Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

Jeep Renegade - systemy napędu

dokument
pobierz +

Jeep Renegade oferuje możliwość wyboru dwóch innowacyjnych systemów napędowych - Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low - dla zapewnienia najlepszych w klasie możliwości 4x4 w każdych warunkach jazdy. Nowy model jest również pierwszym małym SUV-em posiadającym system odłączania napędu tylnej osi zapewniając oszczędność paliwa napędu 4x2 i natychmiastowo włączając napęd 4x4, gdy potrzebna jest przyczepność. Oba systemy 4x4 posiadają układ odłączenia napędu tylnej osi, który automatycznie i niezauważalnie przełącza się pomiędzy napędem 4x2 i 4x4 zapewniając ciągłe sterowanie momentem obrotowym i optymalną przyczepność, gdy jest to niezbędne, bez konieczności ingerencji kierowcy.


Jeep Active Drive

Uruchamiany przez innowacyjne jednostki przeniesienia mocy (PTU), Jeep Active Drive jest w pełni automatyczny i zapewnia bezproblemową pracę z napędem na cztery koła lub bez niego, przy każdej prędkości. System ten nie wymaga interwencji kierowcy, zapewnia korektę odchylenia w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia zachowanie zarówno w warunkach podsterowności jak i nadsterowności. Jeep Active Drive może dostarczyć do 2000 Nm dostępnego momentu obrotowego silnika na tylne koła, umożliwiając optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji. Z Mokre sprzęgło umieszczone w module tylnego napędu wykorzystuje własne algorytmy marki Jeep, aby zapewnić właściwy moment we wszelkich warunkach jazdy, w tym na nawierzchniach o niskiej trakcji, przy agresywnym ruszaniu i dynamicznej jeździe.


Jeep Active Drive Low

Jeep Active Drive Low rozszerza możliwości systemu Jeep Active Drive i zapewnia przełożenie 20:1 dla doskonałych parametrów 4x4 . System ten występuje w w wersjach wyposażonych w silnik benzynowy 2,4 litra oraz diesel 2,0 litra z dziewięciobiegową skrzynią biegów i zapewnia najlepsze w swojej klasie możliwości terenowe podczas ekstremalnej jazdy terenowej.

Blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego nastąpi automatycznie, gdy jest aktywny tryb Selec-Terrain "Rock", aby zmaksymalizować moment obrotowy na styku opon z nawierzchnią. Jeep Active Drive Low zapewnia także kontrolę zjazdu ze wzniesienia jako dodatek do 5 trybów Selec-Terrain w modelu Trailhawk.

Kontrola zjazdu ze wzniesienia pozwala na płynny i kontrolowany zjazd ze wzniesienia w nierównym lub śliskim terenie bez konieczności naciskania przez kierowcę pedału hamulca. Gdy jest ona włączona, pojazd będzie zjeżdżać na znacznych nachyleniach wykorzystując system hamowania ABS do sterowania prędkością każdego z kół aby zapewnić optymalne tempo i dynamikę.


Jeep System Selec-Terrain

Jeep Active Drive i Active Drive Low zawierają firmowy system kontroli trakcji Selec-Terrain. Selec-Terrain pozwala kierowcy na wybór ustawienia trybu drogowego lub terenowego dla optymalnej wydajności. Do wyboru jest pięć spersonalizowanych ustawień: tryby Auto, Snow, Sand i Mud, i wyłącznie w systemie Jeep Active Drive Low w modelu Trailhawk - tryb Rock. Aby zapewnić jeszcze większe możliwości terenowe jak na prawdziwym szlaku, Selec-Terrain zawiera system Selec-Speed Control z kontrolą zjazdu ze wzniesienia.


Za pomocą Selec-Terrain , kierowca może wybrać jeden z pięciu różnych programów, aby osiągnąć najlepsze wrażenia podczas jazdy w każdym terenie:


Auto (we wszystkich systemach 4x4 Jeep Active Drive/Selec-Terrain) - Tryb domyślny dostosowany do codziennej jazdy. W większości warunków drogowych (sucha nawierzchnia i temperatury powyżej zera), tryb Auto odłącza tylny napęd, aby zapewnić optymalne zużycie paliwa;

Snow (we wszystkich systemach 4x4 Jeep Active Drive/Selec-Terrain) - System przełącza się w dokładnie skalibrowany tryb 4WD, wyregulowany (dzięki sterowaniu podwoziem i skrzynią biegów), tak aby zminimalizować nadsterowność i zmaksymalizować przyczepność.

Mud (we wszystkich systemach 4x4 Jeep Active Dirve/Selec-Terrain) - System przełącza się w dokładnie skalibrowany tryb 4WD tak, aby zmaksymalizować przyczepność przy niskiej prędkości na śliskich, błotnistych nawierzchniach zapewniając dodatkową ochronę przed uślizgiem kół (poprzez odpowiednio dopasowane sterowanie podwoziem, mechanizmami różnicowymi i przełożeniami przekładni przystosowane do śliskich, błotnistych nawierzchni);

Sand (we wszystkich systemach 4x4 Jeep Active Drive /Selec-Terrain) - System przełącza się w dokładnie skalibrowany tryb 4WD tak, aby zmaksymalizować przyczepność przy niskiej prędkości na luźnej powierzchni pokrytej piaskiem poprzez zapewnienie dodatkowej ochrony przed uślizgiem kół (poprzez odpowiednio dopasowane sterowanie podwoziem, mechanizmami różnicowymi i przełożeniami przekładni przystosowane do piasku/luźnego podłoża);

Rock (w systemach Jeep Active Drive Low/Selec-Terrain 4x4) - System obejmuje niskie przełożenie układu 4WD. Ten tryb umożliwia uzyskanie „przełożenia" 20:1 i jest dostępny tylko w modelu Trailhawk
inf/zdjęcia/film - JEEP

Zasoby powiązane


Reklama