Reklama

Elektronika - Komfort - elektroniczne dodatki zwiększające komfort użytkowania

NOWY HYUNDAI i3 - Elektroniczni pomocnicy

NOWY HYUNDAI i3 - Elektroniczni pomocnicy

Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) z wykrywaniem pieszych
i30 jest również wyposażony w AEB z systemem ostrzegania przed kolizją z wykrywaniem pieszych, czyli w zaawansowaną funkcję ostrzegania kierowcy o konieczności nagłego hamowania. W sytuacji zagrożenia system może również hamować automatycznie. Wykorzystujący radar przedni i kamery system AEB, działa w trzech fazach. Najpierw ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a następnie dozuje siłę hamowania zależnie od poziomu zagrożenia i maksymalnie ją zwiększa aby uniknąć kolizji, lub zminimalizować jej skutki, jeśli jest nieunikniona. System uaktywnia się w przypadku wykrycia pojazdu lub pieszego przed samochodem podczas jazdy z prędkością powyżej 10 km/h.

Kontrola poziomu uwagi kierowcy (DAA)
Po raz pierwszy raz samochód Hyundaia został wyposażony w funkcję kontroli poziomu uwagi kierowcy, która na podstawie wzorców zachowania monitoruje jego czynności np. zmęczenie oraz zapobiega potencjalnym wypadkom. System analizuje pewne parametry, jak np. kąt skrętu kierownicy, moment obrotowy kierownicy, położenie pojazdu na pasie ruchu i czas jazdy. Ponadto kierowca może wyregulować pewne ustawienia, które decydują o czułości systemu. Jeśli system wykryje cechy wskazujące na nieuważną jazdę, rozlega się sygnał akustyczny, a na panelu tablicy wskaźników wyświetlany jest odpowiedni komunikat.

Aktywny tempomat (ASCC)
Wykorzystujący przednie czujniki radarowe system ASCC umożliwia automatyczne utrzymywanie ustawionej prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu bez potrzeby naciskania pedału przyspieszenia lub hamulca. System działa przy prędkości od 0 do 180km/h.

System monitorowania martwego pola (BSD)
System monitorowania martwego pola (BSD) z asystentem pasa ruchu monitoruje obszar z tyłu pojazdu, także przy użyciu radaru. W razie wykrycia innego pojazdu zapalają się lampki ostrzegawcze w zewnętrznych lusterkach. Jeśli kierowca włączy wtedy kierunkowskaz, emitowany jest sygnał akustyczny. Dotyczy to również sytuacji, w której podczas zmieniania pasa ruchu zostanie wykryty inny pojazd.

System ostrzegania o ruchu porzecznym (RCTA)
Wykorzystujący te same czujniki co BSD, system RCTA zmniejsza ryzyko zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności. RCTA monitoruje przy użyciu radaru obszar w promieniu 180 stopni za samochodem i ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo o nadjeżdżających pojazdach.

System utrzymywania pasa ruchu (LKAS)
System LKAS ostrzega kierowcę przed niebezpiecznymi manewrami przy prędkości powyżej 60 km//h, analizując położenie samochodu. LWDS emituje ostrzeżenie dźwiękowe przed niezamierzonym przekroczeniem białych, szarych lub niebieskich linii albo punktów odblaskowych rozdzielających pasy ruchu, zaś LKAS ostrzega kierowcę dźwiękowo i wizualnie, a w razie potrzeby koryguje tor jazdy i pomaga kierowcy wyjść z niebezpiecznej sytuacji.

Informacja o ograniczeniu prędkości (SLIF)
Funkcja SLIF rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości na podstawie obrazu z przedniej kamery i informacji z systemu nawigacyjnego oraz wyświetla ograniczenia prędkości w czasie rzeczywistym. Informacje są wyświetlane zarówno na wyświetlaczu systemu nawigacyjnego, jak i na zestawie wskaźników TFT.

Inteligentne światła drogowe (HBA)
W trybie automatycznym asystent HBA wykrywa samochody nadjeżdżające z przeciwka oraz jadące tym samym pasem ruchu i w razie potrzeby zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać innych kierowców. Gdy nie są wykrywane żadne pojazdy, system automatycznie uaktywnia z powrotem światła drogowe, aby kierowca miał dłuższe pole widzenia.

Bierne bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Dzięki zastosowaniu w 53% zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, i30 Nowej Generacji odznacza się o 22% lepszą sztywnością. Wynika to ze skuteczności pochłaniania energii zderzenia i odporności na odkształcenia, które gwarantują ochronę pasażerów w razie wypadku.

Dzięki nowej metodzie tłoczenia na gorąco boczne wzmocnienie zewnętrzne auta stanowi jeden element (dotychczas składało się ono z pięciu elementów). Taka technika produkcji sprawia, że nadwozie jest lżejsze o 4,1 kg, a także sztywniejsze i lepiej pochłania energię zderzenia.

i30 Nowej Generacji ma siedem poduszek bezpieczeństwa, w tym poduszkę kolanową dla kierowcy.

Zasoby powiązane


Reklama