Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Opel Ampera-e z zasięgiem ponad 500 kilometrów

Opel Ampera-e z zasięgiem ponad 500 kilometrów

Ten Opel jest po prostu elektryzujący: niemiecki producent samochodów wprowadza rewolucję w elektrycznej mobilności, prezentując zasilany z akumulatora elektryczny model Ampera‑e na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu. Przy zasięgu ponad 500 kilometrów (zasięg na akumulatorach, pomiar w teście NEDC w kilometrach: >500, dane wstępne) gwiazda paryskiej wystawy przewyższa swojego najbliższego rywala w segmencie o co najmniej 100 kilometrów.

„Wprowadzając na rynek nową Amperę‑e, kontynuujemy największą ofensywę modelową w historii naszej marki” — mówi dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Swoim imponującym zasięgiem Ampera‑e udowadnia, że elektryczna mobilność z powodzeniem może stać się elementem codziennej rzeczywistości, dając przy tym mnóstwo radości z jazdy”.

O ile nowy europejski cykl jazdy (NEDC) jest dobrą podstawą do porównań, o tyle nie odzwierciedla on realiów codziennej eksploatacji pojazdu. W praktyce zasięg zależy od wielu różnych czynników, takich jak rodzaj nawierzchni, warunki pogodowe, styl jazdy lub dodatkowe obciążenie. Dlatego firma Opel testowała Amperę‑e w warunkach zbliżonych do profilu prędkości określonego w światowej zharmonizowanej procedurze badania pojazdów lekkich (WLTP) (skrócona procedura testowa). Wyniki testów WLTP są bliższe rzeczywistym wartościom odnotowywanym przez użytkownika pojazdu. Również i w tym przypadku Opel Ampera‑e wypadł znakomicie: na podstawie testów przeprowadzonych w fazie prac nad pojazdem inżynierowie szacują, że zasięg w cyklu mieszanym mierzony według WLTP przekroczy 380 kilometrów. Oczywiście zasięg w codziennym użytkowaniu będzie się zmieniał w zależności od stylu jazdy kierowcy oraz czynników zewnętrznych.

Oprócz braku obaw o wyczerpany akumulator nawet w czasie dalekiej podróży Ampera‑e oferuje także przyspieszenie samochodu sportowego. Moc silnika elektrycznego odpowiada 150 kW/204 KM, co pozwala na dynamiczne ruszanie i sprawne włączanie się do ruchu na autostradzie — to dwa z głównych atutów Opla Ampery‑e. Ten kompaktowy samochód elektryczny przyspiesza od 0 do 50 km/h w ciągu zaledwie 3,2 sekundy. Dzięki przemyślanemu ulokowaniu akumulatora o pojemności 60 kWh w płycie podłogowej samochód oferuje przestronne wnętrze dla pięciu osób oraz bagażnik porównywalny z pięciodrzwiowym modelem klasy kompaktowej. Jak każdy Opel, Ampera‑e jest znakomicie wyposażona w opcje łączności, takie jak system OnStar i interfejs umożliwiający podłączenie smartfona.

„Ampera‑e nie jest ekologicznym luksusem, gadżetem ani tzw. drugim samochodem w rodzinie. Firma Opel udowodniła, że dzięki innowacyjnej technologii elektryczna mobilność może stać się dostępna dla znacznie szerszego grona odbiorców. Ampera-e demokratyzuje dostęp do samochodów elektrycznych” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel dr Karl‑Thomas Neumann.

inf/zd/ film OPEL

Zasoby powiązane


Reklama