Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

MINI John Cooper Works Clubman – układ jezdny

MINI John Cooper Works Clubman – układ jezdny

Sportowy układ jezdny, sportowe hamulce Brembo, Servotronic i 18-calowe obręcze kół John Cooper Works ze stopów lekkich w standardzie.

Układ jezdny nowego MINI John Cooper Works Clubman dostosowany zarówno do koncepcji pojazdu jak i wysokiej mocy silnika zapewnia precyzyjne prowadzenie i zwinność na najwyższym poziomie. Najnowszy model John Cooper Works oferuje także oś przednią z jednoprzegubowymi kolumnami resorującymi i wielowahaczową oś tylną o specyficznej dla tego modelu sztywności, kinematyce i masie. W połączeniu z dużym rozstawem kół i osi oraz niskim środkiem ciężkości tworzy to idealne warunki dla gokartowych właściwości jezdnych.

Standardowy sportowy układ jezdny nowego MINI John Cooper Works Clubman ma też bardzo sztywne resorowanie i amortyzację. Dzięki sportowym hamulcom opracowanym specjalnie do modeli John Cooper Works nie tylko przyspieszenie odpowiada sportowemu charakterowi tego auta. Czterotłoczkowe hamulce tarczowe z nieruchomymi zaciskami produkcji Brembo gwarantują niezmiennie wysoką skuteczność hamowania również przy intensywnym obciążeniu na torze wyścigowym. Zaciski hamulcowe są lakierowane na czerwono i mają logo John Cooper Works. Ponadto wyposażenie standardowe obejmuje oferowane wyłącznie w MINI John Cooper Works Clubman 18-calowe obręcze kół John Cooper Works ze stopów lekkich Black Grip Spoke. Opcjonalnie oferowane są obręcze kół John Cooper Works ze stopów lekkich w srebrnej wersji Grip Spoke w rozmiarze 18 cali oraz obręcze Course Spoke 2-tone w rozmiarze 19 cali.

 

Do wyboru wyścigowa lub komfortowa konfiguracja: standardowe MINI Drving Modes oraz opcjonalna dynamiczna kontrola amortyzatorów.

Standardowa dynamiczna kontrola stabilności (DSC) obejmuje funkcję dynamicznej kontroli trakcji (DTC), elektronicznej blokady przedniego mechanizmu różnicowego Electronic Differential Lock Control (EDLC) oraz Performance Control, która umożliwia większą dynamikę pokonywania zakrętów. Elektromechaniczny układ kierowniczy obejmuje standardowo wspomaganie kierownicy Servotronic zależnie od prędkości jazdy gwarantujące maksymalną precyzję przy szybkim pokonywaniu zakrętów i komfortowe manewry przy niewielkich prędkościach.

Opcjonalnie dostępna jest dynamiczna kontrola amortyzatorów. Oferuje ona dwie konfiguracje elektronicznie sterowanych amortyzatorów wybierane przez MINI Driving Modes. Tryb Sport oferuje ustawienie zorientowane na bardzo dynamiczną jazdę. W trybie MID oraz GREEN charakterystyka amortyzatorów sprzyja komfortowi jazdy. MINI Driving Modes wybierane pokrętłem obok dźwigni biegów wpływają oprócz tego na charakterystykę pedału gazu i układu kierowniczego, na brzmienie silnika i charakterystykę pracy 8-stopniowej sportowej skrzyni Steptronic.

Inf/zdj MINI

Zasoby powiązane


Reklama