Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

Najnowsza Honda NSX - Napęd

dokument
pobierz +

Zupełnie nowy model NSX łączy atuty samochodów sportowych z zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, co czyni go szczytowym osiągnięciem w konstrukcji supersamochodów. Auto cechuje bardzo sztywne i lekkie podwozie ze środkiem ciężkości umieszczonym możliwie nisko i blisko kierowcy. Oto jeden z projektów Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive Przełomowy Sport Hybrid SH-AWD, czyli system dynamicznego kierowania ruchem pojazdu przy wykorzystaniu sił napędowych, który zastosowano w najnowszym modelu NSX, jest wynikiem prac badawczo-rozwojowych trwających znacznie ponad dwie dekady. Kolejna generacja systemu kierowania ruchem pojazdu przy wykorzystaniu sił napędowych Honda stale doskonali swój system kierowania ruchem pojazdu przy wykorzystaniu sił napędowych, jednocześnie rozwijając nowe sposoby osiągania sportowych właściwości samochodu, jakimi pozostają lekkość konstrukcji, jej sztywność i potencjał zespołu napędowego. W całkowicie nowy system Sport Hybrid SH-AWD wstrzyknięto więcej mocy pochodzącej z silników elektrycznych, która jest przekazywana bardziej bezpośrednio na koła, a jednocześnie cały system przygotowano do zarządzania największą mocą silnika spalinowego, jaka kiedykolwiek została oddana pod kontrolę tego systemu. Zgodnie z koncepcją budowania supersamochodu wokół kierowcy, nowy NSX i jego system Sport Hybrid Super Handling zostały rzeczywiście zaprojektowane tak, aby punktem wyjścia był kierujący pojazdem. NSX zapewnia nową jakość sportowych doznań ze swoim prowadzeniem się "jak po szynach", a zastosowany system Super Handling został zoptymalizowany w celu zwiększenia satysfakcji z jazdy, poprzez zapewnienie natychmiastowej, intuicyjnej odpowiedzi na polecenia kierowcy. System Super Handling w nowym NSX doprowadzono do perfekcji. Silniki elektryczne pozwalają dynamicznie sterować momentem obrotowym nawet przy niskich prędkościach samochodu i niskich obrotach silnika spalinowego. Inżynierowie stworzyli przednie zawieszenie o geometrii podwójnych wahaczy, ale z dwoma dolnymi wahaczami, które pozwalają odizolować moment generowany przez przedni zespół dwóch silników elektrycznych (TMU) od kierownicy. Zapewnia to wymarzoną dla samochodu sportowego komunikację kierowcy z pojazdem, wzbogaconą wrażeniem jazdy „jak po szynach”, które jest wynikiem precyzyjnego kierowania momentu obrotowego pochodzącego z TMU. Przekładnia kierownicza o zmiennym przełożeniu stanowi kolejny element wzmacniający zaufanie kierowcy do samochodu, który oferuje mu dynamikę jazdy wyścigowego bolidu. Zespół napędowy Jak ogłoszono podczas 2015 North American International Auto Show w Detroit, nowy NSX będzie korzystał z zupełnie nowego zespołu napędowego skonstruowanego od podstaw. W jego sercu umieszczono całkowicie nowy, wzdłużnie montowany silnik twin-turbo V6, który sprzęgnięto z równie nową, opracowaną przez Hondę, 9-biegową przekładnią DCT połączoną z silnikiem elektrycznym, który przekazuje moment obrotowy bezpośrednio na półosie, celem uniknięcia strat mocy i uzyskania natychmiastowej reakcji tylnych kół. Nowy silnik o pojemności skokowej 3,5 litra wykorzystuje szczytowe osiągnięcia techniczne stosowane w jednostkach wyścigowych, dysponując jednocześnie bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz wtryskiem paliwa do kanałów dolotowych. Kąt rozwidlenia cylindrów wynoszący 75° i sucha miska olejowa pozwoliły zoptymalizować sztywność silnika i rozkład podzespołów modelu NSX. Dzięki temu silnik i inne podzespoły umieszczono maksymalnie nisko w podwoziu, co w rezultacie zapewniło najniższe w klasie położenie środka ciężkości. Umożliwiło to również optymalne rozlokowanie innych elementów w komorze silnikowej. Silnik z suchą miską olejową, to także lepsze osiągi pojazdu przy dużych siłach odśrodkowych występujących w czasie bardzo szybkiej jazdy po krętej drodze lub torze wyścigowym. Tylny silnik elektryczny przekazuje moment obrotowy bezpośrednio na półosie napędowe. 9-biegowa przekładnia DTC została zbudowana w układzie zapewniającym jej minimalną masę i rozmiary inf/zdjęcia/film - HONDA


Reklama