Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

Wrangler 4xe - możliwości terenowe

dokument
pobierz +

Dziedzictwo Jeepa Wranglera zawsze było definiowane przez jego legendarne możliwości terenowe. Wszystkie modele Jeepa Wranglera 4xe są wyposażone w zaawansowane systemy napędu 4x4 typu full-time aktywowane na żądanie: Selec-Trac w wersji Sahara 4xe i 80th Anniversary 4xe oraz Rock-Trac w wersji Rubicon 4xe, najbardziej nastawionej na jazdę terenową. Oba oferują cztery tryby pracy (plus tryb Neutral):

  • 2H (Two-Wheel Drive High Range) - napęd na tylne koła, do jazdy po drogach utwardzonych.
  • 4H AUTO (Full-Time Active On-Demand Four-wheel drive High range) - napęd Full-Time na cztery koła do jazdy w terenie lub na drogach utwardzonych.
  • 4H Part-Time (Part-Time Four-wheel drive High range) - napęd Part-Time na cztery koła do jazdy w terenie lub poza drogami utwardzonymi;
  • 4L (Four-wheel drive low-range) - napęd na cztery koła z przełożeniem redukcyjnym, do jazdy w terenie.

Po przełączeniu napędu na cztery koła z przełożeniem redukcyjnym (4L), dostępne są wszystkie tryby systemu E-Select Wranglera 4xe: Hybrid, Electric i eSave. Bezproblemowa integracja mocy elektrycznej z napędem 4x4 przenosi Wranglera 4xe na nowy poziom osiągów terenowych.

Miłośnicy jazdy off-roadowej przekonają się, że natychmiastowa dostępność momentu obrotowego silnika elektrycznego Wranglera 4xe zapewnia bardziej precyzyjną i kontrolowaną jazdę podczas wspinania się i pełzania, nie ma potrzeby zwiększania obrotów silnika, aby ruszyć kołami, minimalizuje to gwałtowne przeciążenie układu napędowego i maksymalizuje kontrolę prędkości.
Wszystko to przy zachowaniu najlepszych właściwości terenowych podkreślonych emblematem „Trail Rated” Wranglera, które, w zależności od wyposażenia, obejmują dwa zaawansowane systemy napędu 4x4 typu full time aktywowane na żądanie: Selec-Trac lub Rock Trac, osie Dana nowej generacji, elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok oraz elektroniczne rozłączany przedni stabilizator.

W trybie EV Wrangler 4xe porusza się lekko i cicho, oszczędzając paliwo i pozwalając pasażerom skupić się wyłącznie na widokach i dźwiękach natury.
Jeep Wrangler Sahara 4xe i 80th Anniversary 4xe są wyposażone w system Selec-Trac typu full-time aktywowany na żądanie z dwubiegową skrzynią rozdzielczą z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1 i przednie i tylne osie Dana 44. Intuicyjny system pozwala kierowcy na ustawienie go i zapomnienie o nim w każdym otoczeniu.

Standardowy tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok, zapewnia lepszą przyczepność i lepsze możliwości poruszania się w trudnych warunkach, jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.

Jeep Wrangler 4xe Rubicon jest wyposażony w system napędu Rock-Trac full-time z 2-biegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu reduktora 4:1, przednie i tylne osie Dana 44 nowej generacji oraz elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lok, by móc pokonywać najbardziej ekstremalne szlaki terenowe. Wrangler Rubicon 4xe ma ulepszony współczynnik pełzania 77,2: 1, co ułatwia mu pokonywanie każdej przeszkody.

Model Rubicon oferuje ponadto wyższy poziom artykulacji zawieszenia oraz skok kół, dzięki elektronicznie rozłączanemu stabilizatorowi poprzecznemu. System umożliwia odłączenie przedniego stabilizatora w celu zwiększenia skoku zawieszenia i lepszego pokonywania szczególnie trudnych przeszkód. Wszystkie te elementy wspólnie przyczyniają się do maksymalnej sprawności jazdy w terenie, z której znany jest Wrangler Rubicon.

Wrangler 4xe wyposażony jest w system kontroli prędkości Selec-Speed Control z funkcją Hill-ascent oraz Hill-descent Control. Dzięki temu kierowca może kontrolować prędkość samochodu podczas jazdy w górę i w dół za pomocą dźwigni zmiany biegów.

Jak każdy model Wranglera, wersja Wrangler 4xe ma emblemat Trail Rated, który potwierdza legendarne możliwości 4x4. Możliwości Trail Rated są wynikiem serii ekstremalnych testów przeprowadzonych w następujących obszarach: trakcja, głębokość brodzenia, zwrotność, artykulacja zawieszenia i prześwit.

Możliwości terenowe nowego Wranglera 4xe Trail Rated są gwarantowane dzięki specjalnemu wyposażeniu:

  • System Selec-Trac 4x4 z przełożeniem redukcyjnym 2.72:1 (standard w wersji Sahara 4xe i 80th Anniversary 4xe).
  • System Rock-Trac 4x4 z przełożeniem redukcyjnym 4:1 i elektroniczną blokadą przedniej i tylnej osi Tru-Lok (standard w wersji Rubicon 4xe).
  • Płyty osłonowe podwozia oraz zaczep holowniczy z tyłu.
  • Wzorcowe wartości kątów w swojej kategorii: kąt natarcia 36.6o, kąt rampowy 21.4o, kąt zejścia 31.8 o, prześwit 25.3 cm w wersji Rubicon 4xe,
  • 17-calowe koła off-road z 32-calowymi oponami Mud Terrain (Rubicon 4xe) oraz 18-calowe koła z oponami All Season (wersje Sahara 4xe i 80 th Anniversary 4xe).
  • Głębokość brodzenia 76 cm (30 cali).


  • inf JEEP


Reklama