Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

Mercedes-AMG GT Roadster i Mercedes-AMG GT C Roadster - TECHNIKA

Mercedes-AMG GT Roadster i Mercedes-AMG GT C Roadster - TECHNIKA

Wprost ze świata motorsportu: sportowe zawieszenie AMG

Również sportowe zawieszenie nowych roadsterów AMG to ukłon w stronę wyścigowego dziedzictwa Mercedes-AMG. W celu ograniczenia masy nieresorowanej wahacze, zwrotnice i piasty przedniej i tylnej osi wykonano z kutego aluminium. W architekturze zawieszenia zastosowano podwójne wahacze poprzeczne. Osiągnięta precyzja prowadzenia kół zapewnia wysokie prędkości w zakrętach i daje kierowcy optymalne, bardzo dokładnie informacje zwrotne - aż do granic bezpieczeństwa.

Jeszcze większa zwinność: aktywna tylna oś skrętna AMG GT R

Mercedes-AMG GT C Roadster wyróżnia się jeszcze większą wrażliwością i precyzją sterowania - standardowo otrzymuje znaną już z AMG GT R skrętną tylną oś. Układ ten perfekcyjnie łączy zwinność i stabilność, czyli cechy zazwyczaj sprzeczne.

Do prędkości 100 km/h tylne koła skręcane są w kierunku przeciwnym co przednie. W rezultacie Mercedes-AMG GT C Roadster znacznie zwinnej „układa się” w zakręcie, zapewnia większą przyjemność z jazdy i jest łatwiejszy w prowadzeniu. Dodatkowo, podczas manewrowania kierowca korzysta z mniejszej średnicy zawracania.

Po przekroczeniu prędkości 100 km/h tylne koła AMG GT C Roadstera obracają się w tę samą stronę co przednie. Zwiększa to stabilność prowadzenia, a jednocześnie sprawia, że podczas zmiany kierunku znacznie szybciej narastają siły boczne na tylnej osi - a to przekłada się na szybsze reakcje na ruchy kierownicą. Kierowca może docenić też wysoki poziom przyczepności i stabilności w trakcie nagłych zmian kierunku jazdy, gdy nie musi borykać się z nerwowymi reakcjami tylnych kół.


Standardowa blokada tylnego dyferencjału

Seryjna specyfikacja AMG GT C Roadstera obejmuje elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału tylnej osi (w AMG GT Roadsterze blokada jest mechaniczna), zintegrowaną z kompaktową obudową przekładni. Jej wrażliwość i błyskawiczne reakcje windują fizyczne limity prowadzenia na nowy poziom. Blokada nie tylko zwiększa przyczepność napędzanych kół, ale pozwala też rozwijać wyższe prędkości w zakrętach.

inf/zdj MERCEDES

Zasoby powiązane


Reklama