Reklama

Elektronika - Komfort - elektroniczne dodatki zwiększające komfort użytkowania

Rozwiązania elektroniczne dbające o sportowy styl w Leonie CUPRA

Rozwiązania elektroniczne dbające o sportowy styl w Leonie CUPRA

Informacje o „elektronicznych asystentach” poprawiających bezpieczeństwo i przyczepność jazdy w Leonie CUPRA

DCC – adaptacyjne zawieszenie

Niewielka masa i solidna konstrukcja to kluczowe elementy dynamiki. Tradycyjna niska waga nowej rodziny Leona dotyczy także modelu CUPRA. Pomimo bogatego i zaawansowanego wyposażenia, nowa generacja waży 10 kilogramów mniej niż jej poprzednik. Dodatkowo, adaptacyjne zawieszenie DCC, opracowane specjalnie z myślą o modelu CUPRA, jest teraz bardziej wrażliwe i reaguje o wiele szybciej, dostosowując charakterystykę pracy amortyzatorów do panujących warunków i danej drogi w ciągu zaledwie milisekund. To samo dotyczy preferencji kierowcy – CUPRA Drive Profile pozwala samemu wybrać odpowiedni tryb podczas jazdy.

Blokada dyferencjału przedniej osi
Nowa blokada mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu wyraźnie wpływa na poprawę przyczepności i prowadzenie tego przednionapędowego samochodu. System używa sprzęgła wielotarczowego, które jest uruchamiane hydraulicznie i kontrolowane elektronicznie. Maksymalna siła blokady wynosi 1 600 Niutonometrów i, w ekstremalnych sytuacjach, 100 procent napędu może przekazywać tylko do jednego koła. Dla większej wygody i bezpieczeństwa, blokada dyferencjału jest zintegrowana ze wszystkimi systemami, takimi jak ESP i EDS. Dzięki temu Leon ST CUPRA zyskuje doskonałą przyczepność, ale również zachowuje się pewnie i nie traci kontroli podczas przyspieszania. Co więcej, jego wrażliwość na pedał gazu nie wpływa negatywnie na prowadzenie.

Progresywny układ kierowniczy

Progresywny układ kierowniczy, dostępny w wyposażeniu standardowym, jeszcze bardziej poprawia sprawność kierowania i dostarcza przyjemności z jazdy nowym Leonem ST CUPRA. Kierowca może cieszyć się precyzją i doskonałym „wyczuciem drogi”, ponieważ układ kierowniczy dostosowuje swoją pracę do prędkości - przy wyższych prędkościach daje pewność prowadzenia, a przy niższych prędkościach (np. na parkingu) ułatwia manewrowanie. Progresywny układ kierowniczy w nowym Leonie ST CUPRA działa na zasadzie zmiennego uzębienia na zębatce.

Pełen skręt kół z progresywnym układem kierowniczym to 1,1 skrętów kierownicą. W przypadku standardowego układu kierowniczego, wartość ta wynosi 1,4. Standardowe układy kierownicze stosują stały współczynnik. Główna różnica techniczna pomiędzy standardowym układem kierowniczym i progresywnym układem kierowniczym to zmienne uzębienie ostatniej zębatki.

ESP – stabilność na drodze
Elektroniczny program stabilizacji ESP został dopracowany specjalnie z myślą o sportowym modelu CUPRA - umożliwia bardzo dynamiczną jazdę pełną emocji, z zachowaniem bezpieczeństwa. W ekstremalnych przypadkach, na przykład na torze wyścigowym, ESP może być dezaktywowane w dwóch etapach: pierwszy etap dezaktywuje kontrolę trakcji i ustawia ją w tryb sportowy, a drugi etap wyłącza ESP całkowicie.

Inf/zdjęcia SEAT

Zasoby powiązane


Reklama