Reklama

Elektronika - Bezpieczeństwo - elektroniczni asystenci ruchu

Nowy Mercedes GLC AMG - czarodziejski przycisk zmieniający go w rakietę

Nowy Mercedes GLC AMG - czarodziejski przycisk zmieniający go w rakietę

Zmiana charakteru za naciśnięciem przycisku: AMG DYNAMIC SELECT

Kierowca GLC 43 4MATIC Coupé za naciśnięciem przycisku może dostosować charakter pojazdu do własnych preferencji. Do wyboru ma pięć trybów jazdy, od wydajnego i komfortowego do zdecydowanie sportowego: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus oraz Individual. W każdym z nich modyfikowane są kluczowe parametry, takie jak reakcje silnika i przekładni, ustawienia zawieszenia oraz układu kierowniczego. Niezależnie od aktualnie wybranego programu AMG DYNAMIC SELECT można aktywować ręczny tryb zmiany biegów.

W trybach Sport i Sport Plus układ napędowy jest skonfigurowany z wyraźnym naciskiem na dynamikę jazdy - jeszcze większym niż w wersjach cywilnych. Efekt: agresywne reakcje na gaz i krótsze zmiany biegów w połączeniu z funkcjami podwójnego wysprzęglenia oraz dezaktywacji wybranych cylindrów. Co więcej, podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego umożliwia wtedy jeszcze szybsze ruszanie z miejsca.

Z myślą o zwiększeniu wydajności, w trybie Eco aktywne są funkcje ECO start/stop oraz żeglowania: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu w zakresie prędkości 60-160 km/h, silnik zostaje odłączony od układu napędowego. Elektronika zmniejsza prędkość obrotową do poziomu biegu jałowego, a kompresja i siły tarcia występujące podczas hamowania silnikiem nie zwiększają wówczas oporów ruchu.

Tryb Comfort nastawiony jest na szczególnie zrelaksowaną jazdę. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo prowadzenia, nastawy amortyzatorów i sprężyn mogą być natychmiast skorygowane, np. w obliczu nagłego manewru.

Bezpośredni i komunikatywny: sportowy układ kierowniczy

Sportowy, progresywny układ kierowniczy GLC 43 4MATIC Coupé z przekładnią o zmiennym przełożeniu imponuje precyzją komunikacji z przednimi kołami i autentycznym wyczuciem drogi. Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy wspomagania: komfortowy lub sportowy, połączone z systemem wyboru trybów jazdy DYNAMIC SELECT albo uruchamiane osobno w ramach programu Individual.

Wydajny układ hamulcowy z dużymi, wentylowanymi wewnętrznie, bimetalicznymi tarczami hamulcowymi zapewnia niezawodne i błyskawiczne wytracanie prędkości. Z przodu zamontowano perforowane tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z i 4-tłoczkowe, stałe zaciski z oznaczeniem AMG, a z tyłu - tarcze o wymiarach 320 x 24 mm oraz stałe zaciski 1-tłoczkowe.

Bezpieczeństwo i komfort jazdy zwiększa szeroka gama systemów wspomagających. Już w standardzie GLC 43 4MATIC Coupé oferuje układ antykolizyjny Active Brake Assist, asystenta bocznego wiatru Crosswind Assist, asystenta oświetlenia Headlamp Assist, system monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST czy wspomagający stabilność w zakrętach ESP® Curve Dynamic Assist. Kolejne zaawansowane układy wspomagające dostępne są na życzenie.

inf/zdj MERCEDES

Zasoby powiązane


Reklama