Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

Mercedes SL: zawieszenie ABC po raz pierwszy z funkcją pochylania w zakrętach (Curve)

dokument
pobierz +

Standardowo SL jest oferowany z zawieszeniem ze stalowymi sprężynami i bezstopniową regulacją amortyzatorów. Linia AMG ma obniżony o 10 mm prześwit oraz twardsze sprężyny i stabilizatory. Kierowca może powierzyć zestrojenie zawieszenia elektronice, wybierając jeden z trybów jazdy DYNAMIC SELECT - od komfortowego do ekstremalnie sportowego.

Charakterystyka poszczególnych trybów układu napędowego:

· Eco (E): oszczędna jazda z funkcją „żeglowania”

· Comfort (C): komfortowe ustawienie na długie podróże i zniszczone nawierzchnie

· Sport (S): dynamiczny styl jazdy

· Sport Plus (S+): ekstremalnie sportowe ustawienie przeznaczone do jazdy po dobrej jakości nawierzchniach

· Individual (I): pozwala kierowcy osobno konfigurować ustawienia poszczególnych parametrów

Alternatywą jest zawieszenie Active Body Control (ABC) z funkcją pochylania w zakrętach. ABC ogranicza ruchy nadwozia przy ruszaniu, hamowaniu i na łukach. Zależnie od warunków na drodze siłowniki hydrauliczne (nurnikowe) przy kolumnach resorujących regulują przepływ oleju i zmieniają ich charakterystykę, dzięki czemu stabilizatory przedniej i tylnej osi stają się zbędne. Amortyzatory mają tu za zadanie jedynie ograniczać wibracje kół - mogą mieć więc komfortowe zestrojenie bez uszczerbku na precyzji prowadzenia. Ponadto, prześwit pojazdu pozostaje niezmienny. Przy wyższych prędkościach SL samoczynnie obniża się o 13 mm z myślą o lepszej wydajności aerodynamicznej. I odwrotnie, za naciśnięciem przycisku pojazd można podnieść o 50 mm, np. w celu pokonania głębokiej wyrwy.

Uzupełnieniem zawieszenia ABC jest funkcja pochylania w zakrętach, która pochyla nadwozie na łukach w zakresie prędkości od 15 do 180 km/h - maksymalnie o 2,65 stopnia. Można ją aktywować za pomocą systemu DYNAMIC SELECT (pozycja Curve). Funkcja ta odczuwalnie ogranicza skutki działania przyspieszenia poprzecznego na podróżujących.

Tryby systemu DYNAMIC SELECT w połączeniu z zawieszeniem ABC:

· Curve (CV): zwiększa komfort jazdy

· Comfort (C): komfortowe ustawienie na długie podróże i zniszczone nawierzchnie

· Sport (S): dynamiczny styl jazdy

· Sport Plus (S+): ekstremalnie sportowe ustawienie przeznaczone do jazdy po dobrej jakości nawierzchniach

· Individual (I): pozwala kierowcy osobno konfigurować ustawienia poszczególnych parametrów

inf/zdjęcia/filmy MERCEDES


Reklama