Od momentu wprowadzenia w 2010 r. DS 3 zdobył serce 390 tys. klientów. Od Paryża po Tokio, od Londynu po Buenos Aires, …. Dzięki wyrazistej osobowości, niepowtarzalnemu stylowi, przyjemności jazdy i nowoczesnemu wyposażeniu DS 3 stało się prawdziwą ikoną stylu.
Nowe DS 3 i DS 3 Cabrio, zaprezentowane 21 stycznia 2016, pod szklaną Piramidą w Luwrze, są jeszcze bardziej atrakcyjne.
Dostępne od lipca 2014 nowe reflektory łączą, tak jak i w Nowych DS 4 i DS 5, technologię LED (3 moduły, każdy o mocy 3W, w niezwykle dopracowanej oprawie) i technologię ksenonową (moduł 25 W) z sekwencyjnymi kierunkowskazami LED. Teraz w Nowym DS3 pojawiają się także nowe światła przeciwmgielne wykonane w technologii LED, które wzmacniają hipnotyczne „spojrzenie”.
Połączenie technologii LED i ksenonowej sprawia, że strumień świetlny jest mocniejszy, szerszy i jednolity, co pomaga w uzyskaniu lepszej widoczności i komfortu podczas jazdy nocą. Pozwala również na zmniejszenie zużycia energii o 50% w przypadku świateł mijania i o 67% dla świateł drogowych, a jednocześnie znacząco poprawia trwałość reflektorów.
W efekcie zapewnia lepszą widoczność i komfort, szczególnie podczas jazdy nocą, nie zapominając o zmniejszeniu zużycia energii.
Nowe DS 3 dysponują usługą Mirror Screen obsługującą technologię Apple CarPlay™ lub MirrorLink® (dla telefonów z systemem Android). Oferuje ona kierowcom bardziej inteligentny, bezpieczny i przyjemny sposób korzystania ze smartfonów.
Dzięki nowemu, kolorowemu ekranowi dotykowemu o przekątnej 7" zaawansowane technologie odgrywają dużą rolę we wrażeniach z jazdy modelem DS. Oprócz uproszczonego dostępu do wszystkich funkcji pojazdu (rezygnacja z 20 przełączników na desce rozdzielczej), pozwala on przede wszystkim na korzystanie z usługi Mirror Screen. Jest to funkcja współpracująca z Apple CarPlay™ lub z MirrorLink® i pozwalająca na sterowanie smartfonem bezpośrednio z ekranu na desce rozdzielczej samochodu. W przypadku Apple CarPlay™ kierowca może w intuicyjny sposób dzwonić, korzystać z map, słuchać muzyki i mieć dostęp do wiadomości z wykorzystaniem poleceń głosowych lub za pomocą tabletu dotykowego. Korzystanie i sterowanie CarPlay™ jest proste i odbywa się za pomocą wbudowanego interfejsu bądź po uaktywnieniu systemu rozpoznawania głosu Siri,bez rozpraszania uwagi kierowcy.
Ponadto po zakończeniu jazdy, klienci DS mogą wrócić do informacji dotyczących prowadzenia samochodu na swoim smartfonie. Dzięki darmowej aplikacji MyDS w każdej chwili mają dostęp do informacji o terminach przeglądów, o zasięgu, jak również o miejscu zaparkowania samochodu. Aplikacja MyDS jest dostępna dla systemów Android i iOS.
W przypadku korzystania ze smartfonu z systemem Android kompatybilnym ze standardem MirrorLink® kierowcy mogą również używać aplikacji MyDS do czytania i pisania wiadomości tekstowych podczas prowadzenia auta.
Wszystkie modele DS są wyposażone w dostęp do Internetu i mobilne technologie, co najlepiej świadczy o ich zaawansowaniu technologicznym.
Nowy DS3 i DS3 Cabrio, tak jak cała gama DS, już od początku roku 2016 korzystać będą z oferty DS Connect Box, która obejmuje następujące pakiety:
A także zaawansowane technologie pozwalające sprostać oczekiwaniom klientów DS 3:
System aktywnego hamowania Active City Brake: to system automatycznego hamowania pozwalający na uniknięcie kolizji przy niewielkich prędkościach. Laserowy czujnik krótkiego zasięgu umieszczony w górnej części przedniej szyby wykrywa przeszkody, takie jak inny pojazd stojący przed nami lub poruszający się w tym samym kierunku. Do prędkości 30 km/h, system rozpoznaje ewentualne ryzyko i łączy bezpośrednio z blokiem elektronicznym układu hamulcowego, by uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego konsekwencje przez zmniejszenie prędkości – bez konieczności wciskania przez kierowcę pedału hamulca. Automatyczne hamowanie może spowodować nawet całkowite zatrzymanie samochodu, jeśli wymaga tego sytuacja na drodze. W takim przypadku, następuje chwilowe unieruchomienie samochodu (na około 1,5 sekundy), by kierowca mógł przejąć kontrolę nad pojazdem przez wciśnięcie pedału hamulca. Przed uruchomieniem automatycznego hamowania, gdy system wykryje niebezpieczeństwo na drodze, następuje wstępne podwyższenie ciśnienia w układzie hamulcowym i zbliżenie klocków hamulcowych do tarcz tak, by maksymalnie skrócić czas reakcji układu (funkcja PREFILL, działająca w sposób niezauważalny dla użytkownika). Dzięki temu, jeśli sytuacja będzie wymagała automatycznego hamowania, system zareaguje szybciej (zysk kilkuset milisekund).
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania przekazująca obraz na ekran 7” lub wspomaganie ruszania na wzniesieniu (teraz także dostępne dla pojazdów z manualną skrzynią biegów) – to wyposażenie dostępne w Nowym DS3.
inf/zdjęcia CITROEN