Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

MINI z silnikiem o mocy 300 KM

dokument
pobierz +

Brytyjska marka premium zapowiada nową wersję ekstremalnie sportowego małego samochodu, która ukaże się w 2020 roku – 4-cylindrowy silnik turbo o mocy ponad 220 kW (300 KM) oraz rozwiązania z motorsportu spod znaku John Cooper Works zapowiadają zupełnie nowy wymiar osiągów i frajdy z jazdy.

Skrót GP w połączeniu z MINI regularnie wzbudza zainteresowanie entuzjastów szybkiej jazdy i fanów brytyjskiej marki premium. W tym kontekście zawsze pojawia się też nazwa John Cooper Works więc zapowiedź tego wyjątkowego modelu budzi ekscytację. To zrozumiałe: w przyszłym roku nowe MINI John Cooper Works GP ruszy na podbój dróg na całym świecie – oraz serc i umysłów odbiorców ceniących sobie nieprzeciętne osiągi. Nowa edycja topowego modelu jest napędzana 4-cylindrowym silnikiem o mocy ponad 220 kW (300 KM), wyposażonym w technologię MINI TwinPower Turbo i jest zdecydowanie najszybszym i najmocniejszym MINI, jakie zostało dopuszczone do ruchu drogowego. Równie szybko trzeba będzie się na nie decydować: nowe MINI John Cooper Works GP wyprodukowane zostanie w limitowanej edycji liczącej zaledwie 3000 egzemplarzy.

Każdy, kto będzie miał szansę zająć miejsce w jednym z tych ekskluzywnych, niezwykle atletycznych samochodów, może liczyć na niesamowitą frajdę z jazdy i bezkompromisowy wyścigowy klimat. Tak brzmiała obietnica złożona na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2017 r., kiedy po raz pierwszy zaprezentowano MINI John Cooper Works GP Concept o mocnym, emocjonującym wyglądzie. Duże zderzaki, charakterystyczny spojler dachowy i szerokie zastosowanie lekkich materiałów nie pozostawiały wątpliwości co do sportowych ambicji tego modelu studyjnego.

Przygotowanie seryjnej produkcji nowego MINI John Cooper Works GP wchodzi obecnie w decydującą fazę - na tor wyścigowy, gdzie w ciągu najbliższych kilku miesięcy mają być przeprowadzone testy całego pojazdu. Bazujące na tradycjach John Cooper Works zawieszenie opracowane specjalnie dla tego modelu będzie precyzyjnie dostosowane do bardzo wysokiej mocy nowego silnika. Rygorystycznie zdefiniowane właściwości aerodynamiczne i zoptymalizowana masa idą w parze z technologią napędu i zawieszenia, tworząc optymalny pakiet zapewniający fenomenalne osiągi.

Odpowiednie zastosowanie technologii i fachowej wiedzy z motorsportu stanowi podstawę do bicia nowych rekordów w walce z czasem. Punktem odniesienia jest tu topowy model ostatniej generacji MINI. Czas okrążenia na Pętli Północnej Nürburgring osiągnięty przez poprzednika nowego MINI John Cooper Works GP wynosił 8:23 – to lepszy wynik niż w przypadku wielu samochodów sportowych z wyższych segmentów. W rękach projektanta Formuły 1 Johna Coopera klasyczne Mini stało się małą, ale szybką maszyną wyścigową, która regularnie pokonywała mocnych zawodników w ich własnej dyscyplinie, co pokazały choćby trzy zwycięstwa w rajdzie Monte Carlo.

Nowe MINI John Cooper Works GP bazujące na zasadzie wykorzystania sportowych genów MINI w celu stworzenia doskonałej maszyny wyścigowej jest doskonałym przykładem realizacji tej koncepcji. Jego poprzednik został wyprodukowany w limitowanej edycji 2000 egzemplarzy, podobnie jak MINI Cooper S z zestawem John Cooper Works GP Kit, które pojawiło się w 2006 roku. Oba modele są teraz bardzo pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi. Miłośnicy marek MINI i John Cooper Works z niecierpliwością czekają już na nowy model.

“Najszybsze MINI w historii naszej marki – mające już 60 lat – jest wyrazem czystej wyścigowej pasji”, mówi Thomas Giuliani, wiceprezes ds. produktów i premier. „Jesteśmy świadomi ogromnej fascynacji, jaką budzi MINI John Cooper Works GP, nie tylko z euforycznych reakcji na model studyjny, ale również z dotychczasowych doświadczeń: każdy z jego poprzedników został całkowicie wyprzedany jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek.”


Reklama