Reklama

Elektronika - Bezpieczeństwo - elektroniczni asystenci ruchu

Nowy Mercedes SLC - bezpieczeństwo Mercedesa

dokument
pobierz +

Bezpieczeństwo: kompleksowa gama systemów wspomagających

Nowością w SLC jest montowany seryjnie system Active Brake Assist, w innych seriach modelowych znany jako COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Poza radarową kontrolą odległości i wspomaganiem parkowania może on przeprowadzić autonomiczne hamowanie w celu ograniczenia zagrożenia kolizją przód-tył. Jeśli kierowca nie zareaguje właściwie po wykryciu ryzyka takiej kolizji, mimo wyświetlenia na panelu wskaźników lampki ostrzegawczej i wyemitowania przerywanego sygnału dźwiękowego, system zainicjuje autonomiczne hamowanie. Przy niskich prędkościach względnych pozwala to całkowicie zapobiec zderzeniu z pojazdami, które poruszają się wolniej, zatrzymują się lub stoją nieruchomo. Na życzenie dostępne są także układy monitorowania martwego pola Blind Spot Assist oraz pasa ruchu Lane Keeping Assist.

Optymalną widoczność na wąskich drogach pozamiejskich i autostradach, zwłaszcza w zakrętach, zapewnia opcjonalny system inteligentnego oświetlenia LED ILS (Intelligent Light System), który automatycznie dopasowuje strumień światła do warunków oświetleniowych i drogowych. Reflektory diodowe wyróżniają się niskim zużyciem energii, długim cyklem eksploatacji i przyjemną, białą barwą światła, zbliżoną do barwy światła dziennego. Lampy LED ILS oferują pięć funkcji: tryb autostradowy, funkcję doświetlania zakrętów i rond, czujnik zmierzchu oraz rozbudowane światła przeciwmgłowe.

SLC dostępny jest też z asystentem świateł drogowych - Adaptive Highbeam Assist Plus, pozwalającym na ciągłe używanie świateł drogowych bez obawy o oślepienie jadących z przeciwka. System automatycznie dobiera optymalny zasięg świateł, a kierowca nie musi samodzielnie przełączać już między światłami mijania a drogowymi ani obawiać się, że stwarza zagrożenie dla pozostałych użytkowników drogi. Za pomocą zamontowanej za przednią szybą kamery Adaptive Highbeam Assist Plus wykrywa innych uczestników ruchu, na przykład pojazdy nadjeżdżające z przeciwka lub poruszające się przed autem, i za pomocą mechanizmu w lampach maskuje część diod, które mogłyby oślepiać ich kierowców. Funkcja jest aktywna powyżej prędkości 30 km/h, podczas podróży w ciemności, bez oświetlenia ulicznego.

W połączeniu z systemem multimedialnym COMAND Online dostępny jest również układ rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Assist. Przy pomocy kamery umieszczonej w górnej części przedniej szyby identyfikuje on i prezentuje na panelu wskaźników wybrane znaki: ograniczenia prędkości, zakazy wjazdu i wyprzedzania oraz znaki je odwołujące. Jeśli kierowca będzie próbować jechać pod prąd mimo rozpoznania zakazu wjazdu, na desce rozdzielczej SLC pojawi się stosowny komunikat, a w kabinie rozlegnie się sygnał ostrzegawczy.

Jeśli przedni fotel pasażera jest pusty lub wykryty zostanie zamontowany na nim fotelik, poduszka czołowa pasażera z przodu zostanie automatycznie odłączona. Funkcja działa niezawodnie, w oparciu o dane z czujnika ciśnienia.

Cofanie i manewrowanie podczas parkowania może być łatwiejsze i bezpieczniejsze dzięki opcjonalnej kamerze cofania. Kamera uruchamia się automatycznie po wrzuceniu wstecznego biegu, a jej obraz wyświetlany jest na ekranie jednostki centralnej wraz z dynamicznymi liniami pomagającymi w parkowaniu. Oferowany na życzenie asystent Parking Assist z systemem Parking Guidance pomaga zlokalizować wolne miejsce i ułatwia parkowanie równoległe.

inf/zdjęcia/filmy MERCEDES

Zasoby powiązane


Reklama