Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Volkswagen Buggy wraca... i to w wersji elektrycznej!

dokument
pobierz +

V olkswagen ożywia legendę! Na początku marca koncern z Wolfsburga przedstawi pierwszą w pełni elektryczną wersję nowego Buggy – modelu nawiązującego do popularnych amerykańskich pojazdów plażowych. Studyjne auto skonstruowano w oparciu o modułową platformę MEB służącą do budowy pojazdów z napędem elektrycznym; pokazuje to jak bardzo uniwersalna jest ta platforma.

Buggy jest czymś więcej niż samochodem. Jest sposobem życia. Widać to również w nowym elektrycznym Buggy będącym nowoczesną, wolną od nawiązań w stylu retro, interpretacją klasycznego pojazdu. Nowy Buggy pokazuje przede wszystkim jak wiele emocji niosą ze sobą elektryczne samochody” – powiedział Klaus Bischoff, główny stylista marki Volkswagen.

Nowy model studyjny na platformie MEB jest dowodem na to, że platforma ta – stworzona do aut z wyłącznie elektrycznym napędem – może być wykorzystywana nie tylko do budowy modeli wielkoseryjnych. Modułowa płyta podwoziowa może, tak jak kiedyś podwozie Garbusa, służyć również do konstrukcji niepowtarzalnych modeli wytwarzanych w niewielkiej liczbie egzemplarzy.W pełni elektryczny Buggy nawiązuje do historycznych wzorów z Kalifornii. W przeszłości pojazdy te wykorzystywały podwozie Garbusa, dzisiaj równie uniwersalna okazuje się platforma podłogowa MEB. Pojazd będący współczesną interpretacją rasowego buggy, tak jak pierwowzór nie ma stałego dachu ani konwencjonalnych drzwi. W jego wyglądzie w oczy rzucają się ponadto odsłonięte koła z oponami do jazdy w terenie oraz szerokie progi.

Historia rekreacyjnych pojazdów z rozwiązaniami technicznymi Volkswagena jest długa i sięga od Garbusa Cabrio, poprzez pojazdy specjalne z nadwoziami stworzonymi np. przez firmy Hebmüller i Rometsch, aż po zupełnie otwarte wersje, jak Meyers-Manx Buggy. Wszystkie świadczą o tym, że przez całe lata istniały bardzo kreatywne, a nawet ekskluzywne pojazdy specjalne na bazie Garbusa. Do lat 80. na świecie powstało około 250.000 egzemplarzy pojazdów wytwarzanych w krótkich seriach oraz niepowtarzalnych unikatów.

Najnowszy unikat – studyjny elektryczny Buggy – będzie miał swoją premierę podczas 89. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca 2019 r.).

 


Reklama