Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

i30 Nowej Generacji - Gama układów napędowych

i30 Nowej Generacji - Gama układów napędowych

 
i30 Nowej Generacji może być napędzany różnymi małolitrażowymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem i wysokoprężnymi, które zapewniają dynamiczną i efektywną jazdę. Do wyboru są trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Klienci mogą wybrać między nowym czterocylindrowym silnikiem 1,4 T-GDI z turbodoładowaniem – po raz pierwszy w samochodzie Hyundaia – o mocy 140 KM, trzycylindrowym silnikiem 1,0 T-GDI z turbodoładowaniem o mocy 120 KM, czterocylindrowym silnikiem 1,4 MPI a czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l z turbodoładowaniem, który jest dostępny w trzech wariantach mocy: 95, 110 i 136 KM. Emisja CO2 zaczyna się już od 89 g CO2/km (wartości docelowe). Do silnika można dobrać sześciobiegową manualną skrzynię biegów (6MT) lub efektywną i szybko reagującą dwusprzęgłową skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach (7DCT).
Nowy 1,4 T-GDI – lekki, oszczędny i przyjemny w prowadzeniu
Czterocylindrowy benzynowy silnik 1353 cm3 z turbodoładowaniem jest znacznie lżejszy niż jego poprzednik, silnik Gamma 1,4 l. Masa podstawowa modułu została zmniejszona o 14 kg i to mimo lepszej efektywności i mocy, która wynosi 140 KM i 242 Nm.
Nowy silnik zawiera wysokociśnieniową turbinę wbudowaną w kolektorze wydechowym, aby zwiększyć jego efektywność działania. Dzięki zmienionemu położeniu i nowej konstrukcji turbosprężarki poprawie uległ czas reakcji przepustnicy i moment obrotowy w niskim zakresie obrotów. Paliwo jest teraz wtryskiwane bezpośrednio do cylindra, co przyśpiesza spalanie z korzyścią dla mocy i zużycia paliwa.
Nowy benzynowy silnik 1,4 l T-GDI z turbodoładowaniem jest oferowany z manualną skrzynią biegów 6MT lub działającą w pełni automatycznie skrzynią biegów 7DCT.
1.0 T-GDI – trzycylindrowy dynamizm
Silnik 1.0 T-GDI skonstruowany przez centrum techniczne Namyang z Korei we współpracy z europejskim centrum technicznym z Niemiec ma 120 KM i 170 NM oraz zapewnia idealną kombinację dynamiki i efektywności.
Turbosprężarka z elektronicznie sterowanym siłownikiem przepustnicy zmniejsza zużycie paliwa przez obniżenie strat w układzie pompy paliwa, a także poprawia reakcję przepustnicy i przebieg momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów. Silnik zawiera też wtryskiwacz GDI z sześcioma otworami pracujący pod wysokim ciśnieniem 200 bar, który zapewnia czyste spalanie, a także zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin.
Dla uzyskania jak najmniejszych rozmiarów silnika kolektor wydechowy został zintegrowany w głowicy silnika, w związku z czym może być skutecznie chłodzony przez układ chłodzenia głowicy silnika. Takie rozwiązanie umożliwia szybsze rozgrzanie katalizatora i w realnych warunkach wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji.
Silnik 1.0 T-GDI jest oferowany ze skrzynią biegów 6MT.
Silnik wysokoprężny 1,6 l z turbodoładowaniem: jeden silnik, trzy warianty mocy
Klientom szukającym samochodu z silnikiem wysokoprężnym Hyundai i30 Nowej Generacji jest oferowany z czterocylindrowym silnikiem 1,6 l z turbodoładowaniem o trzech wariantach mocy: „standardowej” 95 KM, „średniej” 110 KM i „wysokiej” 136 KM, która wytwarza maksymalny moment obrotowy 275 Nm. Do wersji średniej i wysokiej można wybrać skrzynię biegów 6MT lub 7DCT.
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach
Firma Hyundai Motor zaprezentowała swoją pierwszą dwusprzęgłową skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach w 2015 r. jako produkt łączący zalety automatycznych i manualnych skrzyń biegów. Skrzynia biegów 7DCT zmniejsza zużycie paliwa i ilość emisji CO2 nawet o 20% w porównaniu z konwencjonalną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, zapewniając zarazem nawet o 10% lepsze przyspieszenie.
Skrzynia biegów 7DCT składa się z dwóch suchych sprzęgieł, z których każde jest sterowane siłownikiem. Moc silnika jest przenoszona niezależnie na parzyste i nieparzyste przełożenia, dzięki czemu w każdej chwili można zmienić bieg, nie obniżając momentu obrotowego. Elektryczny napęd siłowników zwiększa prędkość reakcji, podczas gdy zewnętrzne tłumiki eliminują hałas, wibracje i szarpanie podczas jazdy.
 
inf/zdj HYUNDAI

Zasoby powiązane


Reklama