operatorów usług energetycznych w Europie.

Tom Gardner powiedział: „To ważny krok dla Hondy. Naszym celem jest dostarczanie rynkowych innowacji poprzez uruchomienie usług energetycznych, które stanowić będą dodatkową wartość dla operatorów systemów elektroenergetycznych i właścicieli elektrycznych pojazdów”.

Honda współpracuje z firmą EVTEC nad dalszym rozwojem technologii dwukierunkowego ładowania i urządzeniem Honda Power Manager (kompatybilnym z pojazdami zasilanymi z akumulatorów, takimi jak Honda e Prototype) i planuje zaoferowanie komercyjnej wersji systemu w najbliższych latach.

[caption id="attachment_58170" align="aligncenter" width="805"]

Honda e Prototype at Geneva International Motorshow[/caption]

Honda ogłosiła również zawarcie umów z dwoma zewnętrznymi partnerami:

- Moixa, to firma specjalizująca się w technologii "agregatora zasobów", umożliwiającej klientom kontrolę i wykorzystanie energii zgromadzonej w akumulatorach samochodu elektrycznego EV

- Ubitricity, to wiodący dostawca rozwiązań do ładowania akumulatorów, w tym innowacyjnego podejścia do ich ładowania na ulicach w obszarach miejskich

Następnym krokiem jest rozpoczęcie studiów wykonalności opracowywanych rozwiązań, co będzie miało miejsce w Londynie w Wielkiej Brytanii i w Offenbach w Niemczech. O dalszych postępach prac Honda ma nadzieję poinformować jeszcze w tym roku.


Reklama